HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: fusior w 12 Czerwiec 2008, 14:03:17

Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: fusior w 12 Czerwiec 2008, 14:03:17
Z tego co jest mi wiadomo w modelu który niedawno zakupiłem skrzynia ma 4 przełożenia,
auto rozpędza sie do max 160km/h (tj.3 bieg) wiem od poprzedniego wlaściciela że nie wchodzi 4 bieg... i w związku z tym mam pytanie : czy miał ktoś podobną sytuacje ? a może ktoś wie dlaczego tak sie dzieje ?
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: Bard13 w 12 Czerwiec 2008, 14:44:04
Jak to 4 nie wchodzi?
Znaczy się zwalona skrzynia biegów.
Ja bym pojechał na warsztat, dobre rady niewiele Ci dadzą
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 12 Czerwiec 2008, 14:52:53
A nie ma przycisku OVER DRIVE? Kiedyś zwalił mi się przycisk i OVER DRIVE był OFF więc nie wchodził 4 bieg. Koszt takiego przycisku w ASO 50 zł (do Scoupe)
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: Hants w 12 Czerwiec 2008, 15:03:47
Sprawdz podlaczenie przycisku OD.
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: women w 12 Czerwiec 2008, 15:08:20
Ja miałam podobny przypadek w Fordzie Mondeo. Niestety była to poważna awaria. Z tego co wiem, nie jest dobre dla skrzyni jazda na trzech biegach,skoro są cztery. Polecam zajrzeć na stronę www.forum.automat.pl Proszę wpisać w opcji szukaj: hasło Hyundai. Są tam posty poświęcone problemom z automatami tej marki. Pozdrawiam
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: fusior w 13 Czerwiec 2008, 00:17:02
1. Co to jest overdrive ( bo czegoś takiego nie mam)
 -jest przełącznik sportowej jazdy na drążku od skrzyni może to oto chodzi :)
 dla rozjaśnienia powiem że na 100% działa :mrgreen:


2. Mechanicy mówią że może tak sie stać przy wymianie filtra uszczelki i oleju w automacie iż skrzynia na dobre odmówi posłuszeństwa ?! komu wierzyć ?! co robic :shock:
(w przypadku gdy mam przejechane 100 000 i ani raz wcześniej nikt tego nie robił)
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: Hants w 13 Czerwiec 2008, 06:13:06
Na wajsze (?) pod tym wielkim przyciskiem, powinienes miec mniejszy. Overdrive to po prostu nadbieg (lub jak kto woli 4 bieg) w tej planetarce.. Przelacznik power - econo - to inna sprawa. Przyjrzyj sie troche pod swiatlo swoim zegarom - widzisz tam ikonke OD? Jeszcze inaczej mowiac - jesli wrzuce przelacznik na 'D' i wcisne OD, to tak jakbym mial '3' po nastepujacych przelozeniach 'L', '2', 'D'+OD, D, N, R, P

Wymiana oleju nie powinna psuc przekladni... Raczej sadze, ze jego niewymienianie jest szkodliwe.. Wymien/uzupelnij olej.
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: fusior w 13 Czerwiec 2008, 11:37:23
faktycznie mam OVERDRIVE <glupek2> tzw OD/od off przy włączeniu pojawia się pod licznikiem. Okej to chodzi bez zarzutu ale nie ważne czy z nim czy bez niego auto i tak nie wrzuca 4 biegu... o to wlaśnie mi chodzi :) i jedzie max 160km/h do których rozpędza sie chyba 4 minuty :P hehe ale to już jest mniej ważne. Interesuje mnie to dlaczego przy normal lub overdrive więcej nie pójdzie :/
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: Hants w 13 Czerwiec 2008, 11:44:43
Nie depcz pedalu gazu! Przy 110 spokojnie i delikatnie odpusc gaz, potem lekko dodaj i delikatnie dociskaj. Powinienes miec wowczas okolo 2500 RPM. Ciezko tak zdalnie powiedziec, czy to mechanika skrzyni, czy Twoj styl jazdy. Kombinuj.
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 13 Czerwiec 2008, 12:38:32
Cytat: "fusior"

2. Mechanicy mówią że może tak sie stać przy wymianie filtra uszczelki i oleju w automacie iż skrzynia na dobre odmówi posłuszeństwa ?!

