HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: makako w 20 Listopad 2008, 10:56:06
-
jak w temacie możecie mi powiedzieć czemu w mojej wesji Tucsona koreańskie rączki nie zamontowały wskaźnika temperatury silnika przecież to takie potrzebne i niebezpieczne zwłaszcza w lecie
-
:shock: Wrzuć zdjęcie swoich zegarów, bo aż nie wierzę.
Powiedz jaka masz wersję auta, czy kupiona w PL?
Co znajduje się pod wskaźnikiem paliwa?
Chociaż oni są zdolni do tego...
-
Tucson 2.0 diesel PREMIUM X 2008 nie wiem jak zdjęcie dodać
tu fotki sory ale z telefonu http://serwisgsm.ostroleka.pl/grzes/Tucson%202008/
-
Patrze na pierwszą fotkę, myślę sobie, jest klima auto to napewno jest taki wskaźnik, następna fota i szczęka w dół...
Może zgłoś się do serwisu i wyjaśnij sprawę :?: Sprawdź w specyfikacji auta co powinno mieć...
Ale wtopa Hyundaia :!:
-
Wydaje mi się że to kwestja tego "liftingu"... musieli coś pozmieniać, część rzeczy na dobre, część trochę gorzej.
U mnie w Getzie też zmienili tylko na kontrolkę, choć widziałem, że wcześniejsze wersje miały wskaźnik.
Jedyne sensowne rozwiązanie, to przeszczep ze starszych wersji.Jeżeli Hyundai nie zaoszczędził jeszcze na czymś i takie podłączenie nic by nie dało.
Ale zawsze możesz podjechać do ASO i zapytać...
-
W aucie za takie pieniądze... No chyba, że jest 100% pewności, że autko sie nigdy nie zagotuję to rozumiem :-P
-
u mnie w tucsonie wskaźnik jest,
być może to jakieś "usprawnienie"
importera, nie mam np. gniazda USB w schowku (kia ma, jest też w egzemplarzach sprzedawanych np. w Kanadzie)
S.
-
seboc, a kiedy kupowałeś auto? Czy to już ta wersja po "mini-liftingu"? czytaj nowy wzór felg i grilla.
Jak narazie wychodzi na to ż Hyundai albo chciał zaoszczędzić, albo jest ona niepotrzebna. albo jedno i drugie <glupek2>
-
makako, a nie widziałeś tego PRZED kupