HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: llcoolm w 04 Lipiec 2012, 13:04:03
-
Witam,
jestem nowym użytkownikiem tucsona 2.0 benzyna wersja comfort. Mam kilka pytań :-)
co ile reguluje się oraz poddaje okresowej kontroli luzy zaworowe ??
Jaki jest to koszt ? Pytam ponieważ przymierzam się do LPG.
drugie pytanie odnośnie gniazda USB i radia.
Mam radio (model zamieszczony w załączniku) posiada guzik AUX - natrafiłem gdzieś na informację, iż powinno być gniazdo USB w schowku, ale nie widzę nigdzie :-( albo słabo szukam!! Ma ktoś może jakiś schemat wyjść z tyłu radia, instrukcję ? bo może sam sobie dorobię coś takiego.
-
Raczej wątpię abym się mylił ale na 98% masz automatyczną hydrauliczną korekcję luzu zaworowego więc nie odbywa się żadna okresowa - chyba że padną popychacze.
-
Przejrzałem książke obsługi i jest wpis że nalezy przeprowadzać kontrole luzu zaworowego przy 90 000km. Więc wynika, że chyba nie jest automatyczna.
Nikt nie sprawdzał luzu zaworowego ??????? :shock:
Raczej wątpię abym się mylił ale na 98% masz automatyczną hydrauliczną korekcję luzu zaworowego więc nie odbywa się żadna okresowa - chyba że padną popychacze.
-
witam, ja sprawdzam luzy zaworowe co dwa lata przy tym samym silniku, ustawia się je i reguluje ręcznie przy pomocy specjalnych płytek, przy LPG radzę robić to przynajmniej raz w roku( w przypadku za dużych lub za małych luzów będziesz to odczuwał jakby silnik pracował na trzech garach :).
pozdrawiam
-
Temat radiowy też mnie interesuje, mam chyba takie samo radio.
Kiedyś badałem problem, to znalazłem info, że były już w 2006 r. egzemplarze z USA z podobnym radiem i USB w schowku.
Jak znajdziesz łącze USB z tyłu, napisz na forum.
S.
-
witam, ja sprawdzam luzy zaworowe co dwa lata przy tym samym silniku, ustawia się je i reguluje ręcznie przy pomocy specjalnych płytek, przy LPG radzę robić to przynajmniej raz w roku( w przypadku za dużych lub za małych luzów będziesz to odczuwał jakby silnik pracował na trzech garach :).
pozdrawiam
ile kosztuje taka przyjemność ?
[ Dodano: 2012-07-06, 08:27 ]
Temat radiowy też mnie interesuje, mam chyba takie samo radio.
Kiedyś badałem problem, to znalazłem info, że były już w 2006 r. egzemplarze z USA z podobnym radiem i USB w schowku.
Jak znajdziesz łącze USB z tyłu, napisz na forum.
S.
Wyjmowałeś radio ? Chyba w weekend się pokusze o wyjęcie tego i zobaczę co tam z tyłu jest.
-
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&prev (http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%2B%25D0%25A3%25D0%25BA%25D1%2580%25D0%25B0%25D1%2597%25D0%25BD%25D0%25B0%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvns&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://photo.qip.ru/users/pilot-mg/150329951/all/&usg=ALkJrhiTIceVmBeFvxkFdjDRU0hFx156Nw)
http://www.tucson-club.ru/forum/showthread.php?t=57017&page=14 (http://www.tucson-club.ru/forum/showthread.php?t=57017&page=14)- włącz tłumacza
-
Regulacja luzow powinna sie chyba zmiescic w cenie 50-100zl... tam mialem przy innym aucie(civic).
Faktycznie 2.0 benzyna nie posiada automatycznej regulacji luzów, natomiast wystepuje ona w silniku 2.7... ciekawe dlaczego.
-
DZIĘKI WIELKIE kosmos2011. Tego szukałem :-)
Niestety moja radośc nie trwala długo, wyjąłem radio a tam oznaczenie A-200JME :-( brakuje 1.5 tych dwóch cyferek co oznacza w moim przypadku brak UBS eh..
