HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: popek38 w 28 Sierpień 2012, 13:22:29
-
Czesc,
Miałem ostatnio dziwną sytuację, po uruchomieniu samochodu nie zgasła mi kontrolka "kontroli trakcji" a "Kontrolowany zjazd" zaświecił się na czerwono.
Miał ktoś już coś takiego w swoim ix35 ?
W piątek jadę na komputer do ASO , niech sprawdzą.
edit: uzupełnienie tematu. tekla
-
N ic nie wyjdzie na kompie. Mam auto od 2010r i taki przypadek zdarzył mi się 2 razy. Trzeba się zatrzymać, wyłączyć auto i po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy :shock: :shock:
-
Miałem tez coś takiego.... a jest to nic innego jak czujnik świateł stop.
Z racji że mam automat i przycisk start stop - skutecznie unieruchomiło mi pojazd.
Oczywiście wciśnięcie kilka razy hamulca pomogło - ale skrzynia tez była zblokowana - niewciśnięty hamulec = blokada. W czasie jazdy również zapaliło się ESP i asystent zjazdu z górki. Po zgaszeniu silnika problem zniknął - ale powrócił...
Na szczęście sama diagnoza i interwencja w serwisie była natychmiastowa - wszytko trwało niecałą godzinkę i już nie ma problemu. Zaczęło się niepozornie, wsiadam do bryki wcisnąłem hamulec i na start naciskam - a komputer press brake ;) a ja z noga wciśnięta - ale depnąłem drugi raz i poszło. To był pierwszy sygnał który zlekceważyłem. Więc - jak możecie jedźcie do serwisu na wymianę czujnika. W serwisie powiedzieli że byłem pierwszy z taką przypadłością w IX 35 - wcześniej zdarzało się ze w I30 wymieniali. Niedawno byłem na przeglądzie 24 miesięcznym i śmiali się ze niedawno na lawecie ściągnęli IX z tymi samymi objawami ;) przez czujniczek... pojazad unieruchomiony. Więc nie ma co się ociągać. Muszę przyznać że to póki co to jedyna usterka w dwuletnim "już" IXie.
-
thnx wilkq, jutro jadę na serwis
[ Dodano: 2012-08-30, 22:11 ]
N ic nie wyjdzie na kompie. Mam auto od 2010r i taki przypadek zdarzył mi się 2 razy. Trzeba się zatrzymać, wyłączyć auto i po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy :shock: :shock:
To było pierwsze co wypróbowałem, niestety nie działa.
[ Dodano: 2012-08-31, 14:20 ]
Diagnoza ASO: - uszkodzony czujnik hamulca/stopu przy pedale. Komputer komunikował błędy, błędy usunięte, czujnik zamówiony. Wymiana dopiero przede mną akcja na paręnaście minut max.
-
dziś rano jadąc do robola lekko pod górkę pojawił się czerwony "wjazd" i zapalona na stałe kontrola trakcji (jeśli się nie mylę) - jakieś rozwiązania - porady ? Poproszę.
-
Obstawiam "uszkodzony czujnik hamulca/stopu", podjedź do ASO uwiną się w 15-20 min
-
N ic nie wyjdzie na kompie. Mam auto od 2010r i taki przypadek zdarzył mi się 2 razy. Trzeba się zatrzymać, wyłączyć auto i po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy :shock: :shock:
ASO jeśli się da chciałbym ominąć, jedno zrobią, drugie popsują, porysują lakier, dlatego mam tę samą prośbę do jacek2 - czy może faktycznie problem sam :) zniknie....
...heh, kilka uruchomień fury i nic :-( - przejadę się więc do ASO. Nie ma zmiłuj. :oops:
Nie do wiary. Jadę sobie dziś rano tą samą trasą, zatrzymałem się w miejscu gdzie mi się "to" stało, nacisnąłem na hamulec i jak ręką odjął. Wszystko wróciło do normy. Zaznaczam, że zdarzenie miało miejsce na wzniesieniu.
[ Dodano: 2014-01-20, 20:43 ]
Ponownie miałem taki przypadek.
Mam i nowe rozwiązanie, otóż na kilka sekund wcisnąłem przycisk - tak jakby "reset" i po bólu.
Funkcje działają, "reset" pomógł. Przy wizycie w ASO zgłoszę jednak to zdarzenie ... :lol: :lol: :lol:
-
Mam podobny problem, po ok 10-15 min jazdy zaświecają się lampki kontrolki trakcji (ESP) oraz kontrola układu hamowania przy zjeździe (DBC). Jak stanę i wyłączenie silnik wszytko wraca do normy. Po przejechaniu paru kilometrów ponownie się załącza. Byłem w serwisie nic nie wykryli, żadnych błędów.
Zauważyłem że pojawienie się powyższego błędu wyłącza ESP oraz tempomat, ABS działa.
Czy wine ponosi sugerowany wyżej wyłącznik stopu?
-
Czy winę ponosi sugerowany wyżej wyłącznik stopu?
A cóż innego pozostało. Numer włącznika bez wady to 93810-4DR0AQQH
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7827&highlight=stop
-
Czy wyłącznik o numerze 93810-3K000 też będzie dobry?
-
Taki masz zamontowany teraz.
-
tego nie wiem, zadzwoniłem do sprzedawcy, podałem dane auta i powiedział że ten o numerze 93810-3K000 będzie dobry.
-
Teraz jest dylemat czy wadliwe były tylko te zamontowane w autach czy wszystkie wyprodukowane. Jeśli tylko te zamontowane to dlaczego nigdy nie wymieniają na 93810-3K000.
https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2F%2B4EOiOCD1ZG19KU2RzyAAMemP425uJYVk1U%2FwTK4Ot4%3D&name=HRE14-41-P012-ENFDFDeGKJMELMCNFTG.pdf&c=589dfb0db3fa
-
Wymieniłem dziś czujnik stopu i po przejechaniu ok 5 km zapaliła się na czerwono kontrolka DBC oraz na żółto ESP :(.
Podłączyliśmy auto do kompa i wyskoczył błąd:
- Korelacja styczników kamulców A/B - kod P0504
Czy możecie podrzucić opis tego kodu i co chodzi?
Sprawdzając dalej są dwie czujniki kąta skrętu kierownicy, jeden z nich reaguje na skręt a drugi wskazuje stałą wartość zero. Czy to jest prawidłowe?
-
http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles
-
kosmos2011 założyłem konto na podanym przez ciebie linku i wklepałem VIN i wyskoczyło mi silnik: D 2.0 TCI-R, to co znalazłem poniżej.
Nie jestem elektrykiem nie wiem jak za bardzo do tego podejść, czy porostu lepiej jechać do warsztatu i to im pokazać?
-
W poprzednim poście źle zaznaczyłem silnik i screeny były nieprawidłowe.
Podjedź z wydrukiem i niech posprawdzają napięcia i rezystancję z pozostałych zakładek (zaznaczone na zdjęciu poniżej). Nie ma różnicy w sygnale włącznika stop i czujnika położenia pedału gazu, prawdopodobnie jakiś przewód lub złącze.
.
.
-
Dzięki za wskazówki, jutro podjadę do elektryka.
Pozostała mi jeszcze jedna sprawa:
Dwa czujniki kąta skrętu kierownicy, jeden z nich reaguje na skręt a drugi wskazuje stałą wartość zero. Czy to jest prawidłowe?
-
Podaj vin.
-
VIN: TMAJU81VDCJ276681
-
Przy MDPS jest jeden czujnik przy kolumnie kierowniczej. Jaki jest opis w komputerze tych dwóch czujników które odczytywałeś?
-
Nie rozumiem skrótu MDPS. Jutro jetem umówiony z elektrykiem to podam dokładnie opisy.
-
MDPS to elektryczne wspomaganie kierownicy.
-
czujniki zostały sprawdzone i są ok.
Czy jest możliwe że takie błędy mogą się pojawić po wypadku? Jeden z elektryków sygnalizował ze miał kiedyś taki problem z mazdą.
-
W jednym z moich poprzednich samochodów miałem podobne uszkodzenie. Byłem chyba u wszystkich elektryków w promieniu 100km. W końcu sam się wziąłem. Wlazłem przez wlew paliwa i wylazłem przez wydech. Sprawdziłem każdy styk, i każdy kabelek. Niektóre wymieniłem na nowe, na niektórych zaprasowałem nowe końcówki Poprawiłem to, co nie podobało mi się. I problem zniknął. Nie wiem, co było przyczyną. Być może któryś przewodzik był złamany, być może gdzieś był zły styk.
Serdecznie nie życzę tego rodzaju usterki, ale jeśli wyeliminujesz wszystko inne, to pozostanie Ci tylko przełamany przewodzik, lub zły styk. A to znaleźć, to serdecznie współczuję pracy, lub kosztów.
-
Witam,mam problem z moim Hyundai ix35 CRDI 2.0,wczoraj podczas hamowania zaswieciły sie kontrolki od Abs,esp,napęd,asystent zjazdu i chyba ręczny,autko działa normalnie,ale kotrolki świecą,czasem gasną ,zapalają sie przy naciśnięciu na hamulec,lub po przekroczeniu 20 km/h.Dziś byłem u mechanika ,komputer pokazał błąd komunikacji esp,po naciśnięciu na pedał hamulca rozłącza połaczenie z komputerem diagnostycznym i znowu zapalaja sie kontrolki.Miał ktoś podobny problem?Proszę o pomoc,hyundai mam od 6 mc nic sie nie działo a teraz zapaliła sie choinka:D
-
No tak świątecznie. A światła stopu działaja?
-
Tak działają