HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: wygibusek2 w 28 Lipiec 2012, 17:37:57

Tytuł: [Accent LC] Zbieżność a wymiana amortyzatora
Wiadomość wysłana przez: wygibusek2 w 28 Lipiec 2012, 17:37:57
Po wymianie amortyzatora kierownica jest przekręcona przy jeździe na wprost 10 po 7 .Czy po wymianie amortyzatora trzeba ustawiać zbieżność ,pytałem fachmanów i mówili ,że nie ma tam żadnych regulacji,czy możliwe  by coś się zmieniło?
Tytuł: [Accent LC] Zbieżność a wymiana amortyzatora
Wiadomość wysłana przez: Jokoko w 28 Lipiec 2012, 20:57:38
Bo nie stosujesz się do zasad które mówią... nie wymiana się amortyzatora tylko amortyzatory... także tutaj Masz przyczynę. Wiele razy wymieniałem i nigdy nie było potrzeby ustawiać geometrię.
Tytuł: [Accent LC] Zbieżność a wymiana amortyzatora
Wiadomość wysłana przez: Timon w 28 Lipiec 2012, 22:32:22
Tydzień temu wymieniłem 4 amorki i żadnych problemów z geometrią choć nie była ustawiana. Jest tak jak było przed tem.

Jeśli wymieniłeś tylko jeden to prawdopodobne jest to co mówi Jokoko. Wszędzie znajdziesz info, że zawsze się wymienia amorki parami (zawsze oba na osi), a do tego zalecana jest wymiana odboi i osłon.
Tytuł: [Accent LC] Zbieżność a wymiana amortyzatora
Wiadomość wysłana przez: wygibusek2 w 29 Lipiec 2012, 11:39:44
Tyle że drugi był wymieniany niecałe pół roku temu
Tytuł: [Accent LC] Zbieżność a wymiana amortyzatora
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 29 Lipiec 2012, 12:26:04
Nie ma znaczenia. Nawet jeśli oba są tej samej firmy, jakbyś wymienił po kilku dniach to może jeszcze. Dlaczego montowane i używane tak samo czasowo amortyzatory na badaniach mają między sobą niewielkie odchyłki ? To dosyć precyzyjny element mimo że się nie wydaje i nawet jego charakterystyka jest różna nawet w modelach tej samej firmy. Pierwsze co to jedź i zrób badanie amortyzatorów - zobaczysz sprawność obu to raz i o ile się różni między sobą, wcześniej zobacz czy dobrze zmontowałeś całość - sprężyna, gumy, odboje, jak zapomniałeś choćby jednej tulejki czy podkładki to napewno masz odpowiedź. Sprawdź czy auto z przodu równo stoi po obu stronach chociaż przy tak małym kącie na kole kierownicy to może nie być widoczne.
Ciśnienie w oponach i dopiero na koniec zbieżność. Ale na bank coś pokolei jest źle złożone lub o czymś zapomniałeś a poza tym - kąt pochylenia koła to czasem ustawia się właśnie w punkcie mocowania kolumny do zwrotnicy więc stwierdzenie że nie ma regulacji jest mocno na wyrost. Dodatkowo podczas rozłączania i końcówek od zwrotnicy mogli zluzować je a to wystarczyłoby.