HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: damingos w 20 Grudzień 2008, 21:09:11
-
Mam pytanie do znawców czy montował ktoś zarówki 90/100 WATT do accenta 96r bo normalnie załozone są 55/60 WATT i czy jak włoze mocniejsze instalacja nie bedzie sie grzała?
-
nie wolno i nie można; będziesz oślepiać innych i pójdą CI kabel oraz przekaźniki-to dwa --(oczywiście nie od razu).
-
pójdą CI kabel oraz przekaźniki
Tutaj bym polemizował. W Scoupe miałem 140/100W i nic się nie działo
-
Ewentualnie , kup o tej podanej fabrycznie mocy , ale o zwiekszonej sile świecenia .( .. efekt jes jak najbardziej pozytywny - osobiscie stosuje takie )
-
Otóż to. najlepszy efekt dają Philips Blue Vision. Ale kosztują około 100zł za komplet
-
..no tak daja nieźle , ale ja używam Philips +30% , jest super
-
pójdą CI kabel oraz przekaźniki
Tutaj bym polemizował. W Scoupe miałem 140/100W i nic się nie działo
a mi w Carinie upalił sie przekaźnik i kable przy przekaźniku ;(
BTW
żarówki Philipsa są IMO bardzo dobre, kosztują ok. 70 zł/komplet ale warto
-
Ja polecam Tsungram Mega Light + 50%. Mam w dwóch samochodach są rewelacyjne a do tego nie oślepiają ani nie niszczą plastkikowych kloszy.
[spam] kupowałem w autolamp Pabianice [koniec spamu]
-
A ja polecam Philips Extreme.
Naprawdę widać różnicę w sile świecenia. Nie wiem jak innym ale u mnie jakoś nie zauważyłem aby się szybciej przepalały niż zwykłe Narvy. Tylko cena - trzeba wydać parę groszy. Ale uważam, że warto.
Jeżeli chodzi o żarówki z JAKIMKOLWIEK barwieniem bańki szklanej to wiadomo, że część strumienia świetlnego zostanie pochłonięta przez ta farbę i żarówki będą świeciły troszkę słabiej. Ale jak ktoś chce lekko niebieską poświatę to Philips BV to dobry pomysł. Pamiętajcie, że +50 nie oznacza, że żarówka daje 50% więcej światła tylko, że jest go o tyle więcej w określonym kierunku - czasami kosztem pozostałych.
-
Witam. Z tego co pamiętam, temat był już poruszany wcześniej i to dość wnikliwie. Po jego przeczytaniu zdecydowałem się zakupić wspominane przez BartBarteza żarówki Philips Blue Vision, które kosztowały mnie w zestawie z postojowymi około 95 PLN i jak do tej pory świecą się jeszcze w komplecie, a były zakładane gdzieś około kwietnia bieżącego roku. Należy wspomnieć, że Philips nie spoczął na laurach i wprowadza w tym segmencie asortymentu kolejne produkty, między innymi wspominane przez Vesolego żarówki Philips Extreme i inne. Cokolwiek by nie powiedzieć są to nowsze technologie pozwalające zwiększyć temperaturę barwową emitowanego światła, a sposób nawinięcia skrętki i zastosowania innego szkła do wyrobu bańki żarówki pozwala na większe skoncentrowanie wiązki światła. Myślę, że to jest droga, którą trzeba by iść w celu polepszenia widoczności przed swoim samochodem. Samo zwiększanie mocy żarówek produkowanych tradycyjnymi technologiami też przynosi efekty, ale raz, że jest niezgone z przepisami o ruchu drogowym, a dwa przyśpiesza degradację reflektorów i ( w zależności jak jest zaprojektowana ) instalacji elektrycznej. Jest to bezpośrednio związane z emisją ciepła z uwagi dużo większy przepływ prądu elektrycznego. Prawda jest taka, że nie ma tanich i dobrych rozwiązań, a słaby snop światła z lampy może wynikać również z jej uszkodzenia ( utlenionej warstwy odblaskowej napylonej na odbłyśnik reflektora ) wewnątrz jak i na zewnątrz ( szczególnie dotyczy do lamp z plastykowymi przodami ). Pozdrawiam Igor.
-
IgoReCzeK, tsungramy o których pisałem mają homologację i są legalne a legitynują się mocą 55W. Mam je od ( ponad o ile mnie pamięć nie myli ) roku i jestem bardzo zadowolony. Nie wiem w którą stronę działa to + 50% u nich ale światła po prostu swiecą jasno i dużo lepiej niż philips premium.
Mnie od BV odstraszyły pogłoski o tym, że mają bardzo krótką żywotność no i w przypadku H4 są ze ok 2x droższe niż tsungramy.
-
Co do osob uzywajacych zarowki o mocy wyzszej niz znamionowe moim zdaniem powinna byc kara w postaci palowania wymierzona przez pierwszego policjanta ktory namierzy delikwenta.
Co do calej masci zarowek, Philips, Osram itd kazde zarowki dajace wiecej swiatla typu +50% skracaja jej zywotnosc co jest oczywiste. Skoro taka sama moc, wiecej swiatla to nie ma mocnych cos musi sie bardziej grzac. Osram nawet na opakowaniu zamieszcza informacje ze zarowki maja krotsza zywotnosc niz standartowe. Kazde zarowki typu blue swieca gorzej niz ich odpowiednik bez blue :)
Osramy +50% kupowalem ostatnio za 34zl komplet. Jest to duzo lepsza inwestycja niz w Philipsa :) Sredni czas dzialania 1 rok / czy jakies 15 tys. km.
-
Panowie bierzcie moją wypowiedź w nieco szerszym aspekcie, to że oparłem się akurat na Philipsie, to nie znaczy, że żarówki takich firm jak Osram czy Tungsram produkowane w podobnej technologii są do niczego. Są takim samym dobrym rozwiązaniem jak opisywany przeze mnie Philips. Jak słusznie zauważył Vex żarówki tego typu mają krótszą żywotność, ale to jest podyktowane niczym innym, jak prawami fizyki. Należy mieć jedynie świadomość, że takie żarówki zużywają się szybciej bez względu na to, czy umieszczono taką informację na ich opakowaniu czy też nie.
-
czy montował ktoś zarówki 90/100 WATT
W Europie są zabronione
W Scoupe miałem 140/100W i nic się nie działo
Bo nie pracowały z pełną mocą, do tych żarówek trzeba mieć duże źródło prądu - standardowe z reguły nie daje rady.
Używałem takich żarówek w japońcu, światła jest praktycznie tyle samo, dłużej się rozgrzewają
-
Wiadomo ze porownywalne, kwestia tylko ceny. Sam sie teraz zastanawiam nad jakimis zarowkami tyle ze +30%.
Wydaje mi sie ze przy dluzszym uzytkowaniu zarowek +50% szybciej pada odblysnik, robi sie ciemny, zreszta to nawet logiczne :) oczywisice po roku ciezko zauwazyc.
-
Wydaje mi sie ze przy dluzszym uzytkowaniu zarowek +50% szybciej pada odblysnik, robi sie ciemny, zreszta to nawet logiczne :) oczywisice po roku ciezko zauwazyc.
A własnie, że nie logiczne. To są nadal żarówki 55/60W. Jeżeli jednak uda się jakimś sposobem (np. inny skład mieszanki gazu w bańce, inna długość włókna, inny kształt tego włókna) uzyskać silniejszy strumień świetlny (i tak zresztą ograniczony przepisami chyba do 1000lm +-15% dla halogenowych świateł mijania z żarówkami H4) to i tak żarówka nie może pobierać więcej prądu.
Więc jeżeli światła będzie troszkę więcej to przy tej samej mocy pobieranej przez żarówkę ciepła będzie MNIEJ!
Moc wypromieniowana jako światło + moc wypromieniowana jako ciepło = 55/60W i koniec.
EDIT:
Oczywiście jak uda nam się skierować więcej światła w odpowiednia stronę to efekt może być taki, że w strefie centralnej będzie jaśniej o te 50% a za to gdzieś tam z boku będzie ciemniej. Tak zresztą opisują swoje żarówki z Plusem producenci typu Philips czy Osram.
