HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: k7s5a2 w 03 Sierpień 2012, 11:24:07
		
			
			- 
				Witam po bardzo długiej przerwie.
Mam następujący problem.
Klocek w przednim prawym kole nie odbija do końca, przez co koło grzeje się dość znacznie powodując jednocześnie wzrost spalania.
Proszę o pomoc w rozpoznaniu przyczyny tego zjawiska.
Dodam, że klocki są nowe, zacisk został przesmarowany, prowadnice wyczyszczone i nasmarowane ( poruszają się lekko ), tłoczek został przesmarowany i wyczyszczony ( sprawdzane na stanowisku warsztatowym, odbija ), wymieniony płyn hamulcowy, zmieniony przewód hamulcowy giętki, cały układ dokładnie odpowietrzony.
Proszę o pomoc w odnalezieniu przyczyny niesprawności.
Czy wyregulowanie siły hamowania za pomocą korektora ( o ile jest to możliwe ) przyniesie oczekiwany efekt?
Pozdrawiam.
			 
			
			- 
				A czyściłeś jarzmo zacisku w miejscu mocowania klocka :?:  :?:  (tam są takie blaszki). Warto po oczyszczeniu wszystkiego użyć minimalnej ilości smaru miedzianego na wypustce klocka (to miejsce, które wchodzi w blaszki). Przypadek, który opisujesz to częsta przypadłość. Kiedyś mój dobry mechanik powiedział, że w Hyundaiach nawet gdy układ hamulcowy wygląda na idealny to warto raz w roku rozebrać wszystko i przeczyścić i przesmarować inaczej się wszystko zapieka.
P.S.
Witamy ponownie na forum :-P
			 
			
			- 
				Jarzmo jest wyczyszczone na błysk. Ogólnie wszystko jest wyczyszczone na błysk i poślizg. Posmarowane smarem miedzowym, tłoczek przesmarowany smarem do tłoczków.
Postaram się wyczyścić wszystko jeszcze raz wiertarką z głowicą do czyszczenia.
			 
			
			- 
				Jak miąłem to u siebie to po prostu papierem przejechałem miejsce na klocku gdzie styka się z blaszka i porusza po niej.
			
 
			
			- 
				Sprawdziłeś prowadnicę zacisku? Zwłaszcza dolna ma tendencje do stania na amen bo jest pordzewiała. Powinno być tak, że po posmarowaniu jesteś w stanie ręką ruszyć zmontowany zacisk.
			
 
			
			- 
				Sprawdzone.
Wszystko jest czyste i błyszczące i na dodatek udało mi się naprawić problem.
Otóż znajdował się on w niezbyt dokładnie wykonanych klockach hamulcowych, wystarczyło odpowiednie podpiłowanie oraz wyjęcie blaszek mocujących i wszystko pięknie jeździ. Być może to trochę niebezpieczne ale badania wykazały, że klocek nie wypadnie.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
			 
			
			- 
				Zamiast wywalać blaszki załóż inne klocki. Pozbywanie się tych elementów to, według mnie, średni pomysł :/
			
 
			
			- 
				Wg mnie też. Inne klocki albo podpiłuj porządnie na szlifierce obecne.
			
 
			
			- 
				wystarczy pilnikiem lekko podpiłować, klocki często mają zacieki z farby w miejscu styku z blaszkami i dlatego ciężko chodzą. klocki mają chodzić dość lekko, ale też nie powinny latać.
			
 
			
			- 
				Witam ponownie.
Można powiedzieć, że jestem w przysłowiowej kropce.
Wszystko jest ładnie wyczyszczone i ma poślizg ale znów występuje blokowanie hamulca, nawet w przypadku dość mocno latających klocków bez blaszek.
Zestaw pomysłów mi się już skończył. Łożysko jest dobre, tarcza jest również bez uszkodzeń i prosta.
Gdzie może leżeć przyczyna tego niekorzystnego zjawiska?
			 
			
			- 
				A ja sie podepne do tematu, bo ja mam ten sam problem  moze ktos wymienial sam  ten tloczek w zacisku hamulcowym, czy lepiej kupic calosc??
pozdra..
			 
			
			- 
				k7s5a2 W przewodzie hamulcowym który już sparciał w środku przez zbyt rzadkie wymiany płynu hamulcowego. Ewentualnie blokującym się tłoczku w IC Masz Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego za 24zł bez zniżek.  
corner tłoczek kosztuje 36zł + 24zł za zestaw naprawczy a nowy zacisk 269zł decyzja należy do Ciebie.
			 
			
			- 
				
k7s5a2 W przewodzie hamulcowym który już sparciał w środku przez zbyt rzadkie wymiany płynu hamulcowego. Ewentualnie blokującym się tłoczku w IC Masz Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego za 24zł bez zniżek.  
corner tłoczek kosztuje 36zł + 24zł za zestaw naprawczy a nowy zacisk 269zł decyzja należy do Ciebie.
A jak zabrac sie za wymiane tloczka, czy sa potrzebne specjalne narzedzia??
pozdr..
			 
			
			- 
				W zasadzie to potrzebne są tylko 13 i 17 o ile w LC są takie same śruby. Zdejmując zacisk pompujesz pedałem aby  tłoczek się wysunął ale nie wyskoczył do końca bo płyn ucieknie, potem morsem ściskasz przewód odkręcasz zacisk i zabierasz się za regeneracje. W zasadzie wielkiej filozofii nie ma bo to tylko tłoczek i 2 uszczelki. Ważne tylko żeby wszystko dokładnie oczyścić i przesmarować aby czasem nowo założona uszczelka się nie przycięła. Oczywiście jak tłoczek nie przyrysował mocno wewnętrznej gładzi.
			
 
			
			- 
				Dokładnie tak z tym, że np u mnie tłoczek był w dobrym stanie i nic mu nie dolegało poza koniecznością posmarowania.
Poproś kogoś żeby pompowałem pedałem i patrz czy tłoczek wysuwa się równo i płynnie.