HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Jarek_64 w 01 Styczeń 2012, 17:57:22

Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Jarek_64 w 01 Styczeń 2012, 17:57:22
Powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła. Jeśli ktoś już to robił osobiście , będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie. Czy mam się spodziewać jakichś niespodzianek i czy do wymiany wystarczy kanał. Z góry dziękuję .
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: NieAmator w 01 Styczeń 2012, 18:00:07
robił to ktoś w lantrze J2 ale niestety nie wiem kto. Niestety takiego wariata odważnego co by w santafe wymieniał do tej pory nie było
Tytuł: Re: wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: czeien w 08 Styczeń 2012, 10:43:02
Cytat: "Jarek_64"
Powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła. Jeśli ktoś już to robił osobiście , będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie. Czy mam się spodziewać jakichś niespodzianek i czy do wymiany wystarczy kanał. Z góry dziękuję .
Witam!Jestem właśnie po tej operacji.Da się zrobić z kanału.Miałem ten sam problem co Ty bo nie ma instrukcji naprawy w j.polskim.Po kolei:odłącz iwyjmij akumulator,półkę akumulatora-wyjmij filtr powietrza-rozłącz wtyczki-odkręć wysprzęglik i odchyl na bok-rozłącz linki zmiany biegów-podeprzyj przód -odkręć koła-odkręć nakrętki półosi-rozłącz układ kierowniczy -odkręć dolny sworzeń zwrotnicy-podwieś piasty na kolumnach M.Persona-wyjmij półosie-rozmontuj uklad wydechowy-odłącz wał napędowy(jażeli masz napęd na 4x4to odkręć sprzęgło wiskotyczne,bo inaczej nie odkręcisz skrzyni biegów jedna śruba jest schowana za sprzęgłem inie ma dojścia żeby ją odkręcic-sprzęgło wis. jest na 2 kołkach więc trzeba ostrożnie i równo oddzielać )Zagalopowałem się -przed sprzęgłem wis.odkręć ramę pomocniczą tzw ,,sanki"potrzebna pomoc bo są dość ciężkie-podeprzyj silnik-odkręć 3mocowania silnika przód ,tył i lewa strona,silnik trzyma się tylko na prawej poduszce-przedtem wyjmij rozrusznik-odkręć i odejmij skrzynię biegów,ptrzebna pomoc bo ciężka.Jesteś w domu.Ja zamówiłem komplet sprzęgło docisk łożysko na Allegro Valeo-430zł na miejsce.Powodzenia.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Jarek_64 w 13 Styczeń 2012, 17:48:16
czeien Wielkie Dzięki, z powodu nadciągającej zimy  operację przełożę ( nieogrzewany garaż). ale w trakcie porobię zdjęcia . może się komuś n przydadzą.
Ale po Twoim opisie to już można z zamkniętymi oczami.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: darekk_2005 w 29 Luty 2012, 19:59:50
Przepraszam ze bez poslkich znakow - problemy sprzetowe :(
Witam, niestety padlo mi sprzegielko w Santa Fe 2.0 CRDI 4x4, otoz dzieje sie tak ze glownie na 4 i 5 biegu powyzej 3 tys obrotow slizga strasznie (rozpedza sie jakby byl automatik, czuc smrod tarczy a aucie). Mam pytanie ile mniej wiecej moge na tym sprzegle jeszcze zrobic kilometrow? Czeka mnie trasa 800 km autostrada i nie wiem czy ryzykowac czy robic sprzeglo w miejscu gdzie teraz jestem (Niemcy = drogo).  Czy w razie kiedy sprzeglo calkiem padnie moge uszkodzic cos jeszcze (np. skrzynie, kolo dwumasowe itp) czy tylko sprzeglo padnie i autko poprostu przestanie "ciagnac" ?
Czy dam rade pokonac ta trase 800 km, na zasadzie wbijam 5 bieg i spokojnie sobie smigam do domku??
Pozdrawiam i licze na odpowiedz
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Jarek_64 w 29 Luty 2012, 20:25:07
Moim zdaniem jadąc delikatnie i ostrożnie można zaryzykować zjazd do Polski. Jakby co, to mam kolegę z lawetą . Poza zdarciem tarczy nie powinno się nic więcej stać. Staraj się jechać jak z jajkiem.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: czeien w 03 Marzec 2012, 08:31:30
Jestem tego samego zdania co Kolega Jarek,musisz sam ocenić czy się dotoczysz do Polski.Ja z takim sprzęgłem przyjechałem 2500km.bo nie chciałem ryzykować naprawy w Norwegii.Uślizgiwało mi się na 5 biegu jak nieumiejętnie dodałem gazu,padło dopiero w Polsce po 2 miesiącach rozsypało się łożysko i  :-) zablokowało docisk,że nie mogłem wcisnąć ani wrzucić biegu.Powodzenia.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: spry w 03 Marzec 2012, 09:39:52
Cytat: "darekk_2005"

