HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Cien w 22 Grudzień 2008, 03:22:50
-
Witam,
Mam pytanie, jak długo powinien się nagrzewać Accent z silnikiem 1,341 L z 96 r.
U mnie mija jakieś 5 km, zanim osiągnę pełne wychylenie - to jest tylko jakieś 1/3 albo 1/4 zakresu wskaźnika, a zaczyna się ruszać wskazówka od pozycji przy literce C.
Zastanawiam się czy termostat nie będzie do wymiany.
Będę wdzięczny za sugestie.
Pozdro
-
Witam. U mnie przy pojemności 1,3 w poprzednim samochodzie po 5 km silnik był rozgrzany do temperatury pracy przy temperaturach otoczenia około -4°C. Natomiast ciepłe powietrze przy temperaturach dodatnich było wydmuchiwane przez nawiew po około 1,5 km. Tak więc jak dla mnie nawiew ciepłego powietrza zaczynał działa wystarczająco szybko. Swoją drogą jeśli masz jeszcze oryginalny termostat ( nie wymieniany do tej pory ), to chyba przyszedł na niego czas, ja byłem zmuszony go wymienić 2 zimy temu, bo ogrzewanie zupełnie przestało działać, przy czym u mnie była to usterka jednoznaczna. Na całe szczęście nie jest to kosztowny element, a jego wymiany można z powodzeniem dokonać samemu. Pozdrawiam Igor.
-
...Swoją drogą jeśli masz jeszcze oryginalny termostat ( nie wymieniany do tej pory ), to chyba przyszedł na niego czas ...
Tak samo sobie właśnie pomyślałem, widzę że nie ja jeden ;-)
-
Czy jest jakiś sposób, że brak ogrzewania to wina termostatu. Gdzie w Accencie można go znaleźć. Silnik 1,5.
-
...brak ogrzewania to wina termostatu...
Witam. Zazwyczaj to jest główną przyczyną, ale są też inne. ;-) Termostat jeśli pamięć mnie nie zawodzi znajduje się po lewej stronie chłonicy stojąc na wprost otwartej maski. Jest na górze, więc dostęp do niego jest prosty. Powodzenia w wymianie. Pozdrawiam Igor.
-
mnie auto nagrzewa się po około 8 km , temp w kabinie jest wyraźnie cieplejsza ale jaka tem powinna być? wciąż wydaje mi się że jest zbyt chłodno...czy możliwe że to wina termostatu? nigdy nie był wymieniany....
-
8 km to juz na pewno za duzo.
U mnie siadal, az siadl calkowicie, nagrzewa sie tylko na postoju, podczas jazdy nie dochodzi do dolnej kreski nawet :-/
No i powietrze jest ledwie cieple (a powinno byc bardzo cieple) - wiec na pewno nie jest to wina wskaznika.
W poniedzialek trzeba kupic i wymienic :>
Czy w 1,3 bedzie w tym samym miejscu termostat co w 1,5 ?
-
Mam podobny problem z moim Accentem. Temperatura zewnętrzna -4 i silnik nagrzewa się po ok.10 km ( wskażnik wtedy dochodzi do 1/3 ).
Zaczeło się tym że dwa tygodnie temu rozszczelnił mi się wąż układy chłodzącego i wskazówka na wskaźniku była prawie w pionie . Usunąłem usterkę i po ok. 25 min od zatrzymania sie gdy można było jużsilnik dotknąć ręką dolałem 2,5 litra do układu i było ok. Ale przyszło pierwsze ochłodzenie i zaczęły się kłopoty z rozgrzaniem silnika i ogrzewaniem wnętrza również( wcześniej nagrzewał się po 4 km)
Mechanik powiedział termostat . Wymieniłem go i bez efektu . Sprawdziłem stary i był sprawny otwierał się w 90 stopniach. Nie wiem już co robić przecież to proste jak budowa cepa a nie grzeje się silnik i koniec. Jeżdze z nim już 4 lata i nawet przy -24 stopniach grzał się trochę wolniej ale i tak szybciej niż teraz.
Bo gdyby coś nie tak było z pompą to by się gotowało . to samo gdyby układ był zapowietrzony. Brak mi pomysłów . Help me <pomocy>
-
U mnie zadzialalo, po wymianie termostatu przy obecnej temperaturze tj. -4 stopnie
nagrzewa sie na full po okolo 4 km
Ja bym na wszelki wypadek sprawdzil czujnik temperatury - tak po prostu.
Jesli leci na prawde dobrze cieple powietrze po tych 4 km, to raczej sam czujnik zle wskazuje.
-
Sęk w tym że jak pokazuje tak też i grzeje....
Chyba dodatkowego odpowietrzenia tam nie ma?
-
Igor, dzięki za pomoc. Termostat wymieniłem i problemu nie było kilka dni. Teraz jest tak, że wskaźnik temperatury jest na zero. W trakcie jazdy leci ciepłe powietrze, a było gorące. Zwróciłem uwagę, że czasami na światłach trochę się podnosi wskaźnik temperatury. Co może być przyczyną.
Proszę o pomoc.
-
Witam. Trudna sprawa nie miałem takiego przypadku. Czy wymieniając termostat podkusiło Cię sprawdzić klarowność płynu chłodniczego? Nie wiem jakimi objawami cechuje się na przykład przenikanie oleju silnikowego poprzez uszkodzoną uszczelkę do obiegu chłodzenia silnika? Przy chłodnicy w jej dolnej części jest śruba do spuszczania płynu chłodniczego, proponuję go zlać do jakiegoś naczynia i sprawdzić klarowność ( wystarczy 5 litrowe naczynie ). Jeśli płyn będzie klarowny, to nie mam pomysłu, jeśli jednak nie, to trzeba się będzie zainteresować problemem. Rozwiązaniem może być również wymiana płynu chłodniczego jeśli dawno tego nie robiłeś, stary i przepracowany może powodować przycinanie się termostatu. Pozdrawiam Igor.
