HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: meler w 29 Grudzień 2008, 23:56:22
-
Witam ponownie
Jako, że rozmowa na temat kata w II gen trwa postanowiłem zapytać się o I gen.
Auto żłopie jak smok (11,5litra gazu, 9-10 litra benzyny na 100km), więc postanowiłem się tym zająć. Pierwsze co to przegląd pełen gazu i badanie sondy (150zł;| ale cóż to jedyny zakład gdzie można podłączyć się pod tą "wspaniałą" instalację sekwencyjną) - wyszło na to że mieszanka ok i sonda ok.
Niepokojące jest to, że jak jadę na gazie i obroty mam poniżej 1500 to się przydusza, na benzynie nie ma takiego problemu. Czy to może być wina przytkanego kata?
A jak już wymieniać, to chyba strumienica nie wchodzi w grę, bo kat jest zaraz za kolektorem;/, a z tego co wiem strumienica potrzebuje pewnej odległości od niego;>.
Wybijanie zawartości kata i wspawanie pustej obudowy może wpłynąć korzystnie na spalanie? ale czy nie będzie za głośne?
Tak więc prosiłbym o rady w tej sprawie. bo już po roku chciałbym jednak osiągnąć normalne spalanie. Nawet jeżdżąc na uczelnię po 7-8km nie możliwe żeby tak żłopał!!!:(. Jedyne co pocieszające to że ceny gazu i benzyny maleją:P
-
Udroznieine powinno wplynac pozytywnie na spalanie. Dzwiek tlumia tlumiki jak sama nazwa wskazuje. W wiekszosci tlumik koncowy. W Tym przypadku pozbycie sie katalizatora czy wkladu to zaden problem.
-
Przy takiej pogodzie oraz na krótkich, miejskich dystansach może tyle spalać.
-
ale latem było podobnie a trasa...
160km średnia prędkość 130 = 8litrów benzyny w jedną stronę, a 10l gazu z powrotem. Chyba jednak coś jest nie tak...
Chyba że też tak macie ale z Waszych wyliczeń spalania w oddzielnym temacie uznałem, że coś jest skopane...
-
średnia prędkość 130
Witam. Chciałem zauważyć, że prędkość 130 km/h dla Accenta I generacji z silnikiem 1,3 nie jest prędkością ekonomiczną, ale spalanie LPG przy instalacji IV generacji na poziomie 10 l./100 km jest wystarczająco duże bym zaryzykował stwierdzenie, że mapa wtrysku jest nieprawidłowo dobrana, tym bardziej, że uskarżasz się na fakt przyduszania się silnika przy jeździe na gazie i obrotach poniżej 1500 rpm. Wygląda na to, że mieszanka LPG-powietrze jest zbyt bogata w LPG. Pozdrawiam Igor.
-
...
160km średnia prędkość 130 = 8litrów benzyny w jedną stronę, a 10l gazu z powrotem. Chyba jednak coś jest nie tak...
Chyba że też tak macie ale z Waszych wyliczeń spalania w oddzielnym temacie uznałem, że coś jest skopane...
Jeśli benzyny spala 8 litrów, to gazu może palić od 1 do 2 litrów więcej nawet na sekwencji.
Nawet powinno, aby nie wypaliło zbyt szybko gniazd zaworów, itp.
-
Odświeżam temat! Dzisiaj oddałem hyltaja do diagnosty (głównie z ciekawości bo wszystko z nim jest ok), ale okazało się, że katalizator przy węglowodorach przekracza normę o 65% (165ppm a powinno być 100ppm) tlenek węgla był wporządku. Zauważyłem jedynie jakby się wolniej wkręcał na obroty tak od pół roku. Diagnosta powiedział, że może kat być już przypchany i przez to może wolniej przyśpieszać. Wszystko inne w silniku jest w bardzo dobrym stanie. Autko w trasie przy 130km/h spala 7,2l gazu (w mieście nie przekroczył 8l).
Zastanawiam się co zrobić, czy kupić uniwersalny katalizator czy wstawić strumienicę, czy wybebeszyć kata i wstawić rurę do środka. Podobno przy 2 i 3 sposobie moc wzrasta, ale za to spaliny nie mieszczą się w normach i przy zimnym silniku czuć spaliny w środku auta. Co byście proponowali?
-
adams502, Najlepiej KAT, ale ekonomicznie wstawić zwykły mały tłumik zamiast kata, tak w dużym skrócie moim zdaniem.
Inaczej wzrośnie także pobór paliwa, wskazania sondy będą miały prawdopodobnie przekłamania
-
Witam. adams502, w Twoim przypadku przy jednej sondzie λ możesz skorzystać z obu rozwiązań. Doradzać można wiele, ale domyślam się, że wybierzesz rozwiązanie najmniej kosztowne. ;-) Pozostaje więc strumienica i uważaj, bo na przeglądzie musi to wyglądać jak katalizator, a wnętrze nie może być obszerne, bo spaliny mają wówczas kiepską cyrkulację i słabo są tłoczone do tłumika końcowego. Pozdrawiam Igor.
-
Witam. adams502, w Twoim przypadku przy jednej sondzie λ możesz skorzystać z obu rozwiązań. Doradzać można wiele, ale domyślam się, że wybierzesz rozwiązanie najmniej kosztowne. ;-) Pozostaje więc strumienica i uważaj, bo na przeglądzie musi to wyglądać jak katalizator, a wnętrze nie może być obszerne, bo spaliny mają wówczas kiepską cyrkulację i słabo są tłoczone do tłumika końcowego. Pozdrawiam Igor.
No nie wiem gdzie ma ta sondę, ale jeśli jak w większej części aut przed katalizatorem, to podniesie się spalanie.
Dlatego w takim przypadku najtańszym rozwiązaniem jest mały tłumik który ciut obniża prędkość spalin (tak jak katalizator), i poprawniejsze są odczyty z sondy lambda.
Wkładanie taniej (łuskowej) strumiennicy mija się z sensem (moim zdaniem), miałem i wymieniłem na szczelinową Venturiego (tania nie była), ale także przerabiałem dolot.
Ale robiłem to przy 2 l silniku w fordzie.
-
Witam.Mimo ze to nie to auto podziele sie doswiadczeniem:) W sonacie 3.0 wstawiłem zamiast katalizatora rure 50mm i jest wszystko ok. Śmierdzi benzyna na zimnym silniku ale tylko przez chwile po odpaleniu. Jedyna wadą jest to że strzela z wydechu jak spada z obrotów. Silnik chodzi dobrze a spalanie takie same jak z katem. To ze u mnie tak jest to nie znaczy ze kazdy silnik tak sie zachowa.
-
Miron, Tylko jeśli dobrze zrozumiałem koledze adams502 zależy na zachowali emisji spalin, po włożeniu rury, bardzo wątpię aby to osiągnął.
-
adams502, zależy jak długo zamierzasz mieć ten samochód - jak długo to wstawiasz kata nowego i po sprawie. Będzie taki moment kiedy naprawde zacznie sie kontrola spalin i wtedy wszelkie puste katy etc będą problemem.
-
Mało kto wie że istnieją katalizatory metalowe (znacznie tańsze od ceramicznych).
Wrzuć na Alledrogo katalizator metalowy, ceny wg mnie przystępne ;-)
Nie będę się rozpisywać (brak czasu); poszukaj tematu w googlach ;)