Witam. Pomyślmy racjonalnie, jak można nie wymieniać oleju przez 10 lat w skrzyni biegów, jak to by było w Twoim przypadku? Siłą rzeczy stracił on swoje właściwości po tylu latach. Wygląda na to, że coś się "przypiekło" i sprawia na tyle duży opór, że przekładnia się nie przełącza, a może zupełnie coś innego? Jest w takim razie pytanie. Czy przy pewnych prędkościach odczuwasz próbę wysprzęglania i próby zmiany biegu na wyższy? Jeśli nie, to problem nie jest czysto mechaniczny i trzeba by się przyjrzeć bliżej sposobowi sterowania skrzynią (nie mogłem się "dokopać" do jakiejś specyfikacji, jak to jest zrobione w Twojej skrzyni biegów :-/ ). Jeśli tak, to trzeba by sprawdzić wszystkie sprzęgła, a to chyba jest możliwe dopiero po rozebraniu skrzyni. Pozdrawiam Igor.
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 13 Czerwiec 2008, 13:38:39
Cytat: "IgoReCzeK"
Siłą rzeczy stracił on swoje właściwości po tylu latach

Olej się starzeje i to bardzo, następuje jego "chemiczne zużycie", pojawia się nawet woda, kto wie może ona jest właśnie tego przyczyną.
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 13 Czerwiec 2008, 14:39:17
Cytat: "fusior"

2. Mechanicy mówią że może tak sie stać przy wymianie filtra uszczelki i oleju w automacie iż skrzynia na dobre odmówi posłuszeństwa ?


Słyszałem o takich przypadkach. Dzieje się tak wtedy gdy zamiast nowej uszczelki "mechanik - amator" zakłada starą na silikon. Znajomy tak zrobił - nakładał silikon pistoletem bo myślał, że to się robi jak w branży budowlanej. Prawdopodobnie jakieś farfocle się oderwały i zatkały kanał olejowy w skrzyni. Brakowało 4 biegu (Ford Sierra). Ale jeśli będzie to zrobione prawidłowo to nic takiego nie ma prawa się zdarzyć. Hyundai zaleca wymianę oleju i filtra w automacie co 30 tyś km
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: fusior w 14 Czerwiec 2008, 22:52:19
Troche bez sensu jak wymienie olej ,filtr i szczelke a poźniej okaże się że to jakaś mechaniczna część w skrzyni. Znalazłem całkiem przypadkowo kolesia co ta skrzynie mi rozbierze jak sie dowiem co było przyczyną nie włączania się 4 biegu to napisze.
A jeśli chodzi o ww pytanie to skrzynia ciągnie na 3 do 4-5 tys obr po czym uzyskuje v max 160 i koniec nic nie słychac w skrzyni, tylko silnik wyje jak to przy wysokich obrotach :) pozdro !!
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 14 Czerwiec 2008, 23:07:20
Nie wiem jak w Sonacie ale w Scoupe TCU było o wiele bardziej skomplikowane niż ECU i tak myślę zę to może problem elektroniczny
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: fusior w 15 Czerwiec 2008, 20:40:29
Kurde nawet nie strasz :) bo elektronika to drogie rzeczy kurna jeszcze tym bardziej do sonatki. Np czujnik ABS ok 400zł :shock: :shock: :shock:
hahaa a ja za 600 cale przednie zawieszenie cenzura oczywiście dzięki allegro !

[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-06-15, 22:16 ]
Następnym razem będzie upomnienie :evil:
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 16 Czerwiec 2008, 09:15:11
Cytat: "fusior"
...skrzynia ciągnie na 3 do 4-5 tys obr po czym uzyskuje v max 160 i koniec nic nie słychac w skrzyni...

Muszę Cię zmartwić, bo wygląda na to, że kolega BartBartez ma racje - problem ze sterowaniem skrzynią. A propos wymiany oleju i jego filtra przy automatycznych skrzyniach biegów w Sonacie, to powinno się wymieniać olej co 90 000 km zgodnie z instrukcją obsługi załączoną do samochodu. Pozdrawiam Igor.

