HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: krawiecmarcin w 11 Lipiec 2012, 00:48:09
-
Witam. Mam problem z moim Tucsonem!
Może ktoś z Was też miał taki przypadek lub jest w stanie mi podpowiedzieć co to jest za usterka i jak się tego pozbyć. Przebieg 75 tyś rok 2005 skrzynia 5 biegów manualna i silnik 2,0 benzyna. Wymieniłem już sprzęgło bo taka była pierwsza diagnoza, ale też był objaw wskazujący na wadę docisku – przy wciskaniu pedału sprzędła było wyraźnie czuć „puknięcie”. Wszystko teraz działa poprawnie ale pozostaje nadal problem z biegami. Dokładnie to jak zmieniam z 2 na 3 to jest problem i zgrzyt, muszę to zrobić wolniej i z minimalnym przestojem przed wrzuceniem biegu 3. Ciężko też działają biegi 1-2 i odwrotnie 2 na 1. Całe sterowanie zostało już sprawdzone i tutaj nie ma nic co mogłoby działać źle. Mechanicy z ASO proponują jeszcze wymienić: olej, później pompę sprzęgła a na końcu siłownik i linki zmiany biegów. Nie chcę się pakować w koszty części i naprawy! Może ktoś z Was miał taki przypadek? Pamiętam jeszcze jak w zimie przy dużych mrozach -20*C na początku jazdy pedał sprzęgła z opóźnieniem wracał – może to wskazuje na uszkodzenie pompy sprzęgła? Pomocy !!!
-
Jeśli olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany to nie zaszkodzi sprawdzić - nie powinien być to duży koszt a może pomóc.
-
witam, :mrgreen: chwilę mnie nie był ale problem się nie rozwiązał. W sierpniu wymieniłem olej na 75w90 SHC Mobilube synt. (takiej klasy zalecany jest do tej skrzyni biegów) i miałem nadzieję, że się uspokoi. Niestety nic takiego, biegi nadal działały tak samo. Kolejne próby we wrześniu. Na celownik wzięte zostały: siłownik i pompa sprzęgła. Wymiana wraz z nowym płynem częściowo pomogła!? a może to ja tak bardzo chciałem w to uwierzyć :-) . Niestety nie pomogła nawet ta wymiana! Zostały mi nieuszkodzone ale używane klamoty (jak ktoś potrzebuje pompę lub siłownik to odstąpię za symboliczną kwotę). Pozostały linki zmiany biegów i na koniec pewnie skrzynia, ale nie wiem czy się nie pogodzę z taką sytuacją :cry: - może ktoś znajdzie rozwiązanie i coś podpowie wcześniej.
-
O czasu wymiany oleju w skrzyni biegów ( wymieniony na klasę zalecaną przez producenta) mam problemy z wrzucaniem 2 biegu. Polega to na tym,że przy wrzucaniu 2 biegu odczuwam zwiększony opór, nierzadko zgrzyty, bieg wchodzi"ciężko". Kiedy jednak samochód trochę przejedzie, jak pomieszam biegami , wrzucanie 2 jest łatwiejsze, choć lekki opór jest nadal odczuwalny.Mam też wrażenie,że problem nasila się zimą.Z innymi biegami nie mam problemów, choć precyzja skrzyni w Tucsonie pozostawia wiele do życzenia.
Pytanie jest następujące:Czy u kogoś również występował podobny problem?.Czy wskazuje to na zużyty synchronizator i wystarczy tylko go wymienić, czy też trzeba wymienić całościowo skrzynię biegów? Czy może wystarczy zmienić olej na inny o mniejszej lepkości - może ktoś już tak zrobił?
Proszę o jakieś podpowiedzi i rady. Z góry dziękuję.
-
Skoro problem pojawił się po wymianie oleju to tu pewnie bym szukał przyczyny. Dobre efekty podobno daje ceramizera do manualnych skrzyń biegów.
-
Jak mialem jeszcze golfine (2 na benzynie) to zrobilem ten blad i wymienilem oryginalny olej w skrzyni biegow na nowy. Oczywiscie kupilem jako mlody kierowaca olej o najlepszych parametrach wg zalecen VW. Od tego czasu w niskich temperaturach wbijanie biegow to byla masakra, dopoki silnik sie nie rozgrzal i caly samochod... Nie polecam tej operacji, chyba ze byl wyciek lub naprawa. Nie wymienialem na inny i meczylem sie przy zimie (a potem zona), dopoki nie poszedl w inne rece...
-
wymieniony na klasę zalecaną przez producentau
Klasa nie jest jedynym wyznacznikiem czy olej jest prawidłowy.
-
A ile w tym prawdy, że oleju w skrzyni się nie wymienia jeśli nie było usterki skrzynki, remontu, wycieku etc?
