HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: Sarna w 27 Grudzień 2008, 18:27:12
-
Witam mam następujący problem i pytanie ostatnio po myciu myjka ciscieniową pojawily mi sie na plastykowych elementach (lusterka i tylni spojler) biale plamki jakby pecherzyki z pół lusterka zszedł prawie caly lakier podkreślam bezbarwny kolorowy został a moje zdziwienie tym wieksze ze przecież niemam auta w kolorze metalik wiec po co lakier bezbarwny na tych elementach??. Moje pytanie jest czy mial ktos podobny przypadek.??
-
Bezbarwny jest po, żeby utwardzić i zakonserwować kolorowy lakier.
Dodano:
Przed kupnem swoich, brata i rodziców aut naoglądałem się wiele egzemplarzy (a nie było ich kilka lecz kilkanaście albo i więcej) i uwierz mi, że nie tylko na lusterkach i spojlerze, ale na innych elementach karoserii również spotkałem się z łuszczącym lakierem bezbarwnym. Wydaje mi się, że poprostu powłoka się zestarzała i lakier odszedł, ale to tylko moja opinia.
-
...nie mam auta w kolorze metalik wiec po co lakier bezbarwny na tych elementach? Moje pytanie jest czy miał ktoś podobny przypadek?
Witam. Ja miałem taki przypadek z powodu nierzetelności lakiernika ( problem pojawił się po 2 latach, więc nie miałem nawet jak reklamować, a kłócić mnie się nie chciało ). Obecnie jest to powszechnie stosowana technika lakiernicza z uwagi na tak zwane „lakiery ekologiczne”, których twardość jest niska, a co za tym idzie duża podatność na zarysowania i utlenianie się. Twój samochód nie jest nowy i być może ( jeśli nie jesteś 1 właścicielem pojazdu ) ktoś chciał go trochę "odświeżyć" i nadać połysku. Tak się dzieje, jeśli lakiernikowi nie chce się zmatować lakierowanej powierzchni ( zazwyczaj na mokro papierami o ziarnie 3000 i więcej ). Lekarstwa na tą przypadłość raczej nie ma ( jest dość skomplikowane ) i czeka Cię wizyta u lakiernika, jeśli chcesz odtworzyć obecną powłokę lakierniczą. Pozdrawiam Igor.
-
Wszystkich was rozumiem ale na całym aucie nie ma lakieru bezbarwnego jest tylko na lusterkach i spojlerze i powiem szczerze ze niewygladaja mi te elementy na juz lakierowane po raz kolejny lecz orginalnie. Poprostu chce sie upewnic czy ktos mial przypadek w scoupe i czy to normalne ze te wlasnie elementy sa pokryte lakierem bezbarwnym i czy jest to robione fabrycznie czy nie? powiem ze nie mialem problemu z tym luszczeniem dopóki nieumylem auta myjka cisnieniową nieraz był myty na szczotach polerowany i wszystko ok a tu nagle zonk.
-
mam tak samo
-
lakier bezbarwny się łuszczy jak lakiernik skopał sprawę i za długo czekał z polakierowaniem bezbarwnego i kolor za bardzo wysechł i się nie trzyma .
To że nie masz metalicu to nie znaczy ze nie może nie być klaru, może jest polakierowany baza niemetaliczną która jest identyczna jak metallic tylko nie ma drobinek metalu :)
Dzięki czemu lakier błyszczy sie ładnie ale nie jest metalikiem :)
lakierowałem już tak, ale to moim zdaniem bez sensu, koszt bazy niemetalicznej jest taki sam jak metaliku a zwykły akryl jest tańszy :)
wydaje mi sie ze albo miałeś już lakierowane te elementy albo już ze starości tak się dzieje :)
też widziałem już dużo scoupe z odpryskami takimi, może to wada fabryczna ?
-
u mnie jest tak na zderzakach, ewidentnie akryl i bezbarwny na to, normalnie woda pod ten klar mi weszla w paru miejscach :P
-
tak to jest jak lakiernikom sie nie chce przyłożyć :)