Czy dam rade pokonac ta trase 800 km, na zasadzie wbijam 5 bieg i spokojnie sobie smigam do domku??
......

Wyobraź sobie ,ze trafiasz  na korek ,co w Niemczech jest prawie pewne.Sprzegło szwankuje całkowicie.Tarasujesz ruch.Natychmiast przejeżdża niemieckie autoholowanie wezwane przez policję.Odwozi auto na najbliższy parking.Nie masz auta,jesteś na zadupiu niemieckim.Już popłynąłeś kilkaset euro i jesteś w ciemnej dupie.Oczywiście tak się nie musi stać ,ale może.Ja bym nie ryzykował  :shock:  tych kłopotów o kosztach nie wspominając.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: felkner w 03 Marzec 2012, 09:43:55
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Jarek_64 w 04 Marzec 2012, 17:07:41
I po wymianie. Sanek nie odkręcałem, a skrzynie tylko przesunołem na bok. Dojście do sprzęgła było wystarczające. Regeneracja dwumasy i zestaw 1600pln. 7 miesięcy gwarancji, mam nadzieję że trochę wytrzyma. Do tej wersji nie ma zamiennników, a nowa dwumasa to ok 2500.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 05 Marzec 2012, 20:48:12
Cytat: "Jarek_64"
. Do tej wersji nie ma zamiennników, a nowa dwumasa to ok 2500.


