HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: radark w 09 Lipiec 2012, 23:50:20
-
ostatnio testowałem ile przejadę na jednym zbiorniku paliwa, jadąc dość oszczędnie wyszło mi ok 650 km, mowa oczywiście o silniku 1,6 jakie są wasze doswiadczenia w tej materii, nie do końca jestem pewien czy zbiornik paliwa ma rzeczywiście 58l, jadąc na rezerwie nigdy nie udało mi sie wlać 50l zawsze ponizej, swoja drogą takie auto powinno mieć bak z 70l ale za te pieniadze nie będę sie czepiał
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2012-07-09, 23:52 ]
Dodanie tagu, korekta tematu
-
Nigdy tego osobiście nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że twoje wyniki są raczej zgodne ze wskazaniami komputera pokładowego :mrgreen:
-
radark mówisz o trasie?
-
tak mówię o trasie
-
co prawda mam 2.0 CRDi 4WD, ale rezerwa już mnie do szału doprowadza, przykład z ostatniej trasy miałem 650km, gdy zapaliła się kontrolka rezerwy, około 690km, gdy zaczęła migać ostatnia kreska poziomu paliwa, przejechałem jeszcze kilkanaście kilometrów, zatankowałem i weszło tylko 49 litrów ON, wychodzi na to, że rezerwa zapala się w baku mamy jeszcze ponad 10 litrów ON, a migać wskaźnik paliwa zaczyna gdy zejdziemy poniżej 10 litrów ON. Najwięcej udało mi się zatankować 54 litry, więc możliwe, że mieści się tam 58 litrów, jak fabryka podaje.
-
dzisiaj zatankowałem za 200 zł. Wcześniej wskaźnik pokazywał 2 diody. Zatankowałem 37,1 l, i wskaźnik podniósł się na maksa. Mimo tego paliwa w szyjce zbiornika jeszcze nie było... :-o
-
poziom paliwa powinien być podawany w litrach i byłoby wszystko jasne :lol:
-
co prawda mam 2.0 CRDi 4WD, ale rezerwa już mnie do szału doprowadza, przykład z ostatniej trasy miałem 650km, gdy zapaliła się kontrolka rezerwy, około 690km, gdy zaczęła migać ostatnia kreska poziomu paliwa, przejechałem jeszcze kilkanaście kilometrów, zatankowałem i weszło tylko 49 litrów ON, wychodzi na to, że rezerwa zapala się w baku mamy jeszcze ponad 10 litrów ON, a migać wskaźnik paliwa zaczyna gdy zejdziemy poniżej 10 litrów ON. Najwięcej udało mi się zatankować 54 litry, więc możliwe, że mieści się tam 58 litrów, jak fabryka podaje.
Zibi tylko weź pod uwagę że w dieslach nie można albo nie powinno się doprowadzić do wypalenia całego paliwa z baku, a to dlatego że później musiałbyś czyścić wtryski, filtr paliwa itp.. Wydaje mi się że to taka bezpieczna rezerwa. Ja u Santa Fe mam zbiornik z tego co pamiętam 75 litrów i od zaświecenia się rezerwy do tankowania tak z 30-50 km robię przez co na stacji do baku wchodzi średnio jakieś 70 litrów. Na jednym zbiorniku mogę przejechać w cyklu mieszanym 65% miasto 35% trasa około 800 km
-
Witajcie . dzisiaj zatankowałem 47,5 ltr przy migającej ostatniej kresce i braku sygnalizacji możliwego zasięgu. Teoretycznie powinno więc zostać ok 10 ltr w baku czyli spoko na 100 km. Chyba że ten bak jest jednak sporo mniejszy? niż 58. macie jakieś bardziej ekstremalne dolewania powyżej 50 ltr?
-
wszystko się zgadza ... Miłek25, nie miałem na myśli jazdy na oparach, ale rezerwa mogłaby sygnalizować 5 litrów, a nie 10 litrów, jednak teraz to trzeba się przyzwyczaić ... dardum, zasięg znika, jakieś 20km po tym jak zaczyna migać ostatnia dioda.
-
Kiepski odpowietrznik ma Hyundai więc wchodzi Wam zawsze niewiele paliwa - zwykle koło 48 litrów. Ja już kilka razy wlewałem ponad 58 litrów - i nie tankuję na stacjach z przekręconym licznikiem ;) - tak mi sie wydaje przynajmniej.