Co mnie dziwi - AUX IN według znalezionej instrukcji jest podłączony - tylko gdzie jest wejście :) !?
Jedno pytanie jeszcze, rozebrałem tą konsolę i pod guziekiem awaryjnych świateł jest zaślepka guzika a z drugiej strony była wpięta wtyczka tak się zastanawiam do czego te kabelki moga być ? może wystarczy dołożyć guzik i coś ciekawego by się pojawiło :-D
zdjęcie poniżej
-
Wg mnie to wtyczka do wejścia AUX. Widziałem takie gniazdo (fabrycznie) umieszczone w tej zaślepce.
-
Wg mnie to wtyczka do wejścia AUX. Widziałem takie gniazdo (fabrycznie) umieszczone w tej zaślepce.
Prawdopodobnie tak. Ktoś (chyba na tym forum, ale przed awarią) podawał nawet numer katalogowy takiej zaślepki z gniazdem.
S.
-
zrobiłem i działa to gniazdo AUX :-) - opis jak to zrobić znalazłem w poniższym linku
http://www.flickr.com/photos/drug123/3483185788/in/set-72157613533642773
Pytanie jeszcze do radia - ma ktoś może instrukcję obsługi ? Interesuje mnie jeszcze znaczek zaznaczony w załączniku w białym kółku. Co to jest ??
-
Słabo go widać, ale wygląda to jak zasięg, czyli że odbiera fale radiowe. Coś jak w telef komórkowym.
-
słabo widać ?! jak klikniesz to się powiększa ;-)
jak dla mnie wygląda to na mikrofon
-
Wygląda na to, że mam takie samo radio. Nigdy nie zwracałem uwagi na piktogramy. Teraz postaram się zaobserwować.
Szybko to nie będzie, bo auta po po przeprowadzce do Niemiec używam sporadycznie. Chyba przy sprzedaży podkręcę licznik do góry, by był bardziej wiarygodny. ;-)
S.
-
instrukcje posiadasz ?????????
-
Nie mam instrukcji. Instrukcja samochodu posiada opis chyba każdego innego radia, nie zaś tego, które producent zainstalował.
S.
-
Odkopię trochę temat. Chciałbym gdzieś podjechać na regulację/sprawdzenie luzu zaworowego. Czy tylko ASO? Czy mechanicy generalnie sobie z tym radzą? Orientuje się ktoś w jakiej kwocie powinna się zamknąć zabawa? Czy jeśli jest luz, to się go reguluje, czy trzeba coś dodatkowo wymieniać?
-
Luzy sprawdzi raczej każdy mechanik więc lepiej pojechać tam, gdzie ma się większą pewność, że faktycznie wykonają pracę. Z regulacją to gorzej bo trzeba mieć odpowiednie płytki.... nie wiem jak to najprościej/najtaniej/najszybciej załatwić. Moje luzy ostatnio były w normie.
ps. Moje aso powiedziało, że chyba raz w historii komuś regulowali luzy w Tucsonie :)
-
Pytanie czy regulowali raz, bo rzadko się zdarza, że trzeba... Czy poprostu mieli jedno auto tylko :)
-
Tutaj masz numery części płytek regulacyjnych i ich rozmiar.
(http://images67.fotosik.pl/207/fbcf8c181140a2cdm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fbcf8c181140a2cd)
Jedna płytka to koszt ok 3,2 dolara.
-
Ja reguluję luzy co 30 tys km (przez LPG) i u mnie ostatnio regulacja (szlifowanie 8 płytek czyli wszystkie zawory wylotowe) kosztowała 320 zł (Kraków).
-
Dla adrianno.
