HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: adams502 w 22 Listopad 2008, 10:01:35
-
Witam.
Co będzie potrzebne do wymiany szczęk, czy jakieś specjalne narzędzia?? jak się w accencie ściąga bęben? wymieniałem już coś takiego w fordzie focusie, wystarczyło wykręcić centralną śrubę i bęben sam zszedł.
-
w accencie 2 bylo podobnie-tzn. z jednej strony sam zszedl,a z drugiej trzeba bylo odkrecic 2 male srubki mocujace beben do piasty.ale problemow zadnych nie bylo.
-
A czy żeby ściągnąć bęben nie trzeba odkręcić takiej śruby pośrodku bębna? jeżeli trzeba to jaki potrzebny jest klucz chodzi o rozmiar, co śruba zamaskowana jest zaślepką?
-
(...) dokładnie, trzeba odkręcić jedną lub dwie śrubki (krzyżakowe) które przytrzymują bęben ; następnie poszarpać bęben i powinien zejść, jeżeli ma duży próg (zużycie) to może okazać się konieczny ściągacz lub opukiwanie młotkiem.
Po zdjęciu bębna pozostaje Ci jeszcze odkręcenie piasty (w Accencie II jest to moduł być może u Ciebie jest to jeszcze samo łożysko) która trzymana jest przez nakrętkę (w Accencie II jest to rozmiar 32);
Jeżeli uporasz się ze zdjęciem bębna i piasty - co nie jest specjalnie trudne aczkolwiek wymaga odpowiedniej nasadki i i sporej siły - to masz na wierzchu szczęki, sprężynki, samoregulator, cylinderek; voila !
Przy składaniu dokręcasz nakrętkę piasty siłą 180-200 Nm
(http://images49.fotosik.pl/33/2934ade3e2c03198.jpg)
(http://images25.fotosik.pl/296/efde1d22110a558d.jpg)
(http://images45.fotosik.pl/33/b645f76c80a2d533.jpg)
Na www.hmaservice.com znajdziesz dokładniejsze opisy!
-
OK dzięki, ale na www.hmaservice.com nie mogę się w żaden sposób zarejestrować, jak to zrobić?? nie mogę wybrać auta z listy
-
adams502, Poszukaj w dziale FAQ. Wszystko jest opisane.
-
Ściągnąłem bęben i okazało się, że szczęki nie są nawet w połowie zużyte, a jak byłem na przeglądzie to tylna oś hamowała: prawe 780 Nm a lewa 950 Nm, czy hamowanie takie jak na lewym kole jest w accentach normalne czy watrość powinna być wyższa niż 950 Nm (przypominam, że chodzi o hamulce bębnowe) z tego co wiem nie dalej niż rok temu były wymieniane cylinderki. może jest jakiś środek do odtłuszczenia szczęk i bębnów??
-
adams502,
benzyna ekstrakcyjna; aczkolwiek ja bym nie eksperymentował z odtłuszczaniem szczęk - zwróć uwagę że są one klejone;
jeżeli były wymieniane cylinderki to i szczęki powinny zostać wymienione a bęben wymyty w benzynie i ewentualnie przetoczony.
Na częściach ciernych bębna i szczęk nie ma prawa być smaru/oleju/płynu hamulcowego.
Nierówne branie może wynikać ze złego odpowietrzenia układu lub niesprawnego któregoś z samoregulatorów.
-
Nierówne branie może wynikać ze złego odpowietrzenia układu lub niesprawnego któregoś z samoregulatorów
Które są PRAWE i LEWE po ok 65 PLN w ASO ;) Ja to bym zaczął od takich prozaicznych spraw jak odpowietrzenie etc.
-
nie powinien byś zapowietrzony układ ponieważ na ręcznym prawe też hamuje słabiej z taką samą różnicą jak na hamulcu roboczym, bębny praktycznie nie są zużyte nia ma na nich żadnego rowka. nieraz przy pierwszych hamowaniach z rana słychać tarcie tylnych szczęk.
-
adams502, nowe tłoczki, ew samoregulator i dokładne ustawienie a problem zniknie.