HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: pawlik_22aga w 30 Grudzień 2008, 22:08:09
-
Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy, pewnego poranka chciałem odpalić auto i jechać do pracy, niestety do dziś nie mogę tego zrobić. Był podłączony pod komputer i niby wyszło że jest do wymiany sterownik silnika. Problem jest w tym że nie mogę załatwić nigdzie tego sterownika o tych numerach(91490-2D000). Napiszcie proszę co może być spowodowane że nie mogę tego auta odpalić i czy można wstawić sterownik o innych numerach.
-
Dzień Dobry[/size]
Tutaj znajdziesz rozwiązanie swojego problemu:
>> Klik << (http://www.forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=9) <czytaj>
Masz immobilajzer?
-
nie, nie mam
-
Może poszukaj jakiegoś elektronika który przejrzał by ECU, a w serwisie ile śpiewają za sterownik?
-
Jeszcze nie wiem ile się cenią w serwisie, chce się najpierw upewnić czy to na pewno to. Co za ECU.
-
Jeszcze jedno, jak został podłączony pod kompa to bez problemu się połączył i na tym koniec nic nie można było zrobić, pokazało tylko 5 wewnętrznych błędów. Czy na pewno to jest ten sterownik silnika a może co innego.
-
A jak się objawia brak możliwości odpalenia?
Bo u mnie ostatnio zauważyłem coś niepokojącego.
Mianowicie, przekręcam kluczyk w stacyjce, kontrolki się zapalają, radio się włącza ale jak przekręcam dalej to nic się nie dzieje. Tak jak by nie reagował w końcowej pozycji kluczyka (na zapłonie).
Podobnie jest jak chcę zamknąć drzwi (mam centralny zamek) to czasem muszę drugi raz przekręcić bo jak by nie zaskakuje.
Zmieniłem kluczyk, ale sytuacja się powtarza.
Nie ma tu różnicy czy jest zimny, czy ciepły silnik. W ogóle nie wygląda to na wadę bądź awarię silnika - bardziej klucza :)
-
Co za ECU
Witam.pawlik_22aga, ECU to komputer ( elektronika ) odpowiedzialna za sterowanie silnika i zbierająca dane z czujników umieszczonych w samochodzie. Skoro podłączono do ECU skaner i sczytano błędy, to bardzo ważną rzeczą jest, co to za błędy? One naprowadzą potencjalnego "naprawiacza" na trop Twojego problemu. Jeśli osoba wykonująca tą usługę nie umie zinterpretować błędów odczytanych z pamięci ECU, to niestety trzeba szukać kogoś innego, to są istotne wskazówki, których nie powinno się lekceważyć chcąc naprawić skutecznie samochód. Powodów niemożności uruchomienia silnika może być tak wiele, że na tym etapie na forum nikt nie będzie w stanie wskazać konkretnej usterki, bez podania dokładniejszych informacji. Pozdrawiam Igor.
-
A jak się objawia brak możliwości odpalenia?
Kręci rozrusznik, czy zero reakcji?
Tak jak przedmówca, koniecznie dowiedz się co to za błędy, wydaje mi się że jak ECU byłby martwy to nie podłączyli by się do niego tak łatwo...
Jeśli masz możliwość ściągnij innego mechanika, diagnoza będzie bardziej wiarygodna.
-
U mnie zero reakcji
-
Rozrusznik kręci, dzięki za pomoc tylko z tym drugim mechanikiem będę miał problem bo to był jedyny mechanik w okolicy który miał oprogramowanie do tej marki. Dzięki jeszcze raz za pomoc. Jak ktoś jeszcze coś wymyśli co może być powodem że nie mogę go odpalić to niech da znać. A akumulator jak by co jest nowy.
-
Dowiedz się co masz za błędy (same kody wystarczą)
-
Uważam że każda Lantra z 2002 ma fabrycznie immobilizer.
-
Uważam że każda Lantra z 2002 ma fabrycznie immobilizer.
niekoniecznie-przykladowo w angielskiej instrukcji pisze,ze jest to opcja zas w amerykanskiej nie ma zadnego zapisu o immo jak tez w zestawie kontrolek nie ma takiej kontrolki...
-
Uważam że każda Lantra z 2002 ma fabrycznie immobilizer.
Witam. wlad ma rację, immobilizer w wersjach amerykańskich nie był montowany nawet w 2003 roku, jak jest teraz tego nie wiem. Takie małe odstępstwo od zasady. ;-) Pozdrawiam Igor.
-
Z kolei jak ten immo jest to gdzie on się znajduje, bo np. ja w kluczyku mam lekkie wgłębienie i ostatnio koleś powiedział że to jest właśnie immo, czy to możliwe.
-
I jak odpalileś?
Jeżeli nie to proponuję posłuchać czy pracuje pompa niskiego ciśnienia zasilająca - ta w baku
Jeżeli jej nie słyszych to sprawdź w pierwszej kolejności przekaźnik pompy, a następnie pompę (styk). Pompa znajduje się pod tylnią kanapą, musisz odkręcić dwię śruby trzymające kanapę (pomiędzy oparciem a kanapą). Jeżeli pompa nie pracuje nie spowoduje to pokazania błedu więc na począek zacząłbym od pompy a imobilajzerem narazie bym się nie przjmował. :) Po za tym sprawdz czujnik położenia wału.
Pzdr
ŁK
-
Z kolei jak ten immo jest to gdzie on się znajduje
Witam. Jeden czujnik jest w stacyjce a drugi w kluczyku. Obecnie stosuje się rozwiązania z zabudowaniem w plastykowej rękojeści kluczyka. Kiedyś płytki kodowe były umieszczane na końcu klucza, ale jeśli już to to rozwiązanie Cię nie dotyczy. No i jeszcze jedna sprawa, jeśli Twoja Elantra była przeznaczona na rynek europejski, to na bank powinna posiadać immobilizer. Zaczął bym od ustalenia tego faktu i później dopiero drążył temat. Pozdrawiam Igor.
-
Witam. Auta do tej pory jeszcze nie odpaliłem, pompa jest na pewno sprawna, wkładając kluczyk do stacyjki i przekręcając go słychać jak pompka pracuje. Wszystko działa sprawnie tak jak wcześniej, tylko jak go kręcę nie chce załapać, świece są dobre, akumulator też. A jeśli chodzi o immo może to być powodem tylko jak można to sprawdzić że jest zepsuty, pewnie tylko przez komputer.