Pisze o tym Kolega wyżej i to samo powiedział mój mechanik jak po zakupie wymieniałem płyny, paski etc? Chciałem wymienić też w skrzyni i powiedział, że nie powinno się ruszać oleju skoro wszystko jest ok bo po wymianie często tylko problemy są ze skrzynią.
-
Jeszcze w automacie to może bym zrozumiał,ale w manualu?
Jak jest w instrukcji że się wymienią to się wymienią.
Ja zawsze wymieniałem w manaualach w tych w których można wymienić i nigdy nie miałem problemów.
Teraz mam tucsona w automacie i też wymieniłem choć opinie są różne i jak na razie żyje.
-
Ja zawsze wymieniałem w manaualach w tych w których można wymienić i nigdy nie miałem problemów.
Popieram. Robię tak samo i nigdy nie miałem z tym problemów. W tucsonie tez wymieniałem zaraz po zakupie, w i40 również.
-
Może już w skrzyni miałeś olej z jakimiś dodatkami wlanymi przez poprzedniego właściciela i jak teraz zmieniłeś na nowy czysty olej to wyszło, że skrzynia miała już wcześniej jakiś feler.
-
Idąc za ciosem sprawdziłem w instrukcji Tucsona i producent pisze tak:
I - sprawdzenie i po sprawdzeniu, czyszczenie, regulacja, naprawa lub wymiana, jeśli to konieczne.
Wymiana niepotrzebna jeśli auto nie jest użytkowane w ciężkich warunkach.
A jeśli auto jest użytkowane w ciężkich warunkach, wtedy wymiana co 100 tysięcy w manualu i co 45 tysięcy w automacie.
Czy u nas są trudne warunki? Trudno określić.
-
A co to za różnica.
Stwierdziłes , że maszyna ma trudne warunki i wymieniłeś jak dopuszcza instrukcja. I po wymianie ma być też wszysto ok.
-
Kolego Kosmos - to co jeszcze ma znaczenie, podziel się swoimi wiadomościami.Obecnie mam Mobil SHC 75W90.
Zdecydowałem się na dolanie ceramizera, zrobię to w lutym, mam wtedy wymianę oleju w silniku. Podzielę się informacjami jaki skutek osiągnąłem.
-
Różnica pewnie żadna bo jak piszesz, trudne warunki i już.
Problemem jest strach, przeszperaj internet, znajdziesz ogrom przypadków, gdzie ludziom padła skrzynia po wymianie oleju :/ Dwa żywe przykłady w tym temacie, wiele innych na forum. Może lepiej uznać, że nie mamy trudnych warunków? :)
Pozdr
-
No może,ale zawsze wymieniałem tu gdzie się wymienia i nigdy problemów nie miałem.
Może Hyundai coś sknocił z tymi manualnie i do oleju coś jeszcze dolewali??? I po wymianie wychodzi dopiero.
Jak do tej pory to miałem tak, że po wymianie oleju było jeszcze lepiej jak przed.
-
Ja w sportage 2 tez miałem problem z dwójką, ale tylko przy redukcji z trójki, nie chciała wchodzić.
Wymieniłem na olej z klasy lepkości zalecany przez producenta, czyli 75W85 i problem został zażegnany.
Może problemem jest zła specyfikacja oleju bo 75W90 to nie to samo co zaleca producent czyli 75W85, przynajmniej w Sportage.
-
W manualnych skrzyniach biegów w starszych modelach Hyundai'a trzeba pamiętać, żeby olej był koniecznie klasyfikacji API GL 4. Wiele osób chce dobrze dla swoich aut i wymienia olej w skrzyni na nowszej klasyfikacji API GL 5 lub nieświadomie wogóle nie zwraca uwagi na te klasyfikację patrząc tylko na lepkość. To błąd. Należy pamiętać, by nie stosować oleju API GL-5 do skrzyń biegów, gdzie wymagany jest olej API GL-4, gdyż olej GL-5 niby "nowszy i lepszy" powoduje korozję i przyspieszone zużycie synchronizatorów, wykonanych z metali kolorowych.
-
Proponował bym koledze również sprawdzić jakość płynu hamulcowego ponieważ jeśli będzie woda lub też słaba jakość owego płynu to hydrauliczny wysprzęglik nie będzie działał prawidłowo podczas wciskania pedału sprzęgła.
-
Dziękuję za wszystkie sugestie. Płyn hamulcowy będę wymieniał, bo ma już 5 lat. Dodam tez ceramizera do oleju w skrzyni biegów. Czynności po 20 lutego. dam znać co do efektów.
-
I jak tam efekty ?