Za to przy każdym wybiciu pistoletu dolewam jeszcze i zawsze wejdzie z 6-8 litrów więcej. Maksymalnie wlałem 61 litrów ale juz wtedy musiały być opary ;)
A mój najbardziej oszczędny wynik około 700 kilometrów na zbiorniku - przy 2.0 L benzyna automat i bardzo spokojnej jeździe.
Za to na autostradzie z prędkością ponad 150 km/h wir i spalanie wg komputera ponad 16 litrow na 100 ;)
Więc wszytko zależy od nogi - czy w kapciach samych albo bez ;)
-
Za to przy każdym wybiciu pistoletu dolewam jeszcze i zawsze wejdzie z 6-8 litrów więcej.
jeżdzę już kilkanaście lat, różnymi autami, na różnych stacjach tankowałem i to co wchodzi po odbiciu to jest 2-3 litry, więc te swoje bajki to pannie opowiadaj na dobranoc :)
-
macie jakieś bardziej ekstremalne dolewania powyżej 50 ltr?
Ja dość często odwiedzam stacje benzynowe:) Raz zatankowałem 52 litry, ale przed tym zrobiłem jeszcze 30km "na migającej ostatniej kresce"!!!
Najczęściej udaje mi się zatankować około 47-48 litrów.
-
ja mam bak 48 L wchodzi na upartego 42L zasięg to 410km
-
ja mam bak 48 L wchodzi na upartego 42L zasięg to 410km
kolega jest w posiadaniu moda :)
-
Za to przy każdym wybiciu pistoletu dolewam jeszcze i zawsze wejdzie z 6-8 litrów więcej.
jeżdzę już kilkanaście lat, różnymi autami, na różnych stacjach tankowałem i to co wchodzi po odbiciu to jest 2-3 litry, więc te swoje bajki to pannie opowiadaj na dobranoc :)
Chyba kolega Hyundaia nie tankował :) ja śmiało mogę pokazać jak wlać znacznie więcej niż 2-3 litry po pierwszym wybiciu pistoletu. Zatankuję też "pod korek" i nie jest to problem a trochę umiejętności i cierpliwości :)
-
witajta ludzie .zrobiłem Chorwację przez Budapeszt i trochę spostrzeżeń. Pierwsze odbicie pistoletu to ok 47,5 ltr przy migającej kresce czyli zasięg teoret poniżej 50km . Potem zabawa ,trochę czasu i mamy 58 ltr. czyli wchodzi jeszcze 10 i może jeszcze by weszło ale już mi się nie chciało. wniosek- nasz bak ma naprawdę 58 plus rurki czyli ze 60 wejdzie pod korek. po zatankowaniu można zrobić ponad 700 km spokojnie bez stresu że braknie a to już jako tako wygląda. Jazda to 3/4 autostrady i nieszczęsna Słowacja ze swoimi "super drogami" i policją.
Autko ładnie załadowane ,4 osoby i raczej zgodnie z przepisami tzn autostrady 125-135 a reszta koło 90-100 oprócz zabudowanego. Wynik 8,000.czyli nie najgorzej. inna sprawa to radość z jazdy , po prostym super nawet się jako tako wyprzedza, w miastach też dynamicznie ale jak przyszły Chorwackie góry na autostradzie to czasem potrafiło zmulic do 3 biegu i 60-70 na godź noga w podłodze. . Uroki benzyniaka. Rok temu jechałem Octavią 1,9 tdi - całkiem inne doznania a spalanie wyszło coś koło 6,2.
Ps. szwagier na i30 1,6 benzyna podobnie załadowany spalił 7,2ltr. W sumie nie duża różnica.Pozdrawiam Dariusz /po urlopie/
-
Największe tankowanie jakie miałem to 50l, zwykle wlewam koło 45l po przejechaniu 550km jazdy normalnej (między 3tyś obr a 5 tys obr)z prędkościami do 145km/h. Ruszanie biegi 1,2,3,6 (4,5 pomijam bo kręce na 3 biegu do maxa silnik). Na wyświetlaczu zaczyna migać ostatnia kreska, przyjmuję że spokojnie jeszcze 100km przejechałbym.