Nie wiem jak to jest przy wersji 125KM (może być kwestia mocy) ale w słabszych 113KM to nawet Hyundai poleca wymianę dwumasy na zwykłe - tyle wyczytałem na starym forum - ja na szczęście nie mam tego problemu  :-D
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: wojtek w 08 Marzec 2012, 14:00:29
wersja 125 km potrzebuje dwumasy. ja założyłem zwykłe koło i ślizgało, dopiero wzmocnienie docisku pomogło (dla ścisłości - miałem silnik 83kw a teraz mam założony 92kw)
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: ROTHMANS w 08 Marzec 2012, 20:28:52
No to jak to jest w końcu ?
Santa fe ma dmumase czy nie ?  Bo słyszałem różne opinie mam silnik 113KM
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 09 Marzec 2012, 10:14:24
O ile wiem to silnik 113KM nawet jeśli miał dwumasę to została ona wymieniona na zwykłe - zalecenie HYUNDAI'a  u mnie w Santku jest zwykłe ale czy tak było od nowości nie wiem, nie mam książki serwisowej
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: wojtek w 14 Marzec 2012, 20:30:14
Przy okazji wymiany sprzęgła wymieniłem uszczelniacz na wale w silniku oraz na wałku skrzyni, może warto o tym pamiętać.  Piszę o tym ponieważ ostatnio wymieniałem rozrząd i niestety zapomniałem wymienić oringu.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: PaHal w 16 Kwiecień 2012, 17:11:49
Wojtek napisz o wymianie dwumasy w santku 92kW. Jak się jeździ na zwykłym? jak rozwiązałeś sprawę docisku o którym piszesz.
Przyda się dla wielu. Dwumasa droooga.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: wojtek w 17 Kwiecień 2012, 17:39:07
Nie wiem czy to komuś pomoże. Moje auto miało 83KW gdy sprowadziłem je z zatartym silnikiem. Kupiłem sam silnik 92KW (z wtryskami i turbiną), przełożyłem osprzęt i złożyłem na zwykłym sprzęgle jednomasowym które było wcześniej założone (skrzynia biegów oczywiście pozostała od 83KW). Niestety to sprzęgło nie wytrzymywało momentu obrotowego. Długo męczyłem się z tematem, jeszcze na starym forum dość obszernie opisywałem ten przypadek i ktoś pokierował mnie do pana Radzikowskiego. Wzmocnienie sprzęgła kosztowało mnie 1100 zł. Obawiałem się że pedał będzie ciężko pracował ale na szczęście minimalna jest różnica. Nie mam porównania co do jakości pracy bo nie jeździłem na dwumasie. Z tego co pamiętam to 92KW mają inaczej rozwiązane wysprzęglanie - temat do kolejnych eksperymentów.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: blink w 22 Czerwiec 2012, 19:04:58
Czy zwykłe sprzęgło da radę z silnikiem D4EA 83KW? Właśnie rozpadła mi się dwumasa i szukam alternatywy.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 22 Czerwiec 2012, 20:01:40
Śmiało montuj zwykłe, serwis Hyundaia tak robił w tych wersjach z "urzędu". Ja nie mam dwumasy i jest OK
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: mirek70 w 23 Wrzesień 2012, 20:36:12
Witam...
Witam wszystkich, właśnie jestem po wymianie sprzęgła (cały zestaw z Valeo)...pytanie do osób, które wymieniały sprzęgło jak się wam jeżdzi po wymianie. U mnie pedał sprzęgła miękki jakbyś deptał pluszaka, szybko się przyzwyczaiłem ale tak jakbym jeżdził nie swoim autem, no i 3 bieg troszkę inaczej się wrzuca (teraz lewarkiem bardziej w prawo i jest ok )prosiłem żeby przejechała się żona - na początku zgasł jej 2 razy...też twierdzi jakby jechała innym samochodem...
Po wymianie zrobiłem jakieś 25-30 km.....czy po przejechaniu np. 1000km coś się zmieni mam na myśli pedał sprzęgła...
Dziękuję za wasze uwagi...
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 24 Wrzesień 2012, 19:41:10
Też jestem ciekaw jak to jest z nowym sprzęgłem - czeka mnie wymiana w najbliższym czasie i dobrze wiedzieć na co zwrócić uwagę  po wymianie :)
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: felkner w 08 Listopad 2012, 07:18:01
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: zeeb w 24 Grudzień 2012, 08:53:38
Ha, też właśnie wymieniałem sprzęgło i mam tak samo z pedałem - chodzi tak leciutko jakbym machał nogą w powietrzu - mechanik stwierdził że to dlatego iż łożysko jest ciągnione :)
Co do cen to okazuje się że do dwumasy komplet jest tańszy niż do zwykłego. Jeśli macie upusty to w interkarsie skompletowanie dwumasy kosztuje 220 zł (łożysko NGK, tarcza i docisk oryginał Hyundai) komplet Valeo do zwykłego 370 zł. W AP przy tych samych upustach do zwykłego 17 zł drożej. Dwumasy nie sprawdzałem.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Waldemar w 27 Sierpień 2013, 16:17:45
Witam
Kończy mi się sprzęgło i będę wymieniał i mam kilka pytań ,chcę wyrzucić koło dwumasowe ale żeby to zrobić prawdo podobnie muszę dokupić koło zamachowe  tak mi powiedział mechanik bardzo proszę o odpowiedz kolegów co wymieniali czy faktycznie tak trzeba.Patrzyłem na ceny to takie koło trochu kosztuje porównywalne do dwumasy .
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 29 Sierpień 2013, 21:20:57
Dwumasa a koło zamachowe to jest to samo ustrojstwo tylko ma inną konstrukcję, więc jeśli wyrzucasz dwumasę to musisz w to miejsce kupić pełne koło zamachowe :)
Pytanie tylko czy w wypadku Twojej wersji silnika jest to zalecane ( nie mam na myśli - niemożliwe), w wersjach 113KM nie ma z tym problemu ale  w przypadku 125KM to już nie wiem.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Waldemar w 29 Sierpień 2013, 21:36:08
Arni ja mam 113 kucyków tylko mam żle wpisane czyli koło zamachowe pełne muszę kupić
Dzięki śliczne
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 16 Wrzesień 2013, 08:32:14
Odstawiam dzisiaj Santka do mechanika - wymiana sprzęgła - już zaczynało na 2 biegu ślizgać na wyższych obrotach a to już przestało być zabawne.
Zobaczymy jak mi po kieszeni pociągnie - dobrze że bez dwumasy.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 16 Wrzesień 2013, 18:26:24
Witam ja już po wymianie miałem koło zamachowe,komplet Veleo tarcza docisk i łożysko 399zł,w Fox Rzeszow komplet z kołem zamachowym 950zł.Sprzegło leciutko chodzi jakby na "pusto" pozdrawiam
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 20 Wrzesień 2013, 09:47:19
Cytat: "dziki1971"
Witam ja już po wymianie miałem koło zamachowe,komplet Veleo tarcza docisk i łożysko 399zł,w Fox Rzeszow komplet z kołem zamachowym 950zł.Sprzegło leciutko chodzi jakby na "pusto" pozdrawiam


