HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: zbastian w 02 Sierpień 2012, 22:44:02
-
Witam. Informacje na ten temat na portalu są trochę nie pełne. Proszę osoby które znają się na diagnostyce, o informacje. Jakie złącze diagnostyczne należy zastosować do diagnostyki Accenta II, jakiego typu i o jakich parametrach? Jaki program do diagnostyki? Co umożliwia nam dany interfejs/program? (chodzi mi o to ze jest straszne zamieszanie, można kasować błędy czy tylko odczytywać parametry) Fajnie by było stworzyć małe kompendium wiedzy na ten temat. Pozdrawiam
-
Co do diagnostyki to trzeba sie tym troche pobawić i poczytać co i jak.
Myślę że reszta użytkowników coś podpowie, najlepiej gdyby rzeczywiście powstał jakiś tutorial co jak i gdzie zbadać, dokładna instrukcja najlepiej ze screenami:P jakby miał ktoś chwilkę:)
-
Gniazdo jest OBD tylko że od 1996r były one montowane ale ciężko jest z połączeniem się z autem aż do roczników 2000 zwykły tester za kilkaset złotych nie podoła (mam elm 327) zależy chyba od sterownika w jaki wyposażony jest pojazd.
Ja osobiście swoją sonatę 96r diagnozuje palmtopem ale mam złącze ALDL.
Moje próby połączenia się z coupe 2000, acentem 96 i 2000r za pomocą elm327 i pcmscan nie przyniosło sukcesów.
-
A ja potwierdze działanie ELM327 i pcmscan z accentem LC. Wszystko ładnie działa bez kombinowania. Wcześniej testowałem skaner diagnostyczny (taki z wyświetlaczem) - z tym były problemy
-
doman76, co można tym sprawdzić w Accencie LC? Da się monitorować parametry pracy silnika np.?
-
Dużo jest parametrów które można monitorować. Oczywiście ELM327 jest tylko do odczytu danych a nie zapisu, błędy można skasować.
Odcyztać można np. RPM, temperatury, napięcie na sondach, czujnik przepustnicy itd, itd...
Ogólnie jeśli ktoś ma problemy z silnikiem to moim zdaniem warto kupić.
-
Ja do swojej sonaty 1999r 2.0 używam ELM327. Głównie to do odczytu i kasowania błędów. Wcześniej używałem tego kabelka do nissana primery z 2000 roku i też nie było problemów. Dość uniwersalny kabelek dla domowych majsterkowiczów.
-
Witam Panowie,
W drodze do pracy w poniedziałek zapalił mi się CHECK ENGINE. Auto jeździ normalnie, spala normalne ilości paliwa, przyspiesza płynnie itp... Wiem o tym, że przyczyn zapalenia tego może być sporo (przejrzałem kody błędów), ale w związku z tym mam inne pytanie.
Czy możecie polecić mi jakiś kabel dzięki któremu podłącze się z autem i będę mógł samodzielnie sczytać błędy i ewentualnie je usunąć? Byłbym wdzięczny za przykładowe linki :)
-
przykładem najtańszym o najprostszym to ELM 327 na kablu, bt, lub wifi, możesz np wygodnie i bezprzewodowo połączyć sie z telefonem i z jego poziomu znaleźć kod błędu i go usunąć, cena ok 25zl.
A jeśli chcesz cos bardziej zaawansowanego to:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090
-
Marku, dziękuje za info!
Czy takim najzwyklejszym modelem ( http://allegro.pl/i01-interfejs-elm-327-bluetooth-obd2-elm327-cd-i5780103138.html ) sczytam błędy z mojego Hyundaia? Z tego co wyczytałem, to nim usunę tylko świecący się Check engine. Czy coś jeszcze sprawdzę za pomocą tego ( np. temperature oleju itp itd?)
-
dzięki niemu usuniesz checka, ale również sprawdzisz czemu się pojawił (kod błędu), możesz również sprawdzić temperaturę silnika, aktualne obroty, ciśnienie doładowania czasem, i to by było chyba na tyle - mowie o aplikacjach na telefony typu TORQUE, bo z laptopem nie miałem okazji się łączyć. Poprostu łączysz się z ECU silnika (w innych markach być moze i z innymi modulami) . Za takie pieniądze to nie ma czego więcej wymagać a usuniesz w większości samochodach ze złączem obd 2.
Kupując kieruj się komentarzami i gwarancja zeby jakaś tam była.
-
Panowie, oto błędy które zczytal mi eml. Wiem że błędy nr p1801 i p1805 sa od immobilaizera co mozna po prostu "olac". Ostatni błąd dotyczy zapisanego katalizatora, czy mam rację? Co mogę w tym przypadku zrobić? Nie wiem także co oznacza pierwszy błąd... Wszystkie błędy się usunęły za pomocą prpgramu torque pro.
-
Pogadali sobie o interfejsach (temat o odpowiednich do LC już istnieje, ale 5 sekund na szukanie to już za długo prawda) to teraz o interpretacji błędów P0135, P0422 zapraszam tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3974&highlight=p0135