-
Dolane wczoraj, na razie efektów nie ma żadnych. Zgodnie z sugestią producenta przejadę kilkaset kilometrów, napisze jaki jest efekt. Mnie więcej za miesiąc.
-
Sytuacja ma się następująco:
Przejechałem ponad 500 km po wlaniu Ceramizera do skrzyni biegów. Bieg 2 który wchodził ciężko i ze zgrzytami w zasadzie bez poprawy. Zgrzyty może mniejsze ale nadal ciężko wchodzi. Pozostałe biegi z którymi nie było problemu pracują bez zauważalnej i wyczuwalnej zmiany. Ilość Ceramizera dolana zgodnie z sugestia wytwórcy.
Podsumowując - czynność wlania Ceramizera nie przyniosła w zasadzie żadnej poprawy pracy skrzyni biegów. Zobaczymy za następne 500 km, dam znać czy coś się zmieniło.
-
Wątpię w supermoc ceramizerów, to raczej działa jak placebo :)
Udałbym się do mechanika na przegląd połączenia lewarka ze skrzynią i regulację + kontrolę sprzęgła skoro tutaj nic nie wymyślono. Dobry mechanik wie, gdzie szukać.
-
Jak masz już coś bardzo mechaniczne uszkodzone to taki ceramizera nie da rady. Moim zdaniem to działa na lekkie jakieś przytarcie itp. no i profilaktyka,ale ja bym tego jeszcze nie skreślał i dał mu czasu więcej. To jest bardzo mała dawka i tyle.
Na pewno to nie zaszkodzi znowu majątku nie kosztuje.
-
podłącze się, czy jest jakaś "regulacja" od strony mieszka, mam wrażenie że wszystko jest wylatane i luźne, wstępnie postanowiłem przesmarować ale mam chęć wykręcić kilka "śrubek" czy lepiej nie pogarszać. Na moje oko tam jest problem.
Ciężko wbić 1 (jak się toczy auto to ok) i wsteczny słabo
-
No i powiem wam,że jestem w kropce. Po pierwsze: po przejechaniu kolejnych 500 km jest jakby lepiej. Owszem 2 bieg nadal ciężej wchodzi, lecz zgrzyty są mniejsze.Pozostałe biegi, z którymi nie było problemów też lekko lżej pracują, nawet przy obecnych ujemnych temperaturach. Ponadto kiedy przejadę ok 10 km, to z biegami nie mam żadnych już problemów.
Sprawdziłem jaki olej zalał mechanik przy wymianie na ok. 100k km. Był to Mobil Mobilube™ 1 SHC 75W-90 GL 6, prawdopodobnie wiec olej o zbyt dużej lepkości.
Teraz pytanie do znawców problemów ( tutaj ukłon w stronę Kosmosa 2011) - Czy wymienić olej na taki o GL4, np. Castrol Syntras, czy też pozostać na tym który jest. Jak szybko i czy w ogóle degraduje się współczynnik lepkości?
-
Z własnego doświadczenia napisze, że nalezy zalać taki jaki zalecił producent i żaden inny. Ja przy wymianie sprzęgła zalałem AMSOil'a 75W90 o bardzo wysokich parametrach i przy ujemnych temperaturach i przed naprawą skrzyni biegi wchodziły tak sobie. Natomiats trzeba mieć świadomość, że żaden olej nie naprawi "lekkiej usterki" mechanicznej skrzyni.
Zadzwoń sobie do gear-pol i porozmawiaj o swoich problemach a na 100% dostaniesz konkretną odpowiedź.
-
Czaperek, to olej zupełnie nie nadający się do Twojego auta. Przeczytaj mój post ze stycznia. To jest olej do aut wyścigowych :shock: Powoli doprowadzisz do tego, że skrzynia po prostu przestanie działać.
-
Dzisiaj zalano Castrol Syntras Multivehicle 75W90 GL 4 - problem z biegiem 2 zniknął. Zobaczymy jeszcze jak będzie zimniej , czy też nie będzie problemu z 2 biegiem.
-
U mnie problem z biegami zniknął po wymianie sprzęgła kompletnego
-
Możecie mi podpowiedzieć gdzie się wlewa do skrzyni biegów olej ?? śrubę spustową do oleju widzę ale do nalewania już nie mogę zlokalizować. Jest podobnie jak przy skrzynce rozdzielczej na zasadzie przelewu ?? czy jest jakaś inna metoda dolewania oleju do skrzyni ?? Laickie pytanie... Silnik oczywiście taki sam jak u autora tego tematu 2.0 benzyna manual...
-
A czy jest jakas roznica miedzy olejem castrol transmax transaxle 75w90 a castrol syntrans multivehicle 75w90 bo tez mam lekki zgrzyty przy przełaczaniu z 1 na 2.A mam zalanu ten pierwszy olej.