To tanio - ja zapłaciłem za komplet sprzęgła Valeo bez koła 580zł.
Moje pytanie - tarcze masz z tłumikami?? Tylko taka tarcza może być stosowana jeśli nie ma dwumasy - faktem jest że produkuje je tylko Valeo.
Dwumasa, tzn jej konstrukcja powoduje że tarcza może być sztywna w przeciwnym wypadku zastosowanie do zwykłego koła zamachowego sztywnej tarczy spowoduje jej szybsze zużycie.

Człowiek całe życie się uczy - też chciałem kupować zestaw za ok 400zł i dobrze że zostawiłem ten temat mechanikowi - spisał numer ze zdemontowanego zestawu.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 22 Wrzesień 2013, 18:15:53
Kupiłem tu http://www.sprzegla24.pl/pl_PL/p/Sprzeglo-Hyundai-Santa-Fe-2000.11-2006.03-2.0-CRDi-113KM-D4EA-VALEO-nr-826824/6332 ,ale widze ze cena już poszła w góre, i przesyłke miałem free za te 399 zł.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 22 Wrzesień 2013, 20:13:28
To i tak super cena w stosunku do tego co sam zapłaciłem - niestety tak to jest jak nie wiesz co kupić i polegasz na mechaniku :(
Tytuł: Re: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: dziki1971 w 23 Wrzesień 2013, 11:15:41
Cytat: "Jarek_64"
Powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła. Jeśli ktoś już to robił osobiście , będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie. Czy mam się spodziewać jakichś niespodzianek i czy do wymiany wystarczy kanał. Z góry dziękuję .

Wystarczy kanał jak już pisano nie trzeba nawet skrzyni wyciągac tylko odsunąć na bok,jest trochę zle z tyln apoduszką ale sposobami daz rade,no i kolektor ciężko miałem odkrecic WD 40 i na drógi dzień poszło.pzdr
Cena w sklepie co podałem wyżej znowu 399
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: JKowalski w 25 Październik 2013, 06:29:18
Cześć

Wczoraj po pracy normalnie wróciłem do domu. Zaparkowałem, bez żadnych rewelacji.
Dziś rano nie mogłem wrzucić 1ki a pozostałe biegi wchodziły bardzo ciężko. Sprzęgło nie odbijało po zdjęciu nogi z pedału. Jakoś dotoczyłem się do roboty startując z drugiego biegu. Po przejechaniu paru km trochę się poprawiło. Sprzęgło odbija, biegi wchodzą, jedynka jest ale ciężko wrzucić.

