HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: gummi.cezar w 03 Grudzień 2008, 11:32:39
-
Witam !
Wczoraj odebrałem nowego I30 CW 1.6 CVVT w wersji Comfort+. Jako, że przez ostatnie 6 lat jeździłem Accentem II bez ABSu i wspomagania kierownicy mam do bardziej doświadczonych użytkowników dwa pytania:
1) W Accencie siłę nacisku szczęk można było łatwo regulować siłą naciśnięcia pedału. W I30 lekko nacisnę pedał a autko "staje dęba". Czy to normalne w nowym samochodzie z ABS ?
Czy po paru tysiącach pedał zmięknie ?
2) Wspomaganie na parkingu w I30 jest super, ale jak tylko wyjadę na ulicę to trzeba włożyć trochę siły aby ruszyć koło kierownicy. W starym Accencie kierownica chodziła bardzo lekko. Wiem, że teraz mam koła o dwa cale większe i cięższy samochód, ale mam odczucie jakbym oprócz kierownicy obracał również przekładnię silnika wspomagania, który przy dużej prędkości nie działa. Pytanie w zasadzie to samo: Czy samochody ze wspomaganiem tak po prostu mają ? Czy jest jakaś możliwość regulacji siły wspomagania w serwisie (zmiana części oprogramowania) ?
gummi_cezar
-
ja do hamulca długo się przyzwyczajałem bo też dęba często stawał :)
a co do wspomagania to u mnie działa bez zarzutu :roll:
ja nie mam kombi :roll:
-
lekko nacisnę pedał a autko "staje dęba"
Też miałem takie wrażenie w różnych nowszych autach. Ale jak się przyzwyczaisz to nie będziesz tego odczuwał
-
myślę, że dobrze jak auto ma "twarde" wspomaganie przy wyższych prędkościach... wtedy nie stracisz panowania nad autem przez zbyt lekki ruch ręką... przywykniesz 8-)
-
Dzięki za wypowiedzi - Już się przyzwyczaiłem, a jak wsiadłem na powrót do Accenta to pedał w podłodze, a on nie hamuje - Takie odczucie ;-)
-
Przedwczoraj odebrałem i30CW. Oczywiście jak wyjechałem z salonu od razu stanął mi dęba. Jak widać to norma................
Co do wspomagania jestem zadowolony z odczuć. Dosyć twardo przy prędkości przelotowej na trasie co sprawia , że dobrze się wyczuwa auto. Przedtem miałem sienę bez wspmagania za to z luzem na przekładni, więc jak dla mnie różnica jest kolosalna......
-
hyundaia mam od 3 dni; wrażenia dot. hamulców i wspomagania jak u kolegów opisujących przede mną
-
Witam
Mi podczas pierwszych jazd testowych - po Rzeszowskich ulicach i30 CRDI 1,6 (115KM) na wszystkich skrzyżowaniach stawało "DĘBA" :-D
Odpowiedzią przedstawiciela salonu na pytanie: czy to normalne - możliwe do ewentualnego wyregulowania, było stwierdzenie:
"Firma Hyundai celowo zastosowała takie rozwiązanie (stosowanie w nowoczesnych samochodach ciężarowych), aby w momencie "przyśnięcia kierowcy" - nastąpiła odpowiednia siła hamowania" ...
Sprytny i za razem "mocny" argument, zachęcający do zakupu ]:->
-
prytny i za razem "mocny" argument, zachęcający do zakupu
Zgadza się, ale jeżeli wysiądzie ABS ( a to się zadarza ) to ma się samochód, którym nie sposób sie zatrzymać bez poślizgu kół. Jeźdizłem kiedys thalią, ktora ma bardzo mocne hamulce i na suchym był problem a na mokrym po prostu strach.
Bardzo lubie mocne i agresywne hamulce ale co za dużo to nie zdrowo.
-
Zgadza się, ale jeżeli wysiądzie ABS
Jest kontrolka więc wtedy prosto do serwisu i modlić się, aby naprawili.
-
Jest kontrolka więc wtedy prosto do serwisu i modlić się, aby naprawili.
Kontolka w niczym nie pomga a dodatkowo stresuje :)))
-
nie będę zakładał nowego tematu i podepnę sie tutaj :)
czy któryś z szanownych kolegów, użytkowników wymieniał juz klocki hamulcowe i z jakimi kosztami to się wiąże? :roll: u mnie zaczynają tak jakby popiskiwać :roll:
-
Piszczenie nie oznacza zużycia. Ja przejechałem Xsarą 90 tys na jednych klockach <lol2>
Szkoda, że w moim (classic +) nie ma wskaźników zużycia okładzin
-
A skąd wiesz, że nie ma ?
W moim Accencie z 2000 r. na dwa dni przed całkowitym zużyciem klocków zaświeciła się kontrolka hamulca ręcznego. Skoro więc już w 2000 r. Hyundai potrafił coś takiego zrobić, to dlaczego w 2008 w aucie o jedną klasę wyższą miałby na czymś takim oszczędzać ?
-
Przejrzałem dokumentację serwisową i nie widać :-P
-
a co z ceną :mrgreen: :?:
-
Jarek, miałeś rację w dokumentacji o niczym takim nie wspominają, choć zdarzają się wpisy, że kontrolka (P) lub ABS zaświeci się w przypadku błędu układu. - Pytanie co to dokładnie znaczy.
Zakładając, że elementy cierne nie przewodzą prądu jest to łatwe do zaimplementowania, do tłoczków przykładamy + do tarczy poprzez ośkę masę a z drugiej strony pod kontrolkę. Jeśli klocki się zetrą obwód zostanie zamknięty i kontrolka się zaświeci.
Może więc, moja przygoda z hamulcami w Accencie ( zaświecenie się kontrolki na 2 dni przed starciem klocków ) to jedynie przypadek.
-
Może więc, moja przygoda z hamulcami w Accencie ( zaświecenie się kontrolki na 2 dni przed starciem klocków ) to jedynie przypadek.
Spadł poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku z powodu wysunięcia tłoka i dlatego zapaliła się kontrolka. Norma w każdym normalnym samochodzie.