HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: meler w 12 Czerwiec 2008, 15:09:51

Tytuł: Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: meler w 12 Czerwiec 2008, 15:09:51
a co do samego dużego spalania to powiedzcie mi czy nie posiadanie tej części może powodować duże spalanie? Nie wiem czemu nie mam tego wyprowadzenia na zewnątrz i zasysane jest gorące a zatem rozrzedzone powietrze z komory silnika. jak tak to jak to sie nazywa bo na allegro nie znalazłem...
na zdjęciu zaznaczone czerwoną krechą z góry dzięki za odpowiedzi :)

(http://img237.imageshack.us/img237/9594/c45041864pj8.jpg)


grzesik1: Nie odbiegamy od tematu :-x
Zmieniając temat zakładamy nowy wątek... (tak mówi regulamin!)
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Vex w 12 Czerwiec 2008, 18:19:25
Napewno ma to wplyw na spalanie jak i w jakims stopniu moc silnika szczegolnie w cieply dzien przy rozgrzanym silniku.
Jak nie masz tej czesci i bedziesz mial problem dostac to mozesz doprowadzic od podlogi rura aluminiowa by castorama :)

Przy tym ukladzie temperatura powietrza dochodzi pewnie do 50-60 stopni. Mala ilosc "tlenu w tlenie". :)
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 12 Czerwiec 2008, 23:13:29
Nie wim dlaczego ale większośc aut z instalalacją LPG I i II gen była pozbawiona tego typu elementów(zdemontowane przez gazowników).
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: meler w 12 Czerwiec 2008, 23:45:59
no ja mam sekwencje...

To jak szukac tej czesci czy dać sobie spokoj? bydlak mi zaczął 12 palic jak jest gorąco... :(
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Vex w 13 Czerwiec 2008, 00:31:42
Ja o gazie nie mam zielonego pojecia, ale pomijajac ten aspekt to zreguly poprawia sie "fabryke" w celu prawienia danych wlasciwosci a pogarszanie "fabryki" nie jest niczym dobrym i chlodniejsze powietrze napewno dobrze zrobi silnikowi.
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 13 Czerwiec 2008, 09:30:01
Cytat: "BartBartez"
większośc aut z instalalacją LPG I i II gen była pozbawiona tego typu elementów

Większość domorosłych mechaników usuwa takie elementy albo jeśli się da to przekręca je tak żeby pęd powietrza nie wpadał do rury bezpośrednio. Miało to zapobiegać problemom z lpg.
Przy nowszych instalacjach lpg nie widzę powodu do usuwania / przerabiania tego elementu, usunięcie tego elementu na pewno wpływa na pracę przepływomierza (w konsekwencji na moc i spalanie)
Tytuł: Re: Duże spalanie- czy brak tego "elementu" może b
Wiadomość wysłana przez: Hants w 13 Czerwiec 2008, 10:05:15
Cytat: "meler"
a co do samego dużego spalania to powiedzcie mi czy nie posiadanie tej części może powodować duże spalanie?


Takie amatorskie poprawianie wlotu, badz wylotu, zawsze sie konczy zle.. Zauwaz ile puszek rezonansowych mamy w sonatach. 4?? Producent nie jest glupi: jesli mozna obnizyc koszty produkcji - to je obniza..

Wg mnie powinienes natychmiast rozpoczac poszukiwania brakujacego elementu.
Tytuł: Re: Duże spalanie- czy brak tego "elementu" może b
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 13 Czerwiec 2008, 12:59:41
Cytat: "meler"
... jak tak to jak to sie nazywa bo na allegro nie znalazłem... na zdjęciu zaznaczone czerwoną krechą z góry dzięki za odpowiedzi :)

Witam. Element to: dolot powietrza do obudowy filtra powietrza - nie mylić z Frankiem Dolotem. ;-)
Accent (http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4198113) z którego można by pozyskać ów brakujący dolot powietrza, trzeba by tylko dobrze zagadać, może rozbiorą go na części? Życzę powodzenia w negocjacjach. Pozdrawiam Igor.