To już sprzęgło czy może coś innego byc powodem
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: felkner w 25 Październik 2013, 07:14:21
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: JKowalski w 25 Październik 2013, 15:02:39
Dzięki. Dokładnie to było to. Płyn zszedł prawie do min., choć uzupełniałem niedawno, wiec jakaś nieszczelność jest. Będę szukał.
Wymiane oleju w skrzyni mam w planie na grudzień wraz z wymiana ojelu silnikowego , bo faktycznie nie wiem co tam wlane i kiedy było.

Dzieki raz jeszcze i pozdrawiam

ed. wykasowanie cytatu. Nie ma potrzeby cytowania postu, na który odpowiadasz, jeżeli znajduje się on bezpośrednio nad Twoim. Pozdrawiam. tekla

[ Dodano: 2013-10-30, 06:39 ]
Witam. Informacyjnie tylko dodam, iż nieszczelność pojawiła się na samym siłowniku.
Wymieniony i sprawa rozwiązana.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: maciekw w 21 Listopad 2014, 15:14:52
Witam,
ja z podobnym problemem, jednak nie z wysprzęglikiem.
Problem taki - przy uruchamianiu usłyszałem jakiś hałas - pierd...nięcie, samochód zrobił małego kangura i zgasł (odpalałem na biegu z hamulcem). Pedał sprzęgła został w podłodze, po podniesieniu nie dało się go z kolei w ogóle wcisnąć. Wymieniłem wysprzęglik, pedał wciska się do 1/3 głębokości i opór. Biegów nie mogę wrzucić.
Ostatnio miałem problem z wrzuceniem 3 i 4 biegu. Gdzie szukać dalej usterki?

Dodam, że przy sprawdzaniu nowego wysprzęglika, próbowałem wcisnąć pedał sprzęgła i delikatnie wrzucić bieg. Bieg oczywiście nie wskoczył żaden, ale samochód lekko zaczął się toczyć w przód lub w tył, w zależności  od tego, który bieg próbowałem wrzucić. (oczywiście nie używałem siły, dźwignię zmiany przesuwałem tylko do wyczucia oporu).
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 30 Listopad 2014, 22:03:34
Koledzy a jest ktoś z Was w stanie sprawdzić po numerze VIN jakie mam sprzęgło/koło zamachowe, jeżeli jest taka opcja oczywiście? wydaje mi się że nie mam dwumasy ale chciałbym się upewnić:)
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 30 Listopad 2014, 23:05:10
Nie ma vinu trzeba szukać samemu tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 30 Listopad 2014, 23:39:29
Ok, dzięki Kosmos.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 30 Listopad 2014, 23:40:31
A gdzie 17 znaków ?  :lol:
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 30 Listopad 2014, 23:46:00
Zapodam jutro z rana;)
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 01 Grudzień 2014, 00:09:38
Tak bardzo się nie śpieszy, nie chcę Ciebie pozbawiać snu  :-D

http://epc.japancars.ru/hyundai/


(http://images70.fotosik.pl/414/b2217039c2459424m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2217039c2459424)(http://images69.fotosik.pl/415/23d618f184db281fm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=23d618f184db281f)(http://images68.fotosik.pl/415/1d78332e1ebda1f1m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1d78332e1ebda1f1)(http://images70.fotosik.pl/414/69d9db82c68a6954m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=69d9db82c68a6954)(http://images67.fotosik.pl/417/63ff1d0eebd31aa4m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=63ff1d0eebd31aa4)(http://images70.fotosik.pl/414/3ef97ceab6b0eb7bm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3ef97ceab6b0eb7b)
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 01 Grudzień 2014, 08:28:01
Kosmos, dziękuję Ci bardzo, normalnie jesteś Skarbnicą wiadomości:)

[ Dodano: 2014-12-01, 13:09 ]
Na sprzęgła24 mają fajną ofertę, kompletny zestaw Valeo do stałego zamachu wychodzi 419 pln.