Szkoda, że zbiornik nie jest podzielony jak w samolocie na kilka mniejszych i widać kiedy są puste, np 6 po 10 l. :lol:
Bo ta skala na zegarach jest jakoś mocno poglądowa, orientacyjna i trudo od niej wymiernych wskazań.
-
panie i panowie, zwracam honor, można na chama zatankować 54 litry, sprawdzone łopatologicznie, niemniej sprawia to potem kłopoty, otóż ... tankując normalnie, po 48 litrów, jedna kreska wyświetlacza paliwa, odpowiadała przejechaniu średnio 70-80 km, a więc kolejne gasły po około 150 km, 220 km, 300 km itd, gdy zatankowałem 54 litry pierwsza kreska zgasła po 270km, następna po 340km, także wychodzi na to, że sam zbiornik jest 48 litrów, a to pozostałe 10 litrów mieści się gdzieś w rurkach i nie jest uwzględniane przy pomiarach. Jeszcze takie spostrzeżenie: rezerwa zapala się gdy zakres jest 100km, ostatnia kreska zaczyna migać gdy zostaje paliwa na 70km, zasięg znika (pojawia się "--"), gdy jego wartość spada poniżej 50km.
-
O nareszcie konkret. Warto to wziąć pod uwagę coby struny za mocno nie przeciągnąć i nie zostać z pustym zbiornikiem na środku drogi...... :-> :-)
-
"Zibi"]a to pozostałe 10 litrów mieści się gdzieś w rurkach - to strasznie grube muszą te rurki być u Ciebie. Ja łopatologicznie wlałem ostatnio 3 razy po 58( dla cierpliwych) litrów jak dioda była już migająca. Co do reszty to rzeczywiście komputer pokładowy całkiem głupieje z zasięgami , dopiero jak znikną ze dwie kreski do przelicza i się w miarę zgadza
-
panie i panowie, zwracam honor, można na chama zatankować 54 litry,.
hehe ano można :) ja jak zatankuje pod korek to mam "radość" że prawie 200 km śmigne bez spadku na wskaźniku ;)
-
w instrukcji ix piszą żeby nie dolewać po pierwszym odbiciu bo można uszkodzić auto, chyba bez celu by tego nie pisali, za tego typu uszkodzenia trzeba płacić bo na gwarancji nie chcą tak wynikłych uszkodzeń robić, podobno lanie pod korek zalewa odpowietrzniki
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/paliwa/278576,Czy-mozna-zatankowac-wiecej-niz-wynosi-pojemnosc-baku.html
-
zapewne nikt z nas nigdy nie dowie się jaka jest dokładnie pojemność zbiornika paliwa i czy podawany przez komputer zasięg jest czysto teoretyczny, czy też praktyczny.
-
Zawsze kończę tankowanie po pierwszym odbiciu.
-
Zawsze kończę tankowanie po pierwszym odbiciu.
Ja również + parę kropel do równego rachunku.
-
A jak to sie dobija to paliwo? Rura od dystrybutora jest wpasowana do wlewu, trzeba cos nacisnąc czy jak? W Octavii był taki dzyndzel do odpowietrzania a tu nie moge skapować jak to zrobić?
-
Panowie jak jest z rezerwą w ix35 PB ?
dzis zaświeciła mi się kontrolka dystrybutora. Na liczniku 490 km od tankowania. Na wskaźniku paliwa 1 gruba kreska się świeci.... ile może byc paliwa w baku ?
zasięg 99km
-
Panowie jak jest z rezerwą w ix35 PB ?
dzis zaświeciła mi się kontrolka dystrybutora. Na liczniku 490 km od tankowania. Na wskaźniku paliwa 1 gruba kreska się świeci.... ile może byc paliwa w baku ?
zasięg 99km
8-10 litrów
-
dobra - dojechałem do 545 i zatankowałem -- 47 l do odbicia po paru dolaniach dobiłem do 48.5
-
Panowie jak jest z rezerwą w ix35 PB ?
dzis zaświeciła mi się kontrolka dystrybutora. Na liczniku 490 km od tankowania. Na wskaźniku paliwa 1 gruba kreska się świeci.... ile może byc paliwa w baku ?