Dodano: 2008-06-13 o godz. 13:29
Biorąc pod uwagę oszczędności w zużyciu paliwa (mam nadzieję, że to właśnie ten element jest za to odpowiedzialny), to cena warta zapłacenia - zwróci się za 2-4 miesiące. ;-) Sprowadzenie oryginału przez ASO jest nieuzasadnione ekonomicznie.
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: meler w 13 Czerwiec 2008, 13:12:20
napisałem do kilku i jeden już odpisał chce 40zł + przesyłka, zobaczę jak reszta zaproponuje, a jak nie odpiszą to wezmę już ten może sie zbije chociaż koszty przesyłki. Bardziej mnie martwi fakt że pewnie mój Accencik przejechał w takim stanie 3 lata od założenia gazu... Mam nadzieje, że mu sie nic nie stało i zacznie palić teraz normalnie :D

Dzięki za pomoc:)
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 13 Czerwiec 2008, 13:41:01
Cytat: "IgoReCzeK"
dolot powietrza do obudowy filtra powietrza

Można to też nazwać tłumikiem szmerów ssania.
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Vex w 13 Czerwiec 2008, 20:12:25
Cytat: "Jarek"
przerabiania tego elementu, usunięcie tego elementu na pewno wpływa na pracę przepływomierza (w konsekwencji na moc i spalanie)


Na prace przeplywomierza to raczej nie wplywa, raczej na czujnik temperatury bo dostaje sie cieplejsze powietrze.
Ten element nie wtlacza powietrza :) to nie kompresor a powietrze wciagane jest przez "silnik"

Czy jest czy nie ma powietrza jest tyle samo, roznica jest w temperaturze, tym samym ilosci tlenu.

Cytat: "Hants"


Takie amatorskie poprawianie wlotu, badz wylotu, zawsze sie konczy zle.. Zauwaz ile puszek rezonansowych mamy w sonatach. 4?? Producent nie jest glupi: jesli mozna obnizyc koszty produkcji - to je obniza..



Puszki to zreguly maja za zadanie wyciszyc maksymalnie uklad. NO chyba ze nagrzewac powietrze ;) Przerabianie nie zawsze konczy sie, tylko trzeba poprawiac wlasnosci a nie pogarszac :)
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Accent w 16 Czerwiec 2008, 11:36:30
Kolega ma autko accent 1.3 ono nie ma przepływomierza.
Wyjeli to gaziarze bo pewnie aby podmuch powietrza nie gasił auta pracującego na gazie.
Fakt ma zastosowanie do instalacji II generacji, jak już każdy wie. I tylko po to aby auto nie gasło.
Ja też nie mam dolotu bo w tym nieszczęsnym miejscu umieścili reduktor...

Dodałbym ten element bo accent ma wyższą moc w dolnym zakresie obrotów.
Napisz o ile spalanie spadło.
Ale 12 l to nie wina brakującego dolotu :) Tylko zużywającej się sondy lambda lub czegoś innego. Ciepłe powietrze nie ma aż tak dużego wplywu na spalanie, co najwyżej o 0,3l.
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: meler w 16 Czerwiec 2008, 12:53:33
no sonda lambda trochę świruje (po odpuszczeniu gazu przez jakieś 3 sekundy wykazuje napięcie 0...) ale jeszcze może być (chyba) bo nigdzie nie mogę znaleźć jakiejś działającej za ok 100 zł ;] Może ktoś wie od jakich modeli można wziąć zamiennik? Swoją droga kurcze też mam reduktor w tych okolicach i się zastanawiam, czy aby ta rura będzie pasowała... dobrze że zwróciłeś na to uwagę dzięki ;). Przydałoby sie najpierw przymierzyć tą część przed zakupem :(
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Accent w 16 Czerwiec 2008, 13:11:32
allegro (http://www.allegro.pl/search.php?string=accent&category=18866&description=1&buy=0&new=0&pay=0&personal_rec=0)

A allegro mozesz wybierać jak w ulęgałkach w granicach 100zł.
Ponoć są bardzo dobre NGK - koszt gdzies 150 zł - 200zł.