[ Dodano: 2014-12-01, 18:54 ]
Panowie a takie pytanko jeszcze do znawców tematu, doczytałem że któryś z Was polecił sprzęgło 826824: http://www.sprzegla24.pl/pl_PL/p/Sprzeglo-Hyundai-Santa-Fe-2000.11-2006.03-2.0-CRDi-113KM-D4EA-VALEO-nr-826824/6332
ja znalazłem 826825: http://www.sprzegla24.pl/pl/p/Sprzeglo-Hyundai-Santa-Fe-2000.11-2006.03-2.0-CRDi-4X4-113KM-D4EA-VALEO-nr-826825/6344.
I gdzie tu haczyk? na jednej tarczy są sprężyny a na drugiej taki walce (tłumiki?) tylko tym się różnią (tak na oko ze zdjęć).
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 01 Grudzień 2014, 21:04:44
Hulltay post#4 napisany przez Alberta http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5386 inaczej to co dopisujesz nie jest widziane jako nieprzeczytane i nikt nie wie że coś dopisałeś.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 01 Grudzień 2014, 21:14:25
Ok, dzięki:)
Panowie a takie pytanko jeszcze do znawców tematu, doczytałem że któryś z Was polecił sprzęgło 826824: http://www.sprzegla24.pl/...-nr-826824/6332
ja znalazłem 826825: http://www.sprzegla24.pl/...nr-826825/6344.
I gdzie tu haczyk? na jednej tarczy są sprężyny a na drugiej taki walce (tłumiki?) tylko tym się różnią (tak na oko ze zdjęć).

[ Dodano: 2014-12-02, 09:42 ]
PS: Jakby kogoś również to zainteresowało; to już wiem że nie ma żadnej różnicy:) - potwierdzone u Panów ze sprzęgła24.pl, a nawet bardziej polecana wersja ze sprężynami bo wytrzymalsza.

[ Dodano: 2014-12-16, 20:43 ]
Jestem już po wymianie kompletnego sprzęgiełka (na ostatni gwizdek), faktycznie efekt deptania pluszaka jest niezły, w końcu mogę się cieszyć całą dostępną mocą po szczepieniu, przy okazji mechanik wykalibrował mi wodziki od wajchy zmiany biegów dzięki czemu precyzyjniej pracuje. Przy okazji wymienione gumy stabilizatora i łączniki.... jest cichutko i cieplutko:) I jest moc :mrgreen:
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: tictac1986 w 02 Czerwiec 2016, 21:29:26
Trochę odkopię temat...
Od jakiegoś czasu słyszę nasilający się z dnia na dzień dźwięk jak by pracował jeszcze jeden silnik...głównie na pierwszym i drugim biegu. Taki rytmiczny warkot, metaliczny, z okolic silnika.
Na postoju też słychać coś nietypowego, co cichnie, jak wdepnę sprzęgło.
Przy zmianie biegów czasem szarpie, jak bym po raz pierwszy prowadził auto, ale nie zawsze.
Jeśli chodzi o ślizganie, to może ze dwa razy na dzień coś tego typu się pojawi, ale nie mam sam pewności, bo w żadnym z aut nie spotkałem się z takim zjawiskiem, więc nie do końca wiem czy dobrze diagnozuję objaw.
Moc jest średnia, czasem trochę późno się "zbiera"....
I teraz moje pytanie odnośnie diagnozy...to może być sprzęgło?
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: volcan w 03 Czerwiec 2016, 09:37:59
Co do ślizgania - prosty test. Odpalasz silnik, zapinasz piąty bieg i puszczasz sprzęgło pomału. Jeżeli auto zgaśnie - raczej się nie ślizga, jeżeli sprzęgło odpuścisz i nie zgaśnie, to sprzęgło do wymiany. Pomocny jest tu też krawężnik lub hamulec ręczny - tj. opierasz auto o wysoki krawężnik lub zaciągasz ręczny - tak, żeby auto na tej piątce nie ruszyło, tylko albo zgasło, albo "przełamało" sprzęgło.

