HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Hants w 04 Grudzień 2008, 18:24:49
-
Pewnie wiecej uzyszkodnikow automatow ma ten bol: w manualu, czujnik temperatury rozkreca zimny silnik do 1500, 1300 obrotow i jest git. W asb niestety - silnik musi trzymac jalowe gotowe do zmiany biegu - czyli ponizej 950. I mam problem - trzeba odsiedziec w aucie minutke i trzymac nuzię delikatnie na gazie.
A ja szukam jakiegos sprytnego (tylko nie cegla...) rozwiazania, ukladu - do podnoszenia obrotow na czas skrobania szybek.. Co poradzicie? Moze byc mechaniczne, choc wolalbym uwolnic potencjal drzemiacy w czujnikach i zrobic to na prztyczek :-)
PS - Jakos zimno sie w Anglii porobilo! Juz 3 razy musialem skrobac szyby!
-
może zaworek pneumatyczny który dodawałby dodatkowe powietrze do kolektora ssącego
-
wyregulować ssanie - w moim poprzednim bolidzie była to prosta regulacja za pomocą jednej śrubki. Nie wiem szczerze jak to wygląda w sonacie - ale właśnie regulacja ssania jest odpowiedzią na Twój problem ( za pomocą tej reg. można obniżać bądź podwyższać obroty na ssaniu; czyli co za tym idzie czas potrzebny na rozgrzanie silnika i kabiny)
-
Możesz spróbować jak nówi Erebus tylko nie za dużo z pół obrotu bo mapsensor będzie widział za małe podciśnienie i wydłuży czas wtrysku również na gorącym.
-
Jak już mówiłem nie mam i nie miałem za bardzo styczności z sonatą ale opisujesz Książkowo problemy ze zbyt małymi obrotami na zimnym silniku ( recepta regulacja ssania) napisze Ci jak to wyglądało przy moim poprzednim bolidzie ( umiejscowienie tej śrubki w sonacie może być inne więc Potraktuj to tylko poglądowo) :
Regulacja "ssania":
Regulacja nie jest wcale skomplikowana, może ją wykonać jedna osoba w kilka minut. Polega ona na pokręceniu jedną małą śrubką na sprężynce, w prawo - jeśli chcemy zwiększyć obroty na ssaniu, w lewo - gdy chcemy je zmniejszyć. Śrubka ta znajduje się na dzwigni gazu, po lewej stronie, tuż przy obudowie filtra powietrza - Żeby ją ujrzeć należy pociągnąć za dzwignię, (symulacja wcisnietego pedału gazu), może to zrobić druga osoba siedząca w środku, poprzez wciśniecie gazu do dechu - oczywiscie na wyłączonym silniku! :)
Gdy już zobaczymy małą krzyżakową śrubeczkę możemy "kręcić" :D Ale najwięcej jeden pełny obrót, ja gdy miałem za wysokie obroty na ssaniu, wykręciłem śrubkę o 1/2 obrotu i widać było znaczną poprawę. Regulacji najlepiej dokonać na zimnym silniku, żeby zaraz potem sprawdzić, czy działa poprawnie i ewentualnie skorygować.
No i to tyle w temacie - jak mówiłem nie znam sonaty i nigdy nie grzebałem w niej pod maską ale technologia jest ta sama - może być tylko inne umiejscowienie.
Pozdrawiam
-
Ja miałam odwrotny problem - za wysokie obroty tyle że na rozgrzanym silniku, które powodowały szarpanie przy hamowaniu (opisałam to w innym temacie). W moim przypadku kręcenie wyżej wspomnianą śrubką pomogło także myślę że u Ciebie po przekręceniu o pół obrotu w lewo też powinno być lepiej. :-) Pozdrawiam
-
W prawo o*La - u :) Hants chce raczej zwiększyć obroty ;p
Pozdrawiam
-
Tfu racja - W PRAWO ;-)