allegro NGK (http://www.allegro.pl/search.php?string=ngk&category=18866&description=1&buy=0&new=0&pay=0&personal_rec=0)
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 16 Czerwiec 2008, 13:16:10
Witam. Serwisując samochodzik w ostatnią sobotę (2008-06-14-wymiana paska rozrządu i kilku innych elementów z nim związanych) miałem okazję zobaczenia sobie instalacji LPG II generacji przy Accencie z 1994 roku i ku mojemu zaskoczeniu oryginalny wlot powietrza został zaślepiony od strony maski, by wywiercić około 8-10 otworów o średnicy 10mm w przeciwległej ściance omawianego wlotu powietrza. Suma sumarum ów samochód czerpie obecnie gorące powietrze znad kolektora wydechowego, który właśnie tam się znajduje - porażka. Właściciel samochodu przyznał się, że po zamontowaniu instalacji LPG samochód zaczął zużywać dużo większe porcje paliwa. Z tego co pamiętam padła ilość 9l gazu / 100km i podobna ilość etyliny. Wnioski wyciągnijcie sami.
P.S. Przy uszkodzonej sondzie lambda komputer przechodzi w tryb pracy awaryjnej i nie steruje należycie ilością wtryskiwanego paliwa, co bezpośrednio wiąże się ze zwiększonym zużyciem.
Pozdrawiam Igor.
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Accent w 16 Czerwiec 2008, 13:25:32
Cytuj
Z tego co pamiętam padła ilość 9l gazu / 100km i podobna ilość etyliny. Wnioski wyciągnijcie sami.


Jest większe zużycie benzyny bo jest zwężka(TZW. mixer) w dolocie przy II generacji, dlatego wiecej PB pali.
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Vex w 16 Czerwiec 2008, 17:54:27
Zupelnie odczuwalna bedzie roznica przy bardzo goracym powietrzu. Jesli odczuwalna jest roznica to mocy tez sporo ubywa a jak ubywa mocy to i zauwazalnie rosnie zapotrzebowanie na paliwo.
Tak jak pisalem wczesniej. Jak nie mozesz znalesc tej rury, to raczej nie jest rezonator bo nie ma za zadanie wygluszac to pociagnij rurke kominowa.
Mysle ze mimo kilku zakretow dziala skutecznie. Po trasie znajduje na filtrze roztrzaskane osy ;):)
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Accent w 16 Czerwiec 2008, 18:24:32
a gdzie umieściłeś wlot? Kiedyś widziałem zdjęcie Twojej rury, możesz zapodać jeszcze raz?
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Vex w 16 Czerwiec 2008, 18:56:11
Na zdjeciu nie widac. Przy moim zderzaku sa tylko dwie opcje:
- Szczelina miedzy chlodnica a wlotem zderzaka (tak ja mam)
- Zagiecie rury pod katem korzystajac z dziury w podlodze (wlot wychodzi pod samochodem jak peryskop :) )
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: meler w 16 Czerwiec 2008, 21:23:14
No jednak mam tez reduktor blokujący możliwośc zamontowania fabrycznego dolotu więc po sesji sie pobawie w zakupy w ikei i zmontuję sobie dolot :D
Tak swoją drogą zimą palił 10,5 teraz 11,5-12 wiec cos w tym jest ze gorace powietrze powoduje wieksze spalanie (pomijając troche wieksze zapotrzebowanie na benzynke w zimie)
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Vex w 18 Czerwiec 2008, 00:44:26
Ja mam Fi=90 i jest naprawde ciasnawo, wiec o mniejszej srednicy w zupelnosci wystarcza,a szczegolnie do seryjnego ukaldu zwazywszy na fakt iz oryginal jest bardzo waski.

A tak z ciekawosci jakim cudem moze byc zablokowane zalozenie rury do puszki z filtrem, nie rozumiem szczeze mowiac :)
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: meler w 18 Czerwiec 2008, 22:21:26
no da się ja podłaczyć do puszki ale nie da sie juz przykrecic do przodu pod machą chyba ze by się ja jakoś powyginało by przeszła obok reduktora, a że ta rura elastyczna nie jest, to sie trzeba bawić w Ikee :D
Tytuł: [Accent X3] Duże spalanie
Wiadomość wysłana przez: Accent w 19 Czerwiec 2008, 19:22:38
Aha ale pojedz na regulacje, w zimie są inne proporcje gazu, po regulacji w lecie (na letnim gazie) będzie Ci mniej palił.

Hm moze w zimie masz przekłamanie bo wiecej jeździsz na benzynie, stąd wiecej pali LPG w lecie.