Jeśli chodzi o ten dźwięk ustępujący przy wciśnięciu pedału sprzęgła - łożysko oporowe się odzywa. Tak, czy inaczej - sądzę, że czeka Cię zaglądnięcie do sprzęgła i może lepiej zrobić to wcześniej, niż za późno (gdy np. auto stanie na drodze i odmówi dalszej współpracy).
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: tictac1986 w 03 Czerwiec 2016, 20:45:14
Dziś byłem na diagnozie i okazało się, że dźwięk dochodzi z okolic dyferencjału...most przedni jest dobrze spocony...a prawa półoś ma luz...obawiam się, że to gorszy temat niż sprzęgło :(
Tytuł: [Santa Fe SM] Skrzynia, sprzęgło, koło dwumasowe....
Wiadomość wysłana przez: tictac1986 w 24 Czerwiec 2016, 21:14:13
Witam,
od kilku tygodnia borykałem się z warkotem dochodzącym z okolic silnika. Wspomniany dźwięk nasilał się  biegiem czasu i słyszalny był głównie podczas przyśpieszania na pierwszym, drugim i trzecim biegu. Warsztat zdiagnozował skrzynię, ale jako, że operacja kosztowna-zalecili jeździć "aż się posypie". Niestety jak wspomniałem, dźwięk nasilał się i nie chciałem zostać gdzieś unieruchomiony, zważywszy na to, że wyjazd urlopowy tuż tuż. Oddałem auto do naprawy.
Po rozebraniu okazało się, że większość łożysk jest do wymiany, jest kłopot z trybami, jakimiś tulejkami, ale co najgorsze, sprzęgło ma luzy i z racji posiadania wszystkiego na wierzchu radzą wymieniać. Niestety koło dwumasowe jest również.
Sumując awarie/problemy napotkane po rozebraniu:
-skrzynia - prawie całość do regeneracji
-sprzęgło
-koło dwumasowe.....
Powiedźcie mi proszę teraz czy rachunek 5 000 zł za taki serwis jest ok?
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: santa claus w 25 Czerwiec 2016, 06:59:19
Ja podobną kwotę dałem tylko za sprzęgło i dwumasę...tylko, że mam młodsze auto i ceny na części są większe z tego co się orientowałem.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: tictac1986 w 26 Czerwiec 2016, 08:47:22
Auto odebrałem, rachunek wyszedł 5 000 zł. Wymienione łożyska skrzyni, uszczelniacze z obu stron, sprzęgło komplet z dwumasą, olej i inne drobiazgi, które wyszły po otwarciu. Efekt taki, że biegi wchodzą jak w nowym aucie :):):) aż miło...
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: jasienieznam w 04 Styczeń 2017, 15:15:29
odświeżam temat .
Może na początek VIN: KMHSC81BP2U291668
czy santek ma dwumasę>?? jeśli tak to czy można zmienic na zwykłe?? czy lepiej oddać do regeneracji, kupiłem auto ze świadomością uszkodzonego sprzęgła, handlarz spuscił na sprzęgło.
Będę dozgonnie wdzięczny za odpowiedzi:) pozdrawiam
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 04 Styczeń 2017, 22:53:21
Od 08.2000 do 07.2003 było montowane koło zamachowe dwu-masowe 23260-38220.

Od 07.2003 do 12.2005 montowano koło sztywne 23210-38011, OC0511H

W wypadku montażu koła sztywnego trzeba zmienić śruby mocujące sztuk 7 na 23311-23000.