-
Ja bym reklamowal termostat - takie przeczucie ....
Kupiles jakas tania podrobke ??
-
Mój bez webasta nagrzewa się po przejechaniu około 3 kilometrów, z webastem po minucie już leci ciepłe powietrze...
-
Igor, dzięki za pomoc. Termostat wymieniłem i problemu nie było kilka dni. Teraz jest tak, że wskaźnik temperatury jest na zero.
Wyjmij termostat i wrzuć do garnka, zagotuj wodę i obserwuj czy działa. Najprawdopodobniej popełniłeś błąd przy zakładaniu termostatu (uszczelnianiu). Płyn wymył silikon czy co tam użyłeś do uszczelnienia i "podbił" termostat zatem masz permanentnie duży obieg bo płyn idzie obok termostatu.
-
Sprawdziłem płyn i jest OK. Nie jest to też wina termostatu.
Już pisałem, że kiedy samochód się nagrzeje w czasie postoju to zaczyna lecieć gorące powietrze oraz wskaźnik temperatury jest na 11. W czasie jazdy temperatura spada i leci prawie zimne powietrze. Czyli jak silnik jest chłodzony zimnym powietrzem z otoczenia to i w samochodzie jest zimno.
Zwróciłem także uwagę, że kiedy wlałem płyn chłodniczy to nie ubywało go ze zbiorniczka.
-
knie, a może masz zasyfioną nagrzewnicę i wypadałoby zrobić generalne płukanie całego układu?
-
a moze jednak sprobowac odpowietrzyc ? Pompa wody ?
Zakladam ze kupiles dobry termostat ? moze zbyt "zimny" ??
-
Termostat jest dobry i taka sama sytuacja jest na starym i nowym termostacie. Termostat się otwiera. Zastanawiam się dlaczego na postoju jest wszystko niby OK, a kiedy ruszam już NIE. Wynika, że jak nie ma chłodzenia ciągiem powietrza to działa. Kiedy zimne powietrze leci pędem samochodu to przestaje działać.
Może to pompa wody? Ale jak sprawdzić, że jest zła.
Jeżeli to nagrzewnica to gdzie jej szukać w Accent 1,5 z 98
-
Jeżeli to nagrzewnica to gdzie jej szukać w Accent 1,5 z 98
Jak znam życie to w środku deski.... A moze masz pasek styrany i on pompy nie napędza czy coś?
-
Gdyby pompa nie szła jak trzeba to by silnik grzał się jeszcze bardziej a woda w układzie by się zagotowała ;-) Układ prosty jak świński ogon, U mnie też są cuda ale się ociepliło i pełna grzanie mam po 7 km :->
-
...Zastanawiam się dlaczego na postoju jest wszystko niby OK, a kiedy ruszam już NIE. Wynika, że jak nie ma chłodzenia ciągiem powietrza to działa. Kiedy zimne powietrze leci pędem samochodu to przestaje działać.
Mnie to wyjatkowo przypomina termostat mimo wszystko :roll:
- Moze jest zle dobrana temperatura termostatu np 92 stopnie - lub cos w tym stylu .. ??
- a moze on ma wlaczony caly czas tzw. "duzy obieg" ??
-
Dzięki wszystkim za pomoc. Powód był banalny. Termostat zacinał się przez kawałek metalu w obudowie. Miał taki luz, że się przekręcał i blokował termostat. Przez to termostat był otwarty. Delikatne klepnięcie spowodowało brak możliwości przekręcenia i zablokowania termostatu. ;-)
-
Dzięki wszystkim za pomoc. Powód był banalny. Termostat zacinał się przez kawałek metalu w obudowie. Miał taki luz, że się przekręcał i blokował termostat. Przez to termostat był otwarty. Delikatne klepnięcie spowodowało brak możliwości przekręcenia i zablokowania termostatu. ;-)
Czyli jednak sprawdzila sie teroria ze ma wlaczony caly czas tzw. "duzy obieg" :-)
Co prawda przez kawalek metalu, ale tez widzialem ten sam efekt przez jakis syfek w obiegu.
-
mam pytanie , jak powinien się wychylac wskaźnik temperatury płynu chłodniczego ??
U mnie się wychyla może ze 1,5 do 2 cm .... to prawidlowo ?
-
grzechu1984, odpowiadając na Twoje pytanie pozwolę sobie wstazać ten temat (http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?p=30632&highlight=#30632). Dotyczy on co prawda innego modelu Hyundaia, nie mniej jednak zasada działania wskaźników wykorzystywanych przez tego producenta jest taka sama. ;-) Pozdrawiam Igor.
-
Dzięki :) no to chyba działa mi ten wskaźnik prawidłowo.
Pozdr
-
grzechu1984, weź latarkę i przyświeć w tarczę od wskaźnika, na niektórych tarczach są 2 kropki (na łuku przy końcówce wskazówki) oddalone od siebie o ok 5mm. Między nimi po rozgrzaniu silnika powinna zatrzymać się wskazówka. U mnie tak jest.
-
u mnie znajduje sie troszke ponad dolną kreską, jak narazie regulacja temperatury i odczyt dziala ok , dzisiaj bylo troszke zimo , silnik po rozruchu mial obroty na poziomie 1200/1300 potem spadly do okolo 800/900 :) .. po ok 5 min :)