Dodano: 2008-06-16 o godz. 22:01
Informacja o wymianie oleju w skrzyni biegów oczywiście dotyczy Sonaty(EF) 2003-2005 ;-)
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 16 Czerwiec 2008, 09:22:24
No niby wygląda no to że to elektronika szwankuje. Ale z drugiej strony jeśli jakiś kanał będzie zapchany i czujnik nie odczyta wzrostu ciśnienia to elektronika nie będzie chciała zmienić biegu. (tak chyba działa skrzynia automatyczna). ja bym jednak zaczął od wymiany oleju i filtra. Może nowy olej wszystko przepłucze. Bo teraz zajmiesz się elektronik, a w między czasie skrzynia się "skończy" z powodu starego oleju i będzie kicha. A nie chciałbyś tej skrzyni rozbierać. Spróbuj znaleźć na hmaservice rysunki wnętrza skrzyni. Ja kiedyś próbowałem "zrozumieć" skrzynie aut. z Scoupe - masakra. Polecam przed lekturą napić się czegoś mocniejszego :mrgreen:
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: women w 16 Czerwiec 2008, 15:21:42
W Sonacie II 2l. z 1998r. producent w książeczce obsługi zaleca wymianę oleju i filtra w automacie co 45,000km lub co 36miesięcy. Wymiana oleju jest statyczna bądź dynamiczna. Zalecane są Diamond ATF SP-II,Autran MMSP-II,Hyundai ATF SP-II.Pozdrawiam.
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: Hants w 20 Czerwiec 2008, 19:58:28
Patrz fusiorze, co Ci znalazlem na stronie serwisowej H.:

DESCRIPTION:

This bulletin describes three (3) possible conditions which can exist when a vehicle, equipped with an automatic transaxle, will not engage overdrive (4th gear). The procedures listed below describe each of the conditions and the methods of diagnosing / repairing the vehicle.
DIAGNOSTIC PROCEDURES:
CONDITION 1:

Transaxle shifts properly through all other gears (1st, 2nd, 3rd) but slips in 4th gear:
DIAGNOSIS / REPAIR:
Disengage (turn-off) overdrive. If transaxle operates normally in 3rd gear proceed to the next step.
Road test the vehicle with the Automatic Transaxle Tester, SST # J39853, connected. Using the manual gear selector, command shifts 1st, 2nd, 3rd And 4th. If transaxle slips or fails to engage 4th gear, replace the end clutch.
If transaxle shifts normally through all gears and does not slip,
check the wiring and/or Transmission Control Module.
CONDITION 2:

Transaxle shifts properly through all other gears (1st, 2nd, 3rd) but will not engage 4th gear (remains in 3rd):
DIAGNOSIS / REPAIR:
Connect HDS Scan Tool SST # J41490 and turn ignition switch to "On" position. Select appropriate vehicle then select "Transaxle." From the "Codes and Data" menu, select "Data." Manually operate the overdrive switch and read "OD SW" on scan tool. If the overdrive switch is not working properly, replace the switch.
If by replacing the overdrive switch the condition is not corrected, check the wiring and/or Transmission Control Module.
CONDITION 3:

While driving at a steady speed in 4th gear the vehicle downshifts to 3rd or 2nd gear:
DIAGNOSIS / REPAIR:
Test the oil temperature sensor as indicated in TSB #'s96-40-001 or 96-40-009.If oil temperature sensor is not within specification, replace the sensor.
If by replacing the oil temperature sensor the condition is not corrected, check the wiring and/or Transmission Control Module.
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: women w 08 Sierpień 2008, 17:43:49
Witam!
 Proszę zajrzeć na tę stronę. Forumowicz miał podobny problem ze swoim autem. Pozdrawiam.
http://forum.automat.pl/forum/viewtopic.php?t=2881&highlight=dzia%B3a+wsteczny
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: Hants w 08 Sierpień 2008, 19:24:48
Jedyny - ale bardzo smutny wniosek z lektury - jest taki, ze skrzyni sie raczej nie naprawia, tylko po prostu - wymienia.. Juz jutro bede ciezko doswiadczal swoja ASB w gorach - zobaczymy jak sie spisze..
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: fusior w 13 Wrzesień 2008, 13:57:40
po wymianie filtra, uszelki i oleju wszystko zaczęło pracować "cacy" ;) nie ma z nią teraz żadnych problemów i bardzo cicho pracuje. PZDR !
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 13 Wrzesień 2008, 20:44:12
A nie mówiłem! <cfaniak>
Tytuł: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 13 Wrzesień 2008, 22:27:23
Witam. Miło czytać, że kolejny problem został usunięty. Pozdrawiam Igor.