Sprzęgło do koła sztywnego:

Tarcza 41100-3A150

Docisk 41300-39150

Łożysko wyciskowe 41421-39000

Wysprzęglik 41710-39001

Pompa sprzęgła 41610-26000

Tutaj jest komplet ze sprzęgłem http://www.fox.rzeszow.pl/KOMPLETNE-SPRZEGLO-KOLO-ZAMACHOWE-TARCZA-DOCISK(4,251126,250755).aspx
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: jasienieznam w 16 Styczeń 2017, 16:48:23
kolego Kosmos, bardzo dziękuję za rady, i ze zawsze można na ciebie liczyć, sprzęglo dzis załozone, :) sruby pasowały pd starego, poprosze na priv Twoj adres na który chciałbym wysłać podziękowanie własnej roboty:) pozdrawiam , Tomek:)

[ Dodano: 2017-01-21, 16:15 ]
sprzeglo wymienione, teraz chodzi jak ta lala.
ale problem ktory myslalem ze przestanie wystepowac po zmianie sprzegla i dwumasy pozostal
polega on na tym ze samochod od 4 do 5 biegu przy obrotach powyzej 2000  i dalej traci moc dociskanie gazu do dechy nie daje nic, samochod wchodzi w dziwne wibracje ciezko go rozpedzic do ponad 110km/h, w sumie nie przeszkadzaloby mi to jakos mocno bo w wiekszosci jezdze po lasach i kniejach, ale przy jezdzie po ulicy jednak boli, kiedy jest na 4-5 biegu i ciagnie w pewnym momencie nastepuje jakby pukniecie i juz nie ciganie a nawet predkosc spada, po sciagnieciu nogi z gazu i depnieciu znow, jakby znow ma moc ale po kilku sekundach to samo.
przelecialem wiekszosc tematow i wypisalem sobie kilka prawdopodobnych usterek

-lozysko podpory walka
-zawor EGR
-przytkany katalizator

nadmienie jeszcze ze i przy gazie i paliwie problem wystepuje, nie pali sie zadna kontrolka z usterka, przy dodawaniu gazu slychac jaky nieszczelnosc wydechu,
mocniejszy szum jakby swist.
Panowie , jakies pomysly?
Tytuł: Problem
Wiadomość wysłana przez: thomas2135 w 12 Kwiecień 2017, 22:42:56
Pech chciał, że padło mi sprzęgło w santku 2,4, które nie wskazywało, żeby było zużyte. Otóż zablokował się pedał sprzęgła, tj nie dało się go wcisnąć. Myślałem, że tam jest normalny docisk i zerwało widełki, bo wysprzęglik był wysunięty na maxa. Po 6 h udało się wyjąć sprzęgło. Tak jak myślałem cały docisk i tarcza(zestaw valeo) były prawie nowe. Pękł pierścień i łożysko wypadło z docisku. Łożysko było stare. Co za idiota wymyślił w tak dużym samochodzie sprzęgło o odwrotnym działaniu docisku??

Kupiłem zatem nowe sprzęgło Valeo i dopiero w domu połapałem się, że ma zwykłą tarczę sprzęgową. Ta którą wyjąłem ma tłumik drgań skrętnych. Czy na nowej tarczy samochód będzie bardziej szarpał przy ruszaniu? Stara tarcza jest 0,5 mm cieńsza od nowej. Nowa wygląda na delikatną. Teraz popatrzyłem to w sprzedaży są zwykłe i właśnie z tłumikiem drgań.

Przy okazji wymiana manszet na półosiach, podpory wału, uszczelnianie skrzyni, wymiana łącznika elastycznego tłumika oraz wymiana olejów.


Zabrałem się za montaż sprzegła. Próbowałem spasować docisk na kołkach ustalających na wszystkie sposoby i upa blada. Jeden pasuje a 2 pozostałym brakuje 2-3 mm. Przymierzyłem do starego i okazało się, że w nowym otwory są źle wywiercone i cały docisk jest mniejszy na średnicy ok 5 mm. Valeo made ik Korea i taki bubel? Jutro wymieniam, tylko nie wiem na co. Na sachsa podobno są reklamacje a Luk za drogi.