zasięg 99km
8-10 litrów
Zółty księgowy ok. 80 km a migająca dioda na wskaźniku - poniżej 50 km. Do zbiornika wtedy wchodzi ok. 48-50 litrów. I nie chce być inaczej (spalanie nie wiadomo jak wysokie), więc troszkę okłamuje ;)
-
U mnie zasięg ok 700 km, spalanie 6,5 - 7 litrów a co do rezerwy ok 80km
świeci kontrolka ok 40 km migająca silnik 1.6 PB
-
Ja robię średnio ok 500km na baku (spalanie 8,5-10l) Jakoś niżej nie mogę zejść :lol:
-
U mnie zasięg ok 700 km, spalanie 6,5 - 7 litrów a co do rezerwy ok 80km
świeci kontrolka ok 40 km migająca silnik 1.6 PB
Rozumiem że ten swój zasięg wpisaleś w związku z 1 kwietnia?
-
Mnie dzisiaj wskazywał zasieg 62 km.Załozmy ze w baku było ok 5l.Zatankowałem 43 litry i mimo prób i kombinowania nie mogłem dobic. To gdzie jest miejsce na to 10 litrów zakladajac ze bak razem z rurkami, wlewami i innymi pyerdołami ma 58 litrów pojemnosci? Silnik 1,6 benzyna a na komputer wcale nie patrze bo to ściema.W octavii nie miałem przeklamań.Tyle ile wskazywał tyle paliła.
-
Robert na pewno miałeś wiecej w zbiorniku niż 5 litrów. Wydaje mi się, że w momencie zniknięcia zasięgu na wyswietlaczu w zbiorniku jest jeszcze koło 8-9 litrów.
-
Dzieki za odpowiedz. To by wyjasniało sprawe , ale nie chciałbym sie przekonac na trasie że sie mylisz przyjacielu. Zazwyczaj staram sie nie dopuszczac do takich sytuacji, ale zwykła ciekawosc zmusiła mnie do zadania tego pytania. Swoja droga mogli to lepiej rozwiazac.Zasięg ok60 km - zbiornik 58 l a wchodzi 43.To mnie wkurza.
-
Ja ostatnio zalałem ponad 62l. Ale myślę, że jeszcze by 1-2 l weszły.
Nie tankuje już pod sam korek, zostawiam trochę pustego w rurce.
A raz przejechałem ponad 1000km na jednym baku, 95% poza miastem.
-
mi autocentrum wyliczylo 8.9l/100 z 12124km przebiegu
tankuje zazwyczaj po 500+ km
-
Jak zaczęła mrugać ostatnia kreska zrobiłem 41km podjechałem na stację i do pierwszego odbicia(bez dolewania) weszło mi 54 litry. Myślę że na upartego e 4 litry na pewno bym dolał
-
Jak czytam ile kilometrów udaje Wam się przejechać na jednym baku to zaczynam sie poważnie zastanawiać czy z moim IXem nie jest coś "nie tak".
2.0 AWD Automat CRDi i w mieście pije 11-13l/100 km co daje mi zasięg ok. 400 km.
W trasie 9-10l/100 km (najniżej ~8l jak jeździłem drogami "przez wioski").
Automat powoduje, że tyle IXik pije czy powinienem podjechać do ASO, żeby sprawdzili ustawienia komputera? (mam przejechane 80 tys. więc na dotarciu to już nie jest...)
-
Ostatnio nie lałem do samego pełna i przejechałem 600 km przy spalaniu (jakie pokazywał komputer) 8,4 l
-
Automat zawsze będzie złopił ile wlezie.
2.0 CRDi AWD 136kM manual pali od 7-9, więcej nie chce :)
-
Wszystko zależy od stylu jazdy. To, że automat pali więcej to stereotyp. Obecne automaty to nie to samo co kilka-kilkanaście lat do tyłu.
Moim 2.0 GDI jestem w stanie zejść do 7,8 na trasie. Miasto 10-13l. Kiedy ruszam jak emeryt ze świateł wynik koło 10, a czasem i poniżej. Kiedy pierwszy na światłach 13l jak nic.
-
Jasne, automaty powodują obniżenie spalania często. Ale nie takie przestarzałe jakie wrzuca hyundai. Te tu za to są można powiedzieć wieczne, ale nie oszczędne ani dynamiczne.
-
U mnie zasięg ok 700 km, spalanie 6,5 - 7 litrów a co do rezerwy ok 80km
świeci kontrolka ok 40 km migająca silnik 1.6 PB
Rozumiem że ten swój zasięg wpisaleś w związku z 1 kwietnia?
Ja akurat wierze w te liczby. Mój ojciec też potrafi zejść ze spalaniem do 6,5 litra. Tylko, że jazda to 90km/h max :-)
-
Także potwierdzam takie spalanie w 1.6gdi. Jazda bez szaleństw, max 100km/h w niezabudowanym i spalanie średnie max 7l/100km. Tyle, że nie jeżdżone po mieście w zasadzie, odcinki po 40km.
-
1.6 GDI
średnie spalanie wychodzi mi 9, ale jeżdżę jak kapelusz - do 2500-3000rpm, więc raczej kiepsko z oszczędnością w tym aucie wychodzi.
Jakbym chciał pojeździć normalnie to pewnie średnia byłaby bliżej 11l/100km.
Ostatnio trasa autostradą WAW-GD było 8.2 i 8.9 jadąc tylko 110-120km/h - bardzo spokojnie,jednostajnie,można powiedzieć, że byłem zawalidrogą. Niestety wynik udało mi się pobić osiągając 10.78l na tej samej trasie z tym samym stylem jazdy. Jedyna różnica to tylko to, że troszkę bardziej wiało, także jak dla mnie porażka. Auto jest mułowate, ale apetytu na paliwo mu nie brakuje
-
1.6 GDI
średnie spalanie wychodzi mi 9, ale jeżdżę jak kapelusz - do 2500-3000rpm, więc raczej kiepsko z oszczędnością w tym aucie wychodzi.
Jakbym chciał pojeździć normalnie to pewnie średnia byłaby bliżej 11l/100km.
Ostatnio trasa autostradą WAW-GD było 8.2 i 8.9 jadąc tylko 110-120km/h - bardzo spokojnie,jednostajnie,można powiedzieć, że byłem zawalidrogą. Niestety wynik udało mi się pobić osiągając 10.78l na tej samej trasie z tym samym stylem jazdy. Jedyna różnica to tylko to, że troszkę bardziej wiało, także jak dla mnie porażka. Auto jest mułowate, ale apetytu na paliwo mu nie brakuje
ta sama droga, silnik 2.0 CRDi, 4WD, manual, w jedną stronę 8, w drugą 7, różnica wynika z pory dnia i paliwa - mniej pali ON BP Ultima.
-
Swoim Hultajem zrobiłem 680km na 1 baku, niestety więcej szczegółów nie mam, bo potem nie zalewałem pod korek. Taka ciekawostka odnosnie spalania. W weekend wybrałem się z kumplem do Czech na Czarną Górę, zrobiliśmy niecałe 900km (w tę i z powrotem), komputer pokazywał średnie spalanie tego odcinka równe 7,0l/100, co ciekawe wcale Hultaja nie oszczędzaliśmy, na powrocie od Lubina do Świebodzina 130/140 km/h nie schodziło z zegara. Do Czech jak i z powrotem przeprawa przez góry więc trochę się pomęczył na wzniesieniach. Spalanie uważam za niskie :)
PS. 1.6 GDI.
-
pewno wiatr miałeś w kufer :)) ja jadąc kiedyś do poznania zabrałem i20 żony - bo będzie taniej... jakie było moje zdziwienie gdy spalanie w jedną storne było 8l.100 a w drugą 5.7 :) w obie storny jechałem non stop 130km/h :)) wiatr może niezłe wiry w baku zrobić..
-
zgadza się, do Gdańska jechałem 100 km/h i wyszło 8 litrów, wracałem 120 i było 7 litrów, a jak wracałem z Zakopanego to śmigałem 140 i wyszło 6 litrów. Ze spalaniem nie dojdziesz, po prostu lej i jedź.
-
wszystko się zgadza ... Miłek25, nie miałem na myśli jazdy na oparach, ale rezerwa mogłaby sygnalizować 5 litrów, a nie 10 litrów, jednak teraz to trzeba się przyzwyczaić ... dardum, zasięg znika, jakieś 20km po tym jak zaczyna migać ostatnia dioda.
