HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: qbus098 w 24 Lipiec 2012, 20:06:05
		
			
			- 
				Witam,
mam pytanie jaką wartość pokazuje wam wskaźnik temperatury w Accencie ? Mój zatrzymuje się pomiędzy 1/3 a 1/2, dokładnie pomiędzy dwoma czarnymi kropkami widocznymi na wskaźniku i dalej ani drgnie. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale ostatnio znajomy zasugerował mi, że pewnie coś jest nie tak ze wskaźnikiem. Ponieważ zakupiłem ostatnio interfejs OBD podłączyłem go w czasie jazdy i komputer pokazuje  temperaturę pomiędzy 90 a 99 st. C (większość czasu pokazuje 90 st.C), wskazówka natomiast ani drgnie w tym czasie i cały czas stoi w tym samym miejscu.
Czy tak jak napisali na jakimś starym forum "ten typ tak ma", czy może faktycznie coś nie tak ze wskaźnikiem ?
BTW, czy ten sam sygnał z czujnika idzie na wskaźnik i do komputera, czy tak jak miałem np w Skodzie są dwa niezależne czujniki, jeden steruje wskaźnikiem na desce a drugi podaje sygnał do komputera ?
			 
			
			- 
				U mnie stoi minimalnie PONIŻEJ środka. Zawsze i wszędzie.
			
 
			
			- 
				Te dwie kropki to własnie poprawna temperatura :-)
			
 
			
			- 
				Przyjrzałem się i u mnie od zawsze jest na środku :) Do tej pory byłem przekonany, że to jakiś znaczek "technologiczny" :)
			
 
			
			- 
				U mnie chyba minimalnie poniżej środka ale jak nie zapomnę to jeszcze to sprawdzę.
			
 
			
			- 
				Według mnie nie ma sensu zabijać się o dwa minimetry :) Jeżeli silnik szybko się nagrzewa i trzyma temp to jest ok. Podstawa to sprawny termostat i zmiana płynu w układzie co 3 lata maks.
			
 
			
			- 
				W każdym aucie temperatura płynu w chłodnicy się zmienia lekko na rozgrzanym silniku. termostat powinien być max otwarty, a wentylator załącza się raz na jakiś czas. (załącza przy wyższej temperaturze, wyłącza przy niższej - histereza), tak więc wychodzi, że  wskaźnik powinien się ruszać. Nie spotkałem żadnego nowszego auta, tak żeby wskaźnik się ruszał.
			
 
			
			- 
				U mnie się nie rusza i szczerze mówiąc to ja nie spotkałem ostatnio samochodu w którym wskaźnik wychylałby się ponad połowę skali. Takie akcje były w samochodach gdzie było zbyt mało płynu w układzie a dolanie nawet odrobiny załatwia sprawę. 
Swoją drogą to z ciekawości rzucę okiem przy okazji :)
			 
			
			- 
				Wskaźnik nie powinien się ruszać  po nagrzaniu do odp. temperatury. Jak się rusza to na pewno jest coś nie tak.