HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: zbyh w 11 Sierpień 2012, 22:27:11
-
Witam muszę wymienić klocki hamulcowe, możecie polecić mi jakiej firmy będą dobre, takie żeby się szybko nie ścierały albo żeby nie piszczały. Czy do 4WD muszą być jakieś inne?,bo gdy pytam o klocki to chcą wiedzieć jaki napęd.
-
witam wymieniałem klocki i tarcze przód firmy TRW jak dla mnie ok.
-
Witam. Ferodo też dają radę;) będziesz z nich zadowolony
[ Dodano: 2012-08-12, 14:50 ]
A co do napędu to raczej ma to znaczenie, chodź nie jestem pewien.
-
Czy do 4WD muszą być jakieś inne?,bo gdy pytam o klocki to chcą wiedzieć jaki napęd.
Porównując w katalogach dostawców napęd nie ma znaczenia.
-
ja wymieniłem tarcze i klocki na TRW i jestem zadowolony :mrgreen:
grubby ile płaciłeś za wymianę i części?
-
400 zł komplet tarcz i klocków przód TRW i 60 zł wymiana
-
Odnawiam temat. Dzis byłem u mechanika tak sobie auto sprawdzić przed zimą.
Okazuje się, ze mam kiepskie tarcze, proponuje przetoczenie... ale chce jeszcze trochę pojeżdzić autem więc zdecydowałem się na nowy komplet.
Czy sa różne rodzaje na przód, czy wszystkie z allegro pasują?
Zestawy TRW są za 460 zł, podejdą? Czy od VIN coś zależy?
Ten będzie ok? Nie ma informacji ze są wentylowane...
TRW (http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-przod-hyundai-tucson-i4748043970.html)
(http://images70.fotosik.pl/391/4f529cda0589d6e6m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4f529cda0589d6e6)
-
U mnie klocki z allegro nie pasowaly wg wersji silnikowej i rocznika.
Tarcz nie kupuj z Czestochowy, moje byly owalne, wiec dziadostwo kompletne, oszczednosc pozorna.
-
A jakich tarcz z czestochowy nie kupować? Tu gość z tej aukcji sprzedaje z wielkopolski.
A 460 zł za tarcze i klocki TRW to nie ejst chyba najniższa cena... widziałem tarcze za 80 zł
[ Dodano: 2014-11-22, 21:34 ]
Ma też potwierdzenie, że wg VIN będą pasowały. Czy nie wierzyć?
-
Kolega pisze tak ogólnie (nie napisał nawet jakie to klocki nie pasowały) i nie chciał Tobie pomóc tylko od tak napisał 142 znaki i koniec.
Firma z Częstochowy to Mikoda.
Zestaw z aukcji (dodaj jej czytelny screen) pasuje do Twojego auta sprawdź tylko czy nie są to podróbki i czy posiadają oryginalne pudełka.
Tarcze TRW DF4283 są wentylowane.
-
[ Dodano: 2014-12-01, 20:20 ]
Dziś dojechały tarcze i klocki z aukcji, moge potwierdzić, że sprzedawca ma oryginalny towar. Oryginalne pudełka z hologramem.
Jutro montaż
[ Dodano: 2014-12-02, 18:38 ]
No i po wymianie.
Teraz spostrzeżenia. Auto odbierała żona, więc teraz dopiero się przejechałem.
Po wymianie pedał twardszy, hamuje jak żyleta. Mogę docisnąć, ale chyba nie do końca. Przed wymianą hamulce były dużo gorsze, ale pedał był miękki.
Pytanie, czy tak ma być a zauważam, bo przedtem miałem hamulce do kitu, czy coś jest nie tak?
Teraz trzeba sie pilnować, bo mocniejsze wduszenie hamulca i Tucson stoi jak wryty.
[ Dodano: 2014-12-02, 19:33 ]
Serwo sprawdziłem, odpalając auto na wciśniętym (wcześniej parę razy nacisnąłem na pedał) pedale hamulca. Po odpaleniu da się wyczuć wspomaganie hamowania. Pedał idzie o wiele bardziej wcisnąć. Więc chyba wszystko OK, tylko w końcu mam hamulce :)
-
To chyba jakies dziwne objawy. Moje starte tarcze i klocki przeszkadzaly diagnoscie, nie mi (zalecil wymiane, choc TüV przeszedl). Po wymianie nie dalo sie odczuc roznicy, zarowno przed jak i po wymianie hamulce dzialaly poprawnie.
