HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: siala w 21 Czerwiec 2012, 00:10:32
-
Witam wszystkich.
Mam problem z moim Hyundajem i muszę załatwić go na odległość.
Zawiesiła się stacyjka i już chyba nie ruszy . Została zdemontowana , obstukana , nasmarowana wd40 i nic . A teraz do rzeczy . Czy przy wymianie stacyjki trzeba podłączyć komputer w celu ustawienia immobilajzera . Imomobilajzer znajduje się przy obudowie kolumny kierownicy.
-
Nie ma takiej potrzeby. W stacyjce masz tylko antenę immo (okrągły plastikowy pierścień). Ważne żeby ta antena była tego samego typu.
Aha Zmieniając całą stacyjkę musisz oczywiście dorobić sobie klucze z tym samym kodem co co obecne.
-
Sorki ale chyba to nie ten typ . Stacyjka według mnie jest urządzeniem mechanicznym [ tak samo jak np. koło] i przy jej wymianie chyba nie muszę podpinać się do kompa .
Immo mam przyczepiony do obudowy kolumny kierownicy (czarny plastik wokół stacyjki ) .
Niestety nie jestem pewien gdzie idzie od niego połączenie , do stacyjki czy bezpośrednio do sterownika
-
Stacyjka według mnie jest urządzeniem mechanicznym [ tak samo jak np. koło] i przy jej wymianie chyba nie muszę podpinać się do kompa .
Oczywiście. Problem polega na zaprogramowaniu kluczyka który będzie obsługiwał nową stacyjkę. Nie wiem, czy programowanie kluczyka nie będzie musiało oprzeć się o ASO (przy Tucson'ie kosztuje to kilka stówek).
-
IgoReCzek ale w moim Accencie kluczyk to tylko kawałek metalu. Albo ja czegoś nie rozumiem albo źle opisałem problem .
Będzie inna stacyjka i inny kluczyk.
-
Aby działał immobilizer w plastikowej rękojeści kluczyka zatopiony jest jakiś procesor z kodem, który zbliżając się do anteny przy stacyjce zostaje rozpoznany jako prawidłowy i podaje do ECU informację, że jest to ten kluczyk, który po przekręceniu stacyjki uruchomi samochód. Jak kupisz nową stacyjkę, to do niej będzie inny komplet kluczyków z innym kodem do rozpoznania przez immobilizer. Nie wiem natomiast jak się programuje układ, czy zmienia się kod w kluczyku, czy zmienia się kod w pamięci ECU (stawiam bardziej na to drugie rozwiązanie). To tak z grubsza. Jeśli ktoś już przeprogramowywał klucze (ECU), to proszę o informację dla kolegi jak to wygląda i jakie są koszty tej operacji?
-
Znacznie lepiej zrobić inaczej - sprawdź po 1 czy zapadki się ruszają jak wkładasz kluczyk. U mnie akurat zamek drzwi ale miałem duży problem bo zapadki musiałem na siłe rozruszać śrubokrętem (naprawde mocno).
Zapadki po włożeniu kluczyka powinny się ładnie układać na jednej wysokości.
Jeśli to nie pomoże możesz albo zaniesć do dobrego ślusarza od zamków może uda się naprawić albo kupić nową stacyjkę i przełożyc/dać do przełożenia zapadki - będzie taniej niż przekodowanie kluczyka w ASO i unikniesz różnych kluczyków. Słyszałem że w X3 szło jakoś samemu przekodować przy użyciu fioletowego kluczyka - nie wiem, nie miałem X3.
Oczywiście możesz też wydłubać immo z nowego kluczyka a stary gdzieś w pobliżu przykleić - ale tego nie polecam
-
Chyba jednak jeszcze nie o to mi chodziło.
W moim Accencie gniazdo ( baza) od immobilisera jest przykręcona do obudowy kolumny kierowniczej . W zestawie jest ala pendriv z trzema blaszkami który trzeba przyłożyć do bazy i dopiero wtedy pojawia się prąd na desce rozdzielczej .
Jestem poza domem i nie mogę tego sam sprawdzić dlatego pytam na forum .
Auto jest z 1997 r . i nie wiem czy już wtedy były immo w kluczykach.
-
od 96 jest we wszystkich samochodach wiec u ciebie tez.
immo jest zaraz przy grocie kluczyka, dziurka ok 1-2 mm zalana plastikiem. jak obejrzysz dokladnie kluczyk do dostrzezesz napewno. u mnie wyglada jakby bylo dotkniete czym goracym i lekko nadtopione, ok 5-7 mm od grotu.
-
To chyba nie jest prawdziwe immo tylko jakieś dostawione odcięcie zapłonu.
W takim przypadku nie widzę problemu. Wymieniasz stacyjkę a reszta zostaje bez zmian.
Który tam jest rodzaj klucza?
(http://i46.tinypic.com/2vafwh3.jpg)
-
Może i nie prawdziwe ale Turek w Niemczech strasznie się upierał.
Oczywiście LEWY ( bez immobilizera - niech będzie) .
Dzięki za poświęcony czas.
I po problemie.
-
Mam pytanie odnośnie samej wymiany stacyjki. Odkręciłem już tą plastikową obudowę, ale nie wiem jak odkręcić dwie górne śruby z obejmy, za pomocą której stacyjka jest przymocowana do kolumny kierowniczej. Te śruby są dziwne, ponieważ z góry są zaokrąglone a od doły nie ma żadnego dojścia.
-
Te śruby są dziwne, ponieważ z góry są zaokrąglone a od doły nie ma żadnego dojścia.
One nie są dziwne, oryginalnie mają sześciokątne łby, które się ukręcają przy ich dociąganiu. Nie pozostaje Ci nic innego, jak obciąć je szlifierką kontową lub brzeszczotem. :-/ To takie mechaniczne zabezpieczenie przeciwwłamaniowe. :shock:
-
Myślałem, że szybko pójdzie mi z tą wymianą stacyjki, ale widać się myliłem. Nie pozostaje mi nic innego niż ucinać śruby i dopasować podobne. :-(
Dziękuje bardzo za pomoc ;-)
-
Dorób klucz o właściwych wymarach (pewnie jest mocno wytarty ). Jeśli to nie pomoże wówczas weź nieduży przecinak i spróbuj odkręcić stacyjkę.
Jak zdemontujesz stacyjkę moższ przysłać ją wraz z kluczykiem do mnie postaram się ją naprawić.
-
Stacyjka już dawno wymieniona. Kupiłem nową, oryginalną Hyundai. Musiał dorobić dwie śruby, ponieważ w komplecie ich nie było. Jak ktoś będzie musiał demontować stacyjkę to polecam wiertarkę, aby śruby nawiercić. Brzeszczot nie za dużo pomoże, z powodu brakuje miejsca.