HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: krawiol w 22 Lipiec 2012, 11:11:33
-
Witam. jakiś czas temu miałem wymieniane sworznie wahaczy, po ich wymianie w warsztacie ustawiali geometrię i pojawił się problem. kierownica przy jeździe na wprost nie jest prosto tylko lekko przekręcona w prawo, generalnie niby nic wielkiego, żonie nie przeszkadza a to ona częściej jeździ, ale gdy mi już przyjdzie prowadzić to mnie to mega denerwuje . słyszałem opinie, że czasem po ustawieniu geometrii się tak dzieje wtedy trzeba odkręcić kierownicę i ją samemu "wyprostować" - czy to prawda? jeśli tak to jak to zrobić w przypadku gdy jest tam poduszka powietrzna?
-
słyszałem opinie, że czasem po ustawieniu geometrii się tak dzieje wtedy trzeba odkręcić kierownicę i ją samemu "wyprostować" - czy to prawda? jeśli tak to jak to zrobić w przypadku gdy jest tam poduszka powietrzna?
Trzeba sprawdzić ustawienia geometrii i skorygować. O zdejmowaniu kierownicy zapomnij.
-
mam to samo i olewam to:P dalej do przodu
-
Ja widziałem jak u mnie facet ustawiał geometrię to najpierw zablokował kierownicę na wprost, a potem regulował i jest OK, widocznie u Ciebie tak nie zrobił. Niech Ci ustawi porządnie jak to przeszkadza. Mnie też by wkurzało.
-
Teoretycznie to jeśli drążki kierownicze masz takie same to mógłbyś o tyle samo obrotów przekrecic drążki żeby to ustawić
-
Ja po wymianie maglownicy, korygowałem odkręcając kierownicę, po zdemontowaniu poduszki.
-
Jeśli - a raczej wątpię bo po co - nie była rozłaczana zwrotnica od maglownicy za pośrednictwem końcówek drażków - bo do wymiany sworzni nie widzę takiej potrzeby to geometria przestawiła się na sworzniach - w tym punkcie.
W każdym razie przy ustawieniu geometrii kierownica ma być zblokowana w pozycji do jazdy na wprost i dopiero za pośrednictwem końcówek regulowana.
Przy opcji z poduszką nie ma sensu ruszać kierownicy - taśma która zasila poduszkę i konstrukcja w której jest poprowadzona instalacja do niej i uniemożliwia inną pozycję kierownicy na kolumnie i dodatkowo może zostać naruszona przy jakiejkolwiek "korekcie" w tym punkcie - to już nie te czasy :)
P.S.
Z drugiej strony takie ustawianie zbieżności przypomina mi sytuację którą sam miałem - wsadzili mi dwa różne - różnej długości drążki kierownicze - jeden krótszy - drugi dłuższy i źle zamontowali maglownicę - nie symetrycznie. Ustawili zbieżność i było ok - do momentu skrętu - w jedną stronę skręcał bardziej - w drugą mniej. Wyszło na to że jedno koło bardziej się wychylało do skrętu a drugie za mało. Super sprawa - w jedną stronę miałem 2 obroty kierownicą do oporu - w drugą 1,25.
Oczywiście usłyszałem - że tak ma być i różne są maglownice i w jednym aucie będzie 5 w prawo a w lewo nawet tylko 3 obroty. Wiecie - takie ćwiczenie bicepsu jednej ręki bo więcej się nakręci. :)
-
Ja osobiście jeździłem tak długo na korekty, aż w końcu ustawili kierownicę prosto - tak jak ma być.
-
witam miałem podobny problem po remoncie zawieszenia itp zrobiłem geomatrie
i miałem kierownice krzywo lecz koła są dobrze ustawione sam sprawdzałem u innego diagnosty i poprosty powiedział mi abym zdjoł kierownice i przestawił zajeło mi to ok 5 minut i problem znikł