Sprawdz lepiej czy nie ma jakiegos innego niedomagania, nieszczelnosci czy cos.
-
Ale gdyby była nieszczelność to pedał byłby raz miękki raz twardy, tak?
Hamulce teraz są jak żyleta, a tarcze były z jednej strony przyrdzewiałe od wewnątrz, a od zewnątrz porysowane. Klocków prawie wcale nie było... Dało się słyszeć nawet tarcie przy hamowaniu.
Jeżeli byłaby nieszczelność to wg Ciebie co mogłoby by na to wskazywać?
[ Dodano: 2015-05-14, 15:53 ]
Panowie, od wymiany klocków i tarcz minął juz jakiś czas. Przypominam byl to komplet TRW. Zaczęły piszczeć! Masakra, klocki za twarde, aż dziwne, że coś takiego w komplecie sprzedają. Jakiś pomysł na to co można zaradzić? Zetrzec zeszklona warstwę papierem ściernym?
-
Ja na Twoim miejscu bym reklamował, ale auto będzie uziemione przynajmniej przez 2 tygodnie ;-).
-
No właśnie. Ale reklamować montaż czy reklamować klocki, o to jest pytanie.
Czytałem w sieci, że twarde klocki to jak już jest zużyta mocno tarcza... do nowych lepiej bardziej miękkie. Syfu więcej na feldze, ale za to cisza...
-
witam!wszystko z twoim samochodem jest ok,nie sugeruj się bzdurami które ktoś tu napisał...
po wymianie na nowe masz grubsze tarcze i klocki,dzięki temu pedał hamulca jest twardszy a hamowanie skuteczniejsze.
-
No tak, ale piszczą :) Są poprostu twarde....
-
faktycznie,tego nie doczytałem :-(
pojeździj jeszcze trochę aż klocki dokładnie ułożą się do tarcz,powinny przestać piszczeć.
-
andrzej351, po pół roku klocki powinny już dawno się ułożyć...
Edit: Z takich domowych rzeczy to możesz zrobić papierem ściernym delikatną fazkę na dolnej części klocków.
-
Inne są klocki z przodu, inne z tyłu.
Jedne mają wpusty, inne wypusty umieszczone w różnych miejscach.
Z przodu tarcze posiadają większą powierzchnię cierną i są grubsze ("podwójne"), z tyłu - mniejsze, cieńsze, "pojedyncze" oraz z kołnierzem.
Załączam zdjęcia
-
poleccie jakies dobre a niedrogie klocki hamulcowe do tucsona przód i tył
-
Rumburak widzę że już odpowiedziałeś na nurtujące Ciebie pytania.
Dodałbym jeszcze że z tyły jest hamulec ręczny w postaci bębno-tarczy ze szczękami.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
są grubsze ("podwójne")
Po prostu wentylowane.
z tyłu - mniejsze, cieńsze, "pojedyncze" oraz z kołnierzem.
Po prostu niewentylowane.
-
Tak, zmuszony byłem rozmontować koła i sam sobie odpowiedzieć na zadane tutaj pytania, stąd przeredagowałem cały wcześniejszy post. Głupio bowiem mi pytać o banały. Dla swego usprawiedliwienia powiem tylko tyle, że każdy temat - nawet najprostszy - trzeba przerobić samodzielnie na własnym samochodzie. A ja wcześniej hamulców w ogóle nie ruszałem, bo nie było takiej potrzeby, więc byłem w tej dziedzinie laikiem
Przy okazji zauważyłem, że istnieją dwa rodzaje (z wyglądu) klocków hamulcowych do tylnych kół, więc trzeba uważać, gdyż pełno tych innych w ofertach - głównie na Allegro. Niejednokrotnie są tańsze, więc mogą nieuwaznego klienta omyłkowo skusić ceną. Podobno przeznaczone są do Tucsonów sprzed roku 2007, a ich katalogowe rozszerzenie w symbolu to: 2EA00.
Poniżej w załączeniu ich wygląd.