Rezerwa 5 litrów? A jak zapali się tobie na autostradzie w korkach i do zjazdu 100km? Rezerwa musi mieć od 15 do 20% tego co spaliła. Czyli jeżeli pali 5 na sto to powinna mieć 8-10 litrów. Jak ma 8 to odpowiednio więcej.
-
Odpowiedź jest prosta. W zależności od stylu jazdy, warunków atmosferycznych (wiatr) i czy poruszacie się w kolumnie czy nie.
Z praktyki wartości te są od 5,9 l/100 km do 12 l/100 km więc o czym tu mówić.
Najniższe zużycie jak wyżej na trasie Bydgoszcz - Inowrocław. Najniższe średnie spalanie z komputera po 398 km to 6,70 l a z faktycznego tankowania 6,71 l !!!
Aby to osiągnąć potrzebne jest dziecko do 2 roku życia lub szklanka wody na kokpicie. Zwyczajnie spokojne ruszanie, płynna jazda i spokojne hamowanie. Nie trzeba być przy tym zawalidrogą, a najciężej zmienić przzwyczajenia.
:shock:
-
wszystko się zgadza ... Miłek25, nie miałem na myśli jazdy na oparach, ale rezerwa mogłaby sygnalizować 5 litrów, a nie 10 litrów, jednak teraz to trzeba się przyzwyczaić ... dardum, zasięg znika, jakieś 20km po tym jak zaczyna migać ostatnia dioda.
Rezerwa 5 litrów? A jak zapali się tobie na autostradzie w korkach i do zjazdu 100km? Rezerwa musi mieć od 15 do 20% tego co spaliła. Czyli jeżeli pali 5 na sto to powinna mieć 8-10 litrów. Jak ma 8 to odpowiednio więcej.
Rezerwa to chyba zależy od auta. Ja w Vectrze C jak zapalała się rezerwa to max 50 kilometrów można było przejechać na niej.
-
Za to przy każdym wybiciu pistoletu dolewam jeszcze i zawsze wejdzie z 6-8 litrów więcej.
jeżdzę już kilkanaście lat, różnymi autami, na różnych stacjach tankowałem i to co wchodzi po odbiciu to jest 2-3 litry, więc te swoje bajki to pannie opowiadaj na dobranoc :)
Zibi nie mija się z prawdą. Tankowałem auto do pierwszego odbicia. Później przejechałem jakieś 60km po mieście (niech spalanie będzie 10-11L) i zalałem ponownie pod sam korek. Weszło mi 17 litrów - sam byłem w szoku. Zapewniam, ze nie jestem bajkopisarzem, a stwierdzam jedynie fakt.
Co do zasięgu na jednym baku to moim zdaniem dużą rolę odgrywa paliwo. Zrobiłem mały eksperyment i zatankowałem raz na stacji sieci Auchan w Szczecinie, oczywiście skusiła mnie cena (ON - 4,14zł). Przejechałem jedynie 498km - jazda tylko po mieście. Widać wynik nie powala. Zatankowałem na Shell (zwykły ON) i przejechałem ok 580km - taka sama jazda po mieście jak poprzednio. Wnioski wyciągnijcie sami.
Dodam, iż poprzednie auto (BMW 1, 2.0 benzyna, 150KM) również robiło średnio ok 100km mniej na paliwie z Auchan niż np z Orlenu. Mało tego silnik wachlował obrotami, aż w końcu podczas włączania się do ruchu w ruchliwą ulicę, jadąc z górki, auto mi zgasło. Nie muszę pisać, ze padło wspomaganie i mało brakowało, a spowodowałbym kolizję. Wtedy pożegnałem się z super tanim paliwem z Auchan w Szczecinie.
-
Ponad połowa skontrolowanych w Łodzi dystrybutorów zawyżała ilość wlanego paliwa - alarmuje Najwyższa Izba Kontroli, która razem z inspekcją handlową przeprowadziła niezapowiedzianą kontrolę stacji. - Prawie nikt nie sprawdza, czy stacje nie oszukują klientów - ustaliła Izba.....
.....Z raportu NIK wynika też, że na terenie dwóch kontrolowanych województw nie było prawie w ogóle nadzoru nad dystrybutorami mierzącymi ilość sprzedawanego gazu...
info (http://www.tvn24.pl/nik-dystrybutory-zle-licza-ilosc-paliwa-traci-klient-urzedy-bezradne,528909,s.html)
Miałem u siebie na jednej z niby „renomowanej” stacji paliw i tankowania gazu przypadek, gdzie żona zatankowała gaz i okazało się, że do baku weszło więcej niż mieści sama butla, nie wspominając o tym, że do butli gazowej wchodzi około 10% mniej od jej pojemności!!!
