HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: palik w 17 Czerwiec 2012, 21:00:56
-
Od dłuższego czasu mam problem z silnikiem - nie pracuje on równo - poniżej 2 tyś obrotów przy dodaniu gazu zrywa nim, nie może wejść na obroty, strzela coś w układzie wydechowym. Poza tym jest słabszy i ma większe spalanie - wcześniej na pełnym zbiorniku (38l) gazu robiłem 420 - 450 km to teraz ledwo robię ponad 300 km na 38 litrach gazu.
Świece wymieniałem jakieś 20 tyś. temu, przewody zapłonowe miesiąc temu, cewka ponoć jest w porządku - tak twierdzi mechanik.
Ma ktoś pomysł co jeszcze trzeba sprawdzić ?
-
Sonda, przepływka do sprawdzenia, filtr paliwa.
-
Gaziorze twierdzą, że to nie wina LPG - chyba, że mnie zbywają bo jest na gwarancji i nie chce się im naprawiać.
Dodam jeszcze, że na benzynie chodzi dużo lepiej lepiej, aczkolwiek nie jest to czysta praca silnika.
-
Jak nie będzie dobrze chodził na PB to na LPG też nie będzie. Sprawdź i wymień co podałem. napewno filtr paliwa, zobacz co z rozrządem no i sonda - bo spalanie jest spore i muli go niemiłosiernie.
-
zmień swiece. co ma filtr paliwa jak nie chodzi na benzynie i gazie?
ja obstawiam swiece:)
-
A no ma. Bo mapa gazowa jest tworzona i modyfikowana zależnie od mapy PB. jak źle chodzi na PB to i na gazie nie będzie chodziło dobrze.
Przecież świece ma świeże.
-
A no ma. Bo mapa gazowa jest tworzona i modyfikowana zależnie od mapy PB. jak źle chodzi na PB to i na gazie nie będzie chodziło dobrze.
Przecież świece ma świeże.
moze coś tam czyta jakiś sygnał z wtrysków. ale filtr paliwa to przesadziłeś. ja ci moge odpiąc pompe paliwa i na lpg bd chodzic:) swiece 20tyś na gazie jak to swieze to ja dziękuje. ja na gazie wymieniam co 15tyś a na benzynie co 40tyś swiece kosztują tylko 45zl:)
-
Znajomy wymienia co 5tys. ale możliwe że można codziennie też :)
Nie zamierzam dyskutować - napisałem co odemnie. Reszta już nie moja sprawa.
-
No i już wszystko jasne... brak ciśnienia w jednym cylindrze... czeka mnie remont silnika...
-
Uszczelnienia ? Zawory ???
-
Jeszcze nie wiem, w przyszłym tygodniu oddam do mechanika, zobaczymy co to za licho siedzi...
[ Dodano: 2012-07-28, 21:12 ]
Wypalone zawory... cokolwiek to oznacza to nie opłaca się remontować silnika - koszt około 2.000 PLN. Szkoda mi tylko instalacji LPG bo we wrześniu zeszłego roku zapłaciłem za nią 2.600 PLN.
Rozważam opcję zakupu drugiej lantry i przełożenia instalacji - czy to się opłaca ?
Lepiej kupić już coś innego i dać sobie spokój z przekładaniem LPG ?
Może ktoś z Was ma pomysł na sklecenie samochodu za niewielkie pieniądze ?