HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: attamomo w 03 Styczeń 2009, 12:09:44
-
witam i pozdrawiam
mam sonatę 2.0 i problemik ze skrzynią
jest nieprecyzyjna biegi wrzucam trochę na wyczucie
czy ten typ tak ma czy coś się zaczyna sypać?
-
Witam
Moja raczej była precyzyjna albo nie zauważyłem problemów.
Ale teraz tym autem jeździ Ojciec i też nic nie gada, że są jakieś problemy.
Pozdrawiam
-
Zmieniając biegi przypomina mi się fiat 126.
a to chyba nie ta klasa auta :-)
-
Ja tez nie mam zadnych problemow z wrzucaniem poszczegolnych biegow ;-) podjedz do jakiegos mechaniora i niech on to sprawdzi ;]
-
jest nieprecyzyjna biegi wrzucam trochę na wyczucie
Witam. Powodów jak zwykle może być wiele, ale pierwsza myśl jest taka, że albo olej w skrzyni biegów i jego filtr jest do wymiany, albo synchronizatory się rozregulowały. Jeśli olej w Twojej skrzyni biegów jest jeszcze oryginalny, to po konsultacji z mechanikiem zaczął bym najpierw od tego (uprzednie wyeliminowanie usterek mechanicznych). Skrzynie biegów przy Sonatach nie powinny dawać odczucia dyskomfortu zmiany biegów, jak to się trafia w niższych modelach tej marki. Pozdrawiam i życzę powodzenia w usunięciu usterki, bo w moim mniemaniu z taką właśnie mamy odczynienia. Igor.
-
dzięki za wskazówki
olej wymieniłem był czysty
nie ma zgrzytów jak przy zużytych synchronizatorach
sprzęgło jeszcze jest
wydaje mi się że problem tkwi między lewarkiem zmiany biegów
a skrzynią ale nie wiem jak to jest rozwiązane
pozdro
-
Witam. Nie jestem mechanikiem ale myślę, że poniższe ryciny rozwieją trochę Twoich wątpliwości. ;-) Z tego co pamiętam jak widziałem cały moduł z rysunku 2 do Accenta, to występują tam niestety elementy plastykowe. :/
Rysunek 1
(http://igor.civ.pl/fotografie/forum-hfp/sterowanie%20skrzynia%20biegow-1.gif)
Rysunek 2
(http://igor.civ.pl/fotografie/forum-hfp/sterowanie%20skrzynia%20biegow-2.gif)
Pozdrawiam Igor.
-
dzięki
myślę że tam gdzieś jest problem
pojade do mexanixa niech szuka
zużytych elementów
-
Ja w moich manualach zapamietalem tylko jeden minus - czasem szarpnelo przy wrzucaniu wstecznego (naprawde baardzo rzadko), poza tym dzwignia chodzila..hmm po krolewsku :-)
-
Masz gdzieś za duży luz albo któraś linka się rozpadła , mechanizm pod lewarkiem lub wybierak przy skrzyni. Zdejmij manszetę pod lewarkiem i sprawdź czy nie ma luzów .Każdy najmniejszy ruch lewarkiem powinien poruszać odpowiednią linką skasuj luzy jeżeli są . Do swojej skrzyni możesz wlać ATF (rzadszy od syntetyku )a jak słabe są synchronizatory to na ATF-ie będzie lepiej. ATF z orlenu kosztuje 12zł litr a syntetyk 35-40. Na ATF-ie chodzą prawie wszystkie manualne ople toyoty nissany i bmw. Synchronizatory nie mają regulacji.
-
Dzięki za posty
niech trochę mróz odpuści
to będę walczył
Pozdrowienia dla Wszystkich