Jak to kobieta, niezorientowana ile może pomieścić butla (była pusta – tankowanie do pełna), zapłaciła a paragon wyrzuciła.
Bez paragonu nic nie mogłem zrobić.
Jedyne co, to przestałem tam tankować!
Nie podaję nazwy stacji, aby niemieć jakiś problemów o podawanie nieprawdziwych informacji.
-
na baku przejechałem 696km zatankowałem do pierwszego odbicia prawie 54L spalanie z komputera i faktyczne 7,7L(mieszane). Dystans jaki mogłem przejechać zniknął po 50km i przejechałem 46km nie chciałem dalej ryzykować wiec komputer pokazuje wszystko dobrze. Spalanie na komputerze jest pokazywane chyba do pierwszego odbicia podczas tankowania bo do tych moich 54L mógłbym jeszcze śmiało dolać. Zawsze tankuje do pierwszego odbicia. I tankowane na stacji "PIEPRZYK"
-
Przejechałem już trochę kilometrów moim IXem i mogę teraz się wypowiedzieć co do spalania i zasięgu.
Zawsze tankuję do 1-go odbicia i zasięg jest bardzo różny - to chyba specyfika dystrybutorów (jeden odbija wcześniej, inny później).
Jeżeli chodzi o spalanie to mam 9,1L/100 km przy czym 70% jazdy po mieście.
Pomiar spalania przez aplikację Fuelio - zapisywane przy każdym tankowawniu przebieg i ile wlałem.
Dodam, że mam 2.0 CRDi automat (184KM) i raczej lubię wcisnąć gaz mocniej przy przyspieszaniu. Pewnie w trybie ekonomicznym i przy innym charakterze kierowcy spalanie by było ok. 8-8.5.
-
Przejechałem samochodem dopiero 2000km tankowałem już 4 razy i średnia z tych tankowań to 10,47 l/100km - jeżeli chodzi o dystans to na baku ok 500 - 570km. Silnik 2.0 166KM
Dla zainteresowanych zapraszam:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/699027.html
P.S. Ostatnie tankowanie po korek i weszło 65litrów :-)
-
Auto ma dopiero około 1200 km przebiegu. Pierwszy bak 8.15 miasto trasa 50% drugi podobny przelot spalanie 8,5. Teraz ponad 150 km w mieście w korkach i klima spalanie na kompie 10,4.
Komuter, a tankowanie to różnica około 0,2 L/100km.
-
Trasa Wawa - Ustka na 1 baku - spalanie ok 9,1 / 100 (po autostradzie A2,A1)
Auto w sumie ma niecałe 800 km bo noofka sztuka :)
-
Trasa po autostradach D i troche Pl.
Dwie osoby plus wakacyjne bagaże. Prędkośc 140 na tempomacie z klimą i ładowanym telefonem.
Prawie cały bak bo potem wlałem 52l (do pierwszego strzału).
Spalanie 9.8l/100
Monitoring po 18kkm- 9.69l/100
-
W cyklu miejskim, średnia prędkość 19-22 km/h, spalanie faktyczne wyliczone na motostat 11-12l/100km
-
Zagadam sie z przedmówca miasta szczególnie wawa korki klima to spalanie okolo 11 litrów. W trasie to do 100 mozna zejść do około 7 ale przy 120-140 na ekspresówce lub autobanie to pali nawet 14. Juz przeliczyłem przy jeździe chwilowe spalanie bo jak patrze to pali moze z 0,5 litra mniej. Wiec teraz mam dist i pochłaniam kilometry;)
-
A u nas bez zmian, pali te 7-7,5 litra na 100km. Fakt, maksymalna prędkość to wtedy 100km/h. Zazwyczaj 80-90km/h. Dodatkowo dajmy na to na te 100km, to jedynie góra 10-20km miasto. Więc takowe spalanie jest ok i spokojnie do zaakceptowania. Jazda płynna, spokojna, ale nie emerycka.
I jak widać auto potrafi się odwdzięczyć.