HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Brt85 w 02 Grudzień 2008, 22:00:39

Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 02 Grudzień 2008, 22:00:39
OK, chwila małego OT
Z historii wynika że były 2 "mini-filtingi" które głównie można zauważyc po wzorach felg.
Podstawa była taka(04-06) -> KLIK (http://hyundai.pl/pliki/tapety/tapeta-tucson1_800.jpg)
Następnie pierwszy "lifting" -> KLIK  (http://paddocktalk.com/news/html/modules/ew_filemanager/06images/ptalk/06/auto/hyundai/Pic_1Tucson.jpg) Widywana z lampami "lexus-style" :-P
I obecnie 2 lifting -> KLIK (http://worldwide.hyundai-motor.com/common/img/showroom/recreational/tucson/gallery/gallery_img_07.gif)
Tak w skrócie możnaby pokazać ewolucje Tucsona
Koniec OT. Wracamy do tematu tego tematu :-P Pytania na PW
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: seboc w 03 Grudzień 2008, 06:53:01
Z historii wynika że były 2 "mini-filtingi" które głównie można zauważyć po wzorach felg.

mój ma felgi ten 2,
te nowe to chyba 17,

a światła lexus-style nie są cechą topowych wersji?

zmieniono coś w technicznej specyfikacji - nie wiesz?

na zdjęciu jeszcze (prezentowanym wcześniej real nr 4) zauważyłem, szyba przednia nie ma takiego ściemnianego paska u góry,

ale to myślę jest już wąż w kieszeni importera, bo zaoszczędzi dolara jak nie da gniazda USB, układu ESP czy nieco tańszą szybę, w USA hyundaie mają 5 lat gwarancji, w nas 3, w dodatku ograniczone do 100kkm

S.
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: kml w 03 Grudzień 2008, 07:10:48
seboc, w USA są drogi a u nas tor off roadowy... Poza tym rynek w Polska jest dużo mniej wymagający i dlatego mamy samochody wykastrowane ze wszystkiego co sie da :(
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 03 Grudzień 2008, 12:09:03
Cytat: "seboc"
mój ma felgi ten 2,
te nowe to chyba 17,
Jeżeli masz taki wzór to raczej 16" na 235/60/R16.
Widziałem na koreańskiej stronie że jest sprzedawany na 17".Więc możliwe że ci sprowadzą go na zamówienie(17" mają inny wzór niż 16")
Cytat: "seboc"
a światła lexus-style nie są cechą topowych wersji?
Swego czasu można było dokupić pakiet Champion, oferujący właśnie takie lampy, orurowanie przód + boki, nakładke aluminiowa itp. Obecnie, nie jest oferowany(chyba).
Cytat: "seboc"
zmieniono coś w technicznej specyfikacji - nie wiesz?
Chyba nie, z tego co się orientuję ma wejść poprawiony silnik CRDi 2,0 VGT 150km,ale to dopiero w 2010.
Co do zmian wnętrza to zauważyłem:
- nowy wyglad grilla(rzypomina kształtami serię "i")
- wspomniany już brak wskaźnika temp(w dieselu jak i benzynie)
- przyciski ESP i 4WD "zmontowane" w jeden
- przeniesienie podgrzewania wycieraczek na panel po lewej stronie
- elektrycznie składane lusterka( musze pomyśleć ile by kosztowało domontowanie tego bajeru :mrgreen: )
Cytat: "seboc"
w nas 3, w dodatku ograniczone do 100kkm
U nas chyba jest bez limitu km(dotyczy indywidualnych osób)
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: seboc w 04 Grudzień 2008, 12:26:01
- przeniesienie podgrzewania wycieraczek na panel po lewej stronie

tak jest już u mnie

- elektrycznie składane lusterka( musze pomyśleć ile by kosztowało domontowanie tego bajeru :mrgreen: )

w której wersji, style też?
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: kml w 04 Grudzień 2008, 19:36:18
Cytat: "seboc"
elektrycznie składane lusterka( musze pomyśleć ile by kosztowało domontowanie tego bajeru )