Te właściwe klocki mają końcówkę w symbolu -3XA30, czyli 58302-3XA30
[ Dodano: 2015-07-09, 13:53 ]
Jaka musi być minimalna grubość tarcz, by nie zwlekać z ich wymianą?
U mnie jest nieco ponad 9 mm z tyłu i tyle samo z przodu (licząc pojedyncza tarczę, bo z przodu jest podwójna). Według mojej oceny wzrokowej, same tarcze jeszcze trochę pochodzą. Są od nowości samochodu o przebiegu ok. 70 tys. km.
Na innym wątku znalazłem taki oto wpis. Jeśli wartości są błędne, to mnie poprawcie.
Grubość tarczy: zwykła grubość min 8.4 mm, wentylowana grubość minimalna 26.4 mm
------ ------ ------
[ Dodano: 2015-07-20, 09:06 ]
W sieci znalazłem taką oto tabelę zamienników. Może się komuś przydać. Dotyczy ona klocków hamulcowych na oś przednią.
Numery zamienne:
ATE 13046058732
BOSCH 0 986 424 815
DELPHI LP1902
FERODO FDB1733
FERODO FSL1733
FTE BL1885A2
GIRLING 6133869
HERTH+BUSS JAKOPARTS J3600333
HERTH+BUSS JAKOPARTS J3600541
HYUNDAI 58101-2HA10
HYUNDAI 581012HA10
KIA 58101-1FE00
KIA 581011FE00
KIA 581011FE01
NK 223425
QH Benelux 7725
REMSA 0953.12
ROADHOUSE D11148M
ROULUNDS RUBBER 848281
SPIDAN 32941
TRW GDB3386
VALEO 598744
WOKING P8533.12
--------
-
TARCZE + KLOCKI PRZÓD HYUNDAI TUCSON
co wybrać ..ATE czy TRW
czy coś innego
-
Czeka mnie wymiana klocków oraz tarcz przód i tył, czyli spory wydatek :)
Czy ktoś montował coś innego niż TRW ? np. Textar który jest o wiele tańszy a w bardzo wielu autach montowany jako fabryczne?
Jakiej firmy klocki/tarcze fabrycznie są montowane w Tucsonach ?
-
Czy ktoś montował coś innego niż TRW ? np. Textar który jest o wiele tańszy a w bardzo wielu autach montowany jako fabryczne?
Montowałem w lutym tego roku komplet Textar (tarcze+klocki) i złego słowa nie powiem.
-
Również zamontowałem tarcze i klocki firmy Textar. Jak narazie spisują się bardzo dobrze. Sprzedawca zgodził się z moim wyborem i dodał że klocki TRW są obecnie najczęściej reklamowane, nawet częściej niż "chińczyki"
-
Kupiłem latem TUŚKA i pierwsze co to do wymiany były klocki na obu osiach serwisamt zaproponował: Klocki hamulcowe - komplet JAPANPARTS PP-H04AF. wiem też że przy następnej wymianie będę wymieniał też tarcze. czy są z waszej strony inne ciekawe sugestie?
-
Oryginalne tarcze do JM 5MT 2WD mają numery: 51712-2C000, 51712-1H000, 51712-1F000, 51712-1D100.
ATE 24012601281
TRW DF4283
FERODO DDF1619
BREMBO 09.9574.10
-
Ja osobiście mogę polecić klocki TRW.
Przejechane ponad 30 tys. km i zużycie ok. 40%, ale to też mój styl jazdy (często hamuję silnikiem), mało pylą (felgi czyste).
-
Mam z pobliskiej hurtowni takie propozycje cenowe:
Tarcze przód:
Zimmermann 155zł/szt
Protechnic 112,50zł/szt
Breck 170zł/szt
Klocki przód:
Zimmermann 118zł/kpl
Protechnic 77zł/kpl
Breck 98zł/kpl
Słyszałem że Zimmermann robi dobre tarcze, ale czy ktoś próbował zestawienia tarcze Zimmermann, klocki Breck i czy to nie piszczy albo nadmiernie nie pyli?
Bo te włoskie Protechnic na jakimś forum audi twierdzili że szybko się gną.
-
Miałem Zimmermana w Focusie spoko cicho bez problemów, 2 lata jezdziłem sprzedałem.