-
A własnie, że nie logiczne. To są nadal żarówki 55/60W. Jeżeli jednak uda się jakimś sposobem (np. inny skład mieszanki gazu w bańce, inna długość włókna, inny kształt tego włókna) uzyskać silniejszy strumień świetlny (i tak zresztą ograniczony przepisami chyba do 1000lm +-15% dla halogenowych świateł mijania z żarówkami H4) to i tak żarówka nie może pobierać więcej prądu.
Więc jeżeli światła będzie troszkę więcej to przy tej samej mocy pobieranej przez żarówkę ciepła będzie MNIEJ!
Moc wypromieniowana jako światło + moc wypromieniowana jako ciepło = 55/60W i koniec.
Jakby tak bylo to ich zywotnosc bylaby dluzsza a nie krotsza. Uszkodzeniu zawsze ulegaja w ten sam sposob. Nie wytrzymuje zwoj swiatel mijania moim zdaniem od temperatury :) chyba nie z powodu swiecenia dalej :) Byc moze nie mam racji, ale innego wytlumaczenia nie widze. Pomijajac to widzialem przyklad samochodu ktory jezdzil kilka lat na zarowkach Osram +50% i swiatla pociemnialy, moze zbieg okolicznosci, ale potem odblysnik dzialal bardzoo kiepsko.
W trasie efekt przy takich zaorwkach naprawde jest zauwazalny. Najprosciej dostrzec to po znakach migajacych z naprawde daleka szczegolnie przy miekkim zawieszeniu Accenta :)
Kiedys jadac w trasie (teren niezabudowany, totalna ciemnica, totalna pustka) na dlugich + halogeny czulem sie jak na meczu pilkarskim :)
-
Uszkodzeniu zawsze ulegaja w ten sam sposob. Nie wytrzymuje zwoj swiatel mijania moim zdaniem od temperatury :) chyba nie z powodu swiecenia dalej :) Byc moze nie mam racji, ale innego wytlumaczenia nie widze.
A może wykonane są np. z materiału/stopu o mniejszej trwałości ? Chyba jest to jakieś wytłumaczenie ?
Inne stężenie i skład gazów, jakość próżni itp. też mają wpływ na żywotność żarnika ;)
-
Panowie a co do postojówek w accencie. Ja mam u siebie diody LED białe. Włożył je tam poprzedni właściciel aczkolwiek obie juz padły i teraz mam pytanie które będą pasowac? :
LED 1 (http://allegro.pl/item513468523_postojowki_led_w5w_dyfuzyjne_matowe_180_mega_hit.html)
LED 2 (http://allegro.pl/item515498635_postojowki_5_led_w5w_t10_super_flux_320_stopni.html)
czy moze
LED 3 (http://allegro.pl/item516436372_xtec_postojowki_led_t4w_ba9s_walcowe_z_cokolem.html)
Chciałbym zamówić LED 2.
-
A ja mam pytanie, jakie dokladnie zarowki w ktorym miejscu sa.
Poniewaz w instrukcji jest podana tylko moc poszczegolnych zarowek, a nie typ oprawki :/
-
Kris_DG, padły Ci ledy? Przeca to ma być "wieczne" nieomalże...
Cien, a moze być wyjąć z lampy przedniej i tylnej po jednej i wszystko będzie jasne :)
-
Nie wszystkie ledy są na 12V być może ten kto je sobie zakładał nie zwrócił
-
Kolorowe diody LED w światłach postojowych to moim skromnym zdaniem zły pomysł.
Nie dość, że większość (jeśli nie wszystkie) są robione w CHRL przez mało wykwalifikowanego robotnika to na dodatek są niedopuszczalne przez prawo.
IMHO lepszym rozwiązaniem niż owe wymienione wyżej diody za 15 zł. ( 9 + 6 za wysyłkę ) jest wybranie się do sklepu motoryzacyjnego i zakupienie np. takich (http://allegro.pl/item514440228_philips_w5w_bluevision_blister_2_szt_warszawa.html) - W sklepie nie kosztują one wiele więcej niż te LED. Jeśli ma się więcej zasobów pieniężnych można się pokusić na to. (http://allegro.pl/item513369223_zarowka_h4_12v_bluevision_w5w_philips_oryginal.html)
Osobiście planuję zainwestować w takie żaróweczki postojowe jak podałem wyżej oraz coś takiego. (http://www.allegro.pl/item517614838_philips_nightguide_h4_double_lifetime_express.html)
Ciekawi mnie tutaj wasza opina na temat tego konkretnego modelu. Może miał, widział, jeździł na takich żarówkach i może mi coś o nich powiedzieć ? Informacje znalezione przeze mnie są dość, że tak powiem, sprzeczne.
-
Kris_DG wszystkie te diody które wybrałeś są po jednych pieniądzach ( czyli do d..y)
Ja mam włożone białe diody led magneti marelli i wyglądem nie odbiegają od zwykłej pozycyjnej tyle, że świecą ładnym bardzo biały światłem ( moim zdaniem chyba nawet za białym).
Mają certyfikat i są dopuszczone do ruchu.
Po za tym są to porządne diody a nie jakaś chińszczyzna robiona za kawałek chleba dziennie.
Do tego mam Philips Extreme. Świetne żarówki. Nie niszczą klosza bo to 55/60W. Świecą rewelacyjnie. Musiałem obniżyć światła bo ludzie mi czasami migają, że jadę na długich kiedy na prawdę jadę na mijania ;] ( dodam, że mam dobrze ustawione światła)
Mam je od roku i nie zauważyłem żeby jakoś gorzej świeciły.
A największym plusem jest to, że z daleka widać odblaski ( nie tylko te w znakach ale również rowerzystów i panów z "suszarką" czających się w krzakach.
zapomniałem dodać, że dają o wiele bielsze światło niż zwykłe żarówki. ( ale muszą się do tego chwilę rozgrzać - ale z tego co wiem to wszystkie tego typu żarówki tak mają )
-
No padły mi LEDy i to oba, a później jeden palnik bixenonowy a za nim drugi :/
Co do nowych LEDów nie chce żadnych kolorowych. Ma być zimna biel. Zastanawiałem sie tylko nad tą częścią którą sie wpina w gniazdo. Nie wiem czy zauważyliście różnice pomiędzy LED1, LED2 a LED3.
-
[...] palnik bixenonowy [...]
Palnik bixenonowy w Accencie ?
O ile się nie mylę żarówki postojowe w tym modelu mają mają symbol W5W.
Ja się może i nie znam ale nadal uważam, że zamiast LED warto zastosować żarówki.
-
k7s5a2, to jest w5w :) Ja ostani kupiłem narvy i jak te zarówki sa nowe to swięcą na biało a z czasem na żółto jednakże przy cenie 45 groszy to nie jest jakiś problem ;)
-
No bixenony :) bez soczewek niestety.
Niech ktoś mi znajdzie soczewkowe lampy do accenta II to go ozłoce
-
technicznie można to zrobić ale nie wiem czy warto. Można zaadaptować soczewkę z innego samochodu. Reflektor w accencie jest w wersji clar ( światło nie jest rozpraszane przez szyby ale przez odblask). Widziałem matiza z takimi lampami ale to podobno straszna inwestycja. Nie znam szczegółów ale nie wiem jak tą soczewkę umiejscowić w reflektorze żeby była prosto.
Jak Chcesz to mogę Ci załatwić rajdowe żarówki 200W. Efekt nieporównywalnie lepszy niż najsilniejszy xenon. Tylko,że stopią Ci reflektor.
-
Jak Chcesz to mogę Ci załatwić rajdowe żarówki 200W. Efekt nieporównywalnie lepszy niż najsilniejszy xenon. Tylko,że stopią Ci reflektor.
Nie lepiej szperacz z helikoptera ? To dopiero da efekty.
-
Bi-xenon, 200W żarówki, czy szperasz wszystko jest tak samo legalne :-P
-
I niedobre.
-
...
Cien, a moze być wyjąć z lampy przedniej i tylnej po jednej i wszystko będzie jasne :)
Chodzi mi o wszystkie zarowki, oczywiscie mozna wszystkie wyciagac, tylko po co 2 razy robic robote.
Zarowka do reflektora, pozycyjna, na kokpicie, wew oswietleniowa, tablice rejestracyjne, kierunki, pod maska jesli jest, w tylnym bagazniku ??
Mozna wszystko najpierw wyciagac, ale wolalbym wpierw kupic zarowki i nie wyciagac ich po 2 razy.
Czy nie lepiej ta wiedze zgromadzic w jednym miejscu - dla potomnych ?
-
Czy nie lepiej ta wiedze zgromadzic w jednym miejscu - dla potomnych ?
Nie wiem ja Ty ale ja to takich problemów nie mam <rotfl> Jak mi potrzeba to wyjmuje, sprawdzam, kupuje i zakładam nową. W accencie nie ma żadnych dziwnych żarówek więc nie ma problemu :)
-
Czy nie lepiej ta wiedze zgromadzic w jednym miejscu - dla potomnych ?
Witam. Czy uważacie, że każdy kto chce wymienić spaloną żarówkę w lampie będzie czytał ten temat brnąc przez 33 posty, by dowiedzieć się, że w przednim reflektorze jest żarówka H4 55/60W i W5W 5W? :mrgreen: Tylna lampa nie została jeszcze opisana. Jeszcze przez pomyłkę kupi żarnik xenonowy, bo źle doczytał post. :/ Pozdrawiam Igor.
-
to proponuje to ladnie gdzies w FAQ zapisac :)
-
Żarówki w Accencie I generacji ...
Lampy przednie:
Żarówki postojowe - W5W 5 W.
Żarówki świateł mijania/drogowych - H4 55/60 W
Kierunkowskazy przednie: Do 07/1997 - P21W. Po 08/1997 - PY21W
Lampy przeciwmgłowe przednie - H1
Kierunkowskazy boczne - W5W
Lampy tylne:
Światła postojowe - P21/5W
Światło biegu wstecznego - P21W
Kierunkowskazy tylne: Do 07/1997 - P21W. Po 08/1997 - PY21W
Tylna lampa przeciwmgłowa - P21W
Podświetlenie tablicy rejestracyjnej - W5W
Dodatkowe światło stop na szybie - P21W
Światło stop/hamulca - P21/5W
Jeśli ktoś zauważy błędy bądź nieścisłości niech poprawia.
-
Super- dzieki - wreszcie nie trzeba wszystkiego rozkrecac aby kupic komplet zapasowych zaroweczek :)
-
k7s5a2, świetna robota, apeluję, żeby ten post umieścić w FAQ
-
co do żarówek - na stronie Phillipsa jest konfigurator, z którego wybieramy ogolnie o co nam chodzi a on dobierze i napisze co to za żarówka :)
http://www.lighting.philips.com/in_en/consumer/carlighting/1_car_lighting/car_which_lamp_to_buy.php?main=gb_en_consumer_lighting&parent=89083467512&id=in_en_car_lighting&lang=en
-
"żarówkowa wiedza" dodana do wątku Materiały eksploatacyjne (http://www.forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?p=265#265) [/color]
-
co do żarówek - na stronie Phillipsa jest konfigurator, z którego wybieramy ogolnie o co nam chodzi a on dobierze i napisze co to za żarówka :)
Szkoda, że nie mają aktualnych (czytaj od 2006 roku) danych!!!
Nie udało mi się znaleźć informacji o żarówkach dla Accenta III sedan (2006> MCT 1.4 lub 1.6) generacji produkowanego już od 2006 roku :D
PS. Wiem doskonale jakie mam żarówki - takie same jak w poprzednich Accentach - ale nie zmienia to faktu, że tego modelu nie ma. Zresztą jak nie ma Accenta III to trzeba wybrać KIA Rio II - to praktycznie ten sam samochód :D
PS2!! Sprawdziłem dokładnie - tam nie ma żadnego z nowych Hyundai'i.
Brak i10, i20, i30 itd
-
Zamykam wątek - gdyby ktoś miał do dodania coś w temacie żarówek do Accenta (nie mylić z tjuningiem i "palnikami ksenonowymi") to proszę o wiadomość na priv-a.