Zapewne troche sie zmieniło od czasu pierwszych wersji tego patentu, które paliły silniczki w zimę kiedy oblodzone lusterko się nie chciało składać ale osobiście uwazam, ze nie ma sie czym podniecać. Znacznie bardziej użyteczne są kierunki w lusterkach.
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 04 Grudzień 2008, 20:46:44
Cytat: "seboc"
w której wersji, style też?
Szczerze, to nie mam pojęcia. Widziałem w salonie taka wersje(niepamiętam wyposażenia). Niestety na stronie nadal mają cennik z 08 roku, więc cięzko sprawdzić.
Cytat: "kml"
Znacznie bardziej użyteczne są kierunki w lusterkach.
Ten bajer również mi się podoba :-]
Co do składanych lusterek, to zastanwiam się jaki byłby koszt(czy to w ogóle się opłaca) Nowe lusterka + panel na drzwiach + elektryka = może być kosztownie :-(
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: kml w 05 Grudzień 2008, 07:40:01
Brt85, w elektrycznych lusterkach jest też jeszcze jedna kwestia - one są XX razy droższe od zwykłych więc jakiekolwiek uszkodzenie boli finansowo :(
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: seboc w 21 Styczeń 2009, 21:44:29
o nowym modelu ktoś wie coś?
podobno ma być produkowany w Czechach.
jakie będzie oznaczenie w Europie
(Veracruz pojawi się z opóźnieniem, jako ix55)?
co jest bazą dla tego modelu (i30)?

ciekawi mnie to,
bo oglądając auta w salonach kia / hyundai,
każde wygląda jak z innej bajki,
starsze niż i30 / cee'd modele, mają np. miejsce na radio 2x din,
to samo sorento - tam wkleja się jakieś standardowe z navi,
w tucsonie i innych starszych modelach, moduł sterujący automatyczną klimą też wygląda jak pożyczony,

w niektórych krajach i30 sprzedawane jest jako lantra,
jest też lantra z 2007, nijak do i30 nie podobna,

wygląda to na dość dziwną politykę,
w markach VW lub toyoty można zauważyć poszczególne typoszeregi,

a tu - trudno,

być może to wygląda tak jak VW w Chinach (ale na odwrót) - tam z powodzeniem produkuje się modele, których produkcja w Europie dawno ustała

zdrówko

S.
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 21 Styczeń 2009, 21:54:38
Witam. Zgadzam się, że typoszeregi nie są jednoznaczne choćby z powodu funkcjonowania różnych nazw tego samego modu na różnych rynkach świata i wyposażaniu ich w różne silniki (niektóre niedostępne na przykład w Europie). Jestem obecnie na etapie tworzenia tabeli z modelami Hyundaia produkowanymi od 1990 roku i mam bardzo dużo dylematów, których chyba nigdy nie rozwiążę choćby z powodu sprzecznych danych znajdowanych w sieci. Dane archiwalne modeli już nie produkowanych Hyundai nie udostępnia na swoich stronach internetowych (przynajmniej ja na nie nie trafiłem – nie znam Koreańskiego). Tak więc Twoje dylematy pewnie pozostaną nie rozwiązane przynajmniej jeszcze przez jakiś czas. Moje przy okazji niestety też. :/ Pozdrawiam Igor.
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: Witek w 22 Styczeń 2009, 12:09:39
Cytat: "seboc"
w niektórych krajach i30 sprzedawane jest jako lantra,
jest też lantra z 2007, nijak do i30 nie podobna,


Elantra jest w USA i jest odpowiednikiem i30 Sedan (sprzedawany tylko w USA). Oprócz tego np. na rynek chiński Hyundai przygotował specjalnie zmodyfikowaną Elantrę (i30), tak samo jak Sonate - inna stylistyka.
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 22 Styczeń 2009, 13:15:47
Cytat: "seboc"
o nowym modelu ktoś wie coś?

Też słyszałem, że będzie w Czechach składany. Co do jego oznaczeń, to gdzieś widziałem "i30x" lub "ix30"

Panowie, koniec OT. Tutaj mówimy o Tucsonie :-)
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: seboc w 22 Styczeń 2009, 20:54:18
Cytat: "Brt85"

Panowie, koniec OT. Tutaj mówimy o Tucsonie :-)


no przecież :-)
topic jest "historia modelu" więc taką chciałbym odtworzyć, również przyszłą :-)

gdzieś wynalazłem info, że dwulitrowy silnik beta to kopia jednostki produkcji mitsubishi,
beta 2 to modyfikacja, czy nowa konstrukcja zupełnie?

zdrówko

S.
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 22 Styczeń 2009, 23:30:52
Próbowałem napisać artykuł o Historii Tucsona. Jeśli macie jeszcze jakieś informacje na jego temat, to będę wdzięczny za podzielenie się nimi...

Historia Tucsona (http://brt85.neostrada.pl/Hyundai/HistoriaTucson.pdf)

Pozdrawiam
Brt
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: seboc w 23 Styczeń 2009, 19:39:43
Cytat: "Brt85"
Próbowałem napisać artykuł o Historii Tucsona. Jeśli macie jeszcze jakieś informacje na jego temat, to będę wdzięczny za podzielenie się nimi...


a co już masz?
ja jednego wieczoru znalazłem informacje,
że jest wykonany w oparciu o "platformę" elantry,
nie udało mi się znaleźć nawet jej wymiarów,

na podwórku staje hyundai coupe,
nawet wydaje mi się z góry,
że oba zajmują na placu podobną powierzchnię

S.
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 24 Styczeń 2009, 00:14:31
seboc, Kliknij na link, to się dowiesz ;-)
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: seboc w 24 Styczeń 2009, 23:26:11
Cytat: "Brt85"
seboc, Kliknij na link, to się dowiesz ;-)


jakimś cudem przeoczyłem :-)

mam takie spostrzeżenia
- GL / GLS to oznaczenia chyba amerykańskie,
- lakierowane zderzaki w Polsce zależą od wybranego koloru, np. moja "wiejska czerwień" ma nielakierowane,
- wyłącznik ogrzewania wycieraczek i tylne przeciwmgielne mam już z lewe w MY08,
- felgi jak na zdjęciu 1 są wciąż takie same w najtańszej wersji comfort 2WD,
- jak zamawiałem swoje auto, zmiana specyfikacji na Polskę odbyła się w styczniu 2008 (wcześniej sprzedawane egzemplarze miały biedniejsze wyposażenie, klimatyzacja była czasem manualna, nie było fajnego radia z mp3),
- w 2008 dostępne były w Polsce 2 kolory tapicerki, spośród chyba 4)

zdrówko

S.
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: Brt85 w 26 Styczeń 2009, 12:26:26
Cytat: "seboc"
lakierowane zderzaki w Polsce zależą od wybranego koloru, np. moja "wiejska czerwień" ma nielakierowane,
W rozpisce dilera znalazłem kolory w których listy są lakierowane
Cytuj
*Dostępne dla kolorów nadwozia EB, NW, YK, BW, BU / niedostępne dla F2, OL, VA, NS, HE.


Cytat: "seboc"
felgi jak na zdjęciu 1 są wciąż takie same w najtańszej wersji comfort 2WD,

W najtanszej wersji wychodzi na 215/65 R16. Tak naprawde jeszcze występuje jeden wzór felg, ale na chwilę obecną nie potrafię go sklasyfikować :-/
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: seboc w 27 Styczeń 2009, 18:46:07
kolor tapicerki też denerwuje :-)

mam wszystko jasne, łącznie z podłogą, która obecnie (zimą) jest max uje...znaczy brudną,
idealnie byłoby mieć beżową lub szarą tapicerkę, ale podłogę czarną,
ew. jasne drzwi i kokpit a czarne siedzenia :-)

S.

Przypisy: Brt85
Tytuł: Historia modelu
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 27 Styczeń 2009, 21:04:35
Witam. Przeczytałem artykuł i mnie się podobał. Może forma mogła by być bardziej oficjalna, ale w obecnej ma swój swoisty klimat. Co do merytoryczności nie mogę się za bardzo odnieść, gdyż nie posiadam stosownej wiedzy na temat tego modelu Hyundaia. Myślę jednak, że Brt85 dołożył wszelkich starań, by informacje pochodziły z wiarygodnych źródeł. Czekam na kolejne artykuły przy okazji zachęcając innych użytkowników tego forum do ich popełnienia. Pozdrawiam Igor.