-
Witam, dzieki za odpowiedz
-
Chciałbym się podpiąć do tematu luzów zaworowych (Tucson 2.0 benzyna) ponieważ instrukcja obsługi Tucsona zaleca kontrole i ewentualną regulację co 90 tys. więc skontaktowałem się z dwoma serwisami aby wycenili i tą usługę i oto jakie otrzymałem odpowiedzi:
1. "KOSZT REGULACJI ZAWORÓW TO W PRZYPADKU TEGO SILNIKA TO KOSZT REGENERACJI GŁOWICY (DEMONTAŻ, MONTAŻ, POBYT GŁOWICY W SZLIFIERNI) CZAS TRWANIA 3-5 DNI, KOSZT OD OKOŁO 1200 DO OKOŁO 2000)"
2."Ceny regulacji w tym modelu zaczynają się od 1800zł, ponieważ trzeba zdemontować głowice silnika więc dochodzą dodatkowe koszty robocizny jak i uszczelki".
A czy za pomocą płytek regulacyjnych bez demontażu głowicy się nie da się wyregulować? może ktoś się orientuję?
-
Z racji że w Tucson i Coupe był ten sam silnik G4GC
http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=1&t=6946&hilit=luz
-
Jako, że przymierzam się do Tuscona z silnikiem benzynowym nurtuje mnie kontrola luzów. Czy rzeczywiście jest z tym taki problem? Jakie koszta mogę przewidywać ?
-
Nie wiem ile to dokladnie kosztuje, ale raczej niewiele, samochod ma staroswieckie rozwiazanie z plytkami. Ale w warsztacie mi sprawdzono luzy po 90 tys.
Nie wymagaly ingerencji. Mechanik polecil spytac o zagadnienie za kilkadziesiat tys. km.
-
A ile zapłaciłeś za kontrolę?
Wczoraj dowiadywałem się w ASO KIA ( te same silniki na wyposażeniu) to za kontrole luzów zaworowych" zaśpiewali" 220 zł, argumentując konieczność wymiany uszczelki pokrywy zaworów.
-
To jakas sciema. Zaplacilem lacznie za serwis auta niewiele. Poza przegladem, wymiana oleju byla naprawa hamulcow (przeglad przednich i wymiana tylnych tarcz) i wymiana lozyska przy sprzegle napedzajacym kola tyle.
Lacznie z czesciami zaplacilem ok. 1300zl. Ekstra kwoty dotyczacej zaworow nie znam. Na rachunku byly czesci i 2 uslugi: naprawa ukladu hamulcowego, naprawa ukladu napedowego.
Mam zaufanie do swojego serwisu.
-
Chciałbym się podpiąć do tematu luzów zaworowych (Tucson 2.0 benzyna) ponieważ instrukcja obsługi Tucsona zaleca kontrole i ewentualną regulację co 90 tys. więc skontaktowałem się z dwoma serwisami aby wycenili i tą usługę i oto jakie otrzymałem odpowiedzi:
1. "KOSZT REGULACJI ZAWORÓW TO W PRZYPADKU TEGO SILNIKA TO KOSZT REGENERACJI GŁOWICY (DEMONTAŻ, MONTAŻ, POBYT GŁOWICY W SZLIFIERNI) CZAS TRWANIA 3-5 DNI, KOSZT OD OKOŁO 1200 DO OKOŁO 2000)"
2."Ceny regulacji w tym modelu zaczynają się od 1800zł, ponieważ trzeba zdemontować głowice silnika więc dochodzą dodatkowe koszty robocizny jak i uszczelki".
To jakiś żart? Jeśli nie - to trafiłeś na oszustów. Luzów zaworowych nie reguluje się przez regenerację głowicy. W żadnym silniku.
Luzy zaworowe w silniku o którym mowa reguluje się przez wymianę płytek.
-
Dokładnie. U mnie kontrola luzów trwała może z godzinkę. Patrzałem mechanikowi - koledze na ręce. Przejechane miałem wtedy 190 tyś. km z czego na gazie 150tyś. Tylko jeden zawór (wydechowy) łapał się w granicznej wartości - reszta ok. (mówimy o opcji KONTROLI - bo w instrukcji jest jeszcze opcja REGULACJA - tam szczeliny są troszkę o innych wartościach). Poza tym - Koszt regulacji luzów zaworowych w serwisie Hyundai w Studzienicach to ok 500zł - 600zł - robota i części, więc nie jest to takie straszne.
-
Ta cena to za : pomiar wszystkich +wymiana (jakiej ilości, ile za jedną), cena płytki (ile złotych).
-
elwis666, bardzo dobra cena, mnie powiedziano ok 1000pln w ASO przy wymianie wszystkich płytek, a u mechanika który płytki szlifuje a nie wymienia żeby auto nie było uziemione na czas ściągnięcia płytek (nawet ASO nie ma na stanie płytek tylko zamawiają na wymiar pod klienta) ok 500pln + uszczelka.
-
Dokładnie - płytki sprowadzają pod klienta. Mechanik z serwisu powiedział że nie zdarzyło się im jeszcze żeby musieli wszystkie wymieniać. Mówił że zamieniają miejscami płytki tak żeby pasowały nominalnie a brakujące zamawiają (około 29-30zł/szt)
PS: za rozrząd zaśpiewali 750zł na nieoryginalnych częściach - ale dobrej jakości.
-
Od postu#20 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=85355#85355
-
I w moim Tucsconie przyszedł czas na regulację zaworów gdyż lekko słychać klepanie przy rozruchu silnika. Po kilkunastu sekundach ustaje . W sumie to i wymiana rozrządu się zbliża . Moje pytanie brzmi gdzie na śląsku polecacie takie czynności wykonać? Jestem z Tychów więc mam pod nosem WITPOL ale nie mam do nich zaufania.
-
Możesz spróbować do tego mechanika: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=169
W tamtym roku zgodził się podjąć zadania, tylko potrzebował dokładniej informacji jakie są dopuszczone normy w luzach zaworowych.
-
srbastek, dzięki za info. Byłem u niego i wstępnie się już umówiłem.
[ Dodano: 2018-02-12, 14:34 ]
W Witpolu w Tychach cena za wymianę rozrządu to 1000 zł.
Z regulacją zaworów ( przy założeniu , że wszystkie płytki do wymiany - przy LPG ) to dodatkowy 1000 zł.
Dowiedziałem się , że jest jeszcze dodatkowy łańcuszek spinający wałki i jego wymiana przy okazji tej roboty to 500 zł.
W sumie to 2500 zeta. Jakby nie patrzeć to drogo .....
-
W tym tygodniu też będę się bawił w regulacje zaworów w moim Tucsonie 2.0 G4GC.
Wczoraj odkręciłem pokrywę zaworów i przymierzałem się do tego :) z przykrością stwierdzam, że nie jest to takie łatwe.... ale możliwe :)
Jako, że na forum nie znalazłem za dużo informacji o wymianie to podsumuje to wszystko co wiem w tym poście :)
1. Tutaj znalazłem dokładny opis (fotorelacje) z jakiejś Koreańskiej strony
http://blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=brutale&logNo=220780349662
i Amerykańskiej
https://www.autozone.com/repairguides/Tucson-2006-2008/Engine-Mechanical-Components/Valve-Lash-Clearance-Adjustment/_/P-0996b43f80e65187
2. Jeżeli ktoś nie ma zdolności manualnych, żeby zrobić sobie przyrządy tutaj ma numer części-narzędzia "09220-2D000" - droga sprawa bo 415zł na necie :) mooooże w salonie po zniżkach uda się taniej to kupić :) musicie sprawdzić :) polecam salony KIA bo tam jest zawsze kilka groszy taniej. Wystarczy tylko podać nr części,
3. Nie wiem czy dobrze...... ale ja będę szlifował płytki na magnesowej szlifierce do płaszczyzn ( mam dostęp do takiego narzędzia), oczywiście szlifuje płytkę na płaszczyźnie której nie dotyka krzywki wałka (przypuszczam, że płytki są azotowane i podczas szlifowania z obu stron zetrzemy utwardzenie)
Czekam na wasze opinie i rady :)
-
Odgrzeje trochę, ale koniec końców przydało by mi się zrobić to sprawdzenie dla bezpieczeństwa, czy może już ktoś w Małopolsce to robił i może polecić jakiś zakład?