HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: henia12 w 28 Listopad 2008, 17:13:18
-
Auto kupiłam w lipcu 2008r , do grudnia mam przejechane 10 000 km,
Po 8000 km musiałam dolac 1l oleju. i bierze dalej. Czy miał ktoś taki problem w nowym aucie. Jestem zaniepokojona pobieraniem takiej ilisci oleju. A co to bedzie dalej.
Moze jest to jakas wada ukryta auta. :cry:
-
w nowym aucie nic takiego nie powinno mieć miejsca :roll: jedź do dealera z tym tematem :roll:
-
Byłam u serwisie , dolano mi 1mlitr oleju i podobno to normalne , do pierwszej wymiany oleju
-
Nie przejmuj się tylko poczytaj książkę serwisową, w naszych do firmowych Pand pisze, że silnik do 20-30 tyś km może brać takie ilości oleju jak napisałaś, nasze nowiuteńkie Pandy również biorą olej, ostatnio ok. 1,5-1,8 litra na 16 000 km.
Nie jeździj na wysokich obrotach, silnik jest na dotarciu ciągle.
-
Nie można porównywac Pandy do i30cw. To jest silnik comonreli. A 2,5 tys obrotów to chyba norma. A wtedy pali ok 6,5l w cyklu miejskim
-
Ja żadnego ubytku oleju nie zaobserwowałem w i30. Od początku do teraz a jest ponad 2000tk nic nie spalił oleju i dalej nie pali po wymianie , nawet dolewac nie musimy.Wiec ....MOZE ROBI WIELKA RÓZNICE....
Moim zdaniem jest cos nie tak.....Ale pojeździj jeszcze troche i zobacz co sie dzieje....Nawet w Getzie któremu ma juz niedługo stuknie 90000tk nic nigdy nie dolewano(olej byłz mieniany co 10000tk).Jest nawet do sprzedania....Ogłaszenie w dziale Sprzedam jest.
-
Nie można porównywac Pandy do i30cw. To jest silnik comonreli.
ale diesle z definicji zwykle biora olej.popytaj wlascicieli TDI :mrgreen:
ja poczekalbym na wymiane oleju i jesli objaw nie ustapilby,zainteresowalbym sie tematym.jednak nie wiem,czy masz jakies szanse wyegzekwowac cos od serwisu-z pewnoscia w ksiazce auta napisano,ze branie oleju do 1l/1000km jest normalne. a tobie bierze prawie 10 razy mniej.
przykladowo moj 2,0 diesel w technologii CR na codzien nie ma wyczuwalnego spalania oleju mimo ponad 110kkm.bedac jednak ostatnio w polsce spalil mi 0,5 l/4000km-jednak 90% tras to byly autostrady z obrotami 3-3,5tys nieprzerwanie przez kilka godzin.wiec zuzycie oleju zalezy tez od warunkow jazdy.
-
wlad, no wlasnie o to chodzi. Osobiście 1l na 8 tys to dla mnie zaden dramat tylko sygnał do tego zeby bardzo rygorystycznie pilnować ile podbiera. Na 100% w instrukcji jest napisane tak jak mówisz, że nawet 1,5l na 100km i ew walka z serwisem może być prawdziwą udręką. Równie dobrze moze być kwestia samego oleju- jezeli jest np 0wXX to wystarczy wlać 5wXX i będzie spokój.
Wydaje mi się, ze po prostu trzeba się pogodzić z tym, ze obecnie silniki podbierają olej i po prostu tak jest...
-
ja nie wiem co sie teraz dzieje. Znajomy ma passata 2.0 silnik benzynowy z turbina (200koni) dolewa tak samo olej, nie pamietam juz dokladnie ile, ale dolewa... z kolei moj szwagier ma w firmie kilka Astr trojek z silnikiem diesla, tak samo dolewaja :/
-
silnik benzynowy z turbina
kilka Astr trojek z silnikiem diesla
tak samo dolewaja
Uroki turbinek :mrgreen:
-
Uroki turbinek :mrgreen:
Juz kiedyś pisaliśmy o tym, że w oplach to naprawde brało/bierze jakieś masakryczne ilości oleju rzędu 1l/1000km i po wielu awanturach aso robiło uszczelniacze i coś tam ale osobiście uważam, że dosyć często oleje stosowane w samochodach są po prostu za rzadkie co nie zmienia faktu, że najlepiej by było żeby silnik nic nie przepalał.
-
idź do rzeczoznawcy będą ciebie nabijać w butelkę do końca gwarancji a potem zapłacisz za wymianę silnika
-
idź do rzeczoznawcy będą ciebie nabijać w butelkę do końca gwarancji a potem zapłacisz za wymianę silnika
I co niby rzeczoznawca zrobi? Próbe olejową i kompresje w nowym samochodzie sprawdzi? jeżeli już to trzeba wyjeździć olej do minimum i jechać do ASO i kazać im odnotować ten fakt i ew pisać co HMP ale szczerze wątpie w efekty.