HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: bednar w 14 Sierpień 2012, 07:45:15
-
Witam,
jakie są wasze doświadczenia z usuwaniem filtra cząstek stałych (DPF). Gdzie i za ile, czy po tym auto działa poprawnie, czy pali tyle samo, itd. Jeśli coś nie hula to co i dlaczego?
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2012-08-14, 10:59 ]
Tagowanie tematu
[ Dodano: 2012-09-03, 21:18 ]
halo,
nikt nie usuwał DPF ?
podobno czasem toto kradną ze względu na zawartość jakiegoś szlachetnego metalu. nikomu z Was nie usunięto DPF w tym celu?
-
Z mojego "zniknął" dpf - teraz chodzi jak pszczółka i pali o 2-3 litry mniej.
-
rafmielczar podzielisz się szczegółami?Ile z tym roboty?Potrzebny fachowiec,jaka cena itp?
-
I ja z chęcią bym się dowiedział?
-
hmmm....
roboty mechaniczne - 2h w warsztacie - znika środek - z zewnątrz wszystko wygląda jak przed operacją.
Zmiana oprogramowania silnika - 1h.
-
Ok, a cena tej zabawy?
[ Dodano: 2012-09-14, 08:59 ]
Cena ceną, ale czy spalanie faktycznie aż tak spadło?
-
Tak spadło spalanie - dokładnie tak.
Palił już jak smok (średnio 10 litrów - teraz 7,5) - z czegoś moc musi być - a silnik był "duszony" przez spaliny.
-
-
No właśnie - cena? Jak długo jeździsz już bez DPF-u?
-
-
Usługi polegające na usunięciu DPF do tanich nie należą. Kalkulacja wzięła się z porównania ceny nowego także operacja opłaca się wyłącznie w przypadku kiedy DPF nadaje się do wymiany. Póki sprawny nie przejmował bym się i pamiętał o wypalaniu.
-
Tak jest dopóki jest sprawny - a potem tylko kłopoty - osobiście odradzam czyszczenia DPF-u itp. wrzód należy wyciąć raz a skutecznie.
-
.... operacja opłaca się wyłącznie w przypadku kiedy DPF nadaje się do wymiany. ....
Masz rację. Moja ciekawość dotyczy przyszłości, a wtedy trzeba skalkulować co bardziej się opłaci.Zastanawia mnie duża różnica spalanego paliwa.Jeżeli rzeczywiście są to 2-3 litry oszczędności /100 km to ktoś przy dużych przebiegach może pokusić się na wcześniejszą likwidację tego ustrojstwa.
-
ale co da wcześniej wycięcie ? -- zatkany DPF zwiększa spalanie - tak było u mnie.
Takie auto nie będzie palić 5 litrów nigdy - nie ta masa, aerodynamika etc.
-
-
To o czym Ty mówisz to kosztuje 400-500 PLN.
Moim zdaniem nie warto tego robić - będziesz mieć inne problemy.
Mechaniki i wytrzymałości materiałów nie oszukasz.
-
A to o czym Ty mówisz to ile :-/
-
-
A to o czym Ty mówisz to ile :-/
poniżej 1000 można już znaleźć (ofert jest dużo w necie) - razem usługa mechaniczna + zmiany w ster. silnika.
-
panowie, w tusconie jest mokry czy suchy DPF?
-
Suchy.
-
Czyli wycinka + zmiany w sterowaniu silnikiem.
Ale pewne problemy pozostają (u mnie okresowo "chce" wypalać filtr - widać to po ilości dymu z tłumików - trwa to parę minut - potem spokój, ale w tym czasie "dymi" jak cholera - nie chce mi się już z tym walczyć - chyba że to coś innego ???
Póki co nie mam czasu i ochoty bawić się z tym.
Największy plus jest taki że pali średnio o 2 L mniej i mocy jakby więcej kapkę.
Generalnie szukam kupca.
Preferuję jednak auta zachodnie.
-
Z tego co mi wiadomo oprogramowanie musi być od tego samego typu silnika tylko bez filtra DPF, w naszym przypadku nie jest to możliwe bo silniki 140 KM wychodziły wszystkie z DPF-em. Jedynie Tucsony z 113 konnym silnikiem nie miały filtra, ale zastosowanie takiego oprogramowania chyba mija się z celem. Zastosowanie emulatora też uważam za niepewne rozwiązanie, dlatego że komputer i tak będzie co jakiś czas dawał impuls do wypalania filtra i aplikował dodatkową dawkę paliwa potrzebną do wypalania i gdzie to paliwo pójdzie, ano do oleju, tak jak i teraz przy nieprawidłowej regeneracji filtra. Tak nawiasem mówiąc ciekawe skąd firmy zajmujące się usuwaniem DPF-a biorą oprogramowanie do tego typu silnika ?
-
Nie wiem skąd biorą ?
Polak potrafi :lol:
Według mnie zgrywają oryginał z auta a następnie je "modyfikują" - od czasu do czasu idzie większa dawka paliwa i to widać z tyłu z tłumików - po paru 3-5 minutach jest już normalnie - nie zauważyłem aby coś się działo z poziomem oleju.
Przejechałem od tego czasu z 5 tys. km.
[ Dodano: 2013-03-08, 14:28 ]
Nie warto męczyć się z DPF, jeżeli już daje znać o sobie - poważnym objawem jest, jeżeli zmienia się poziom oleju (przyrasta - dostaje się paliwo do oleju) - to już nic z niego nie będzie - to tylko odwlekanie w czasie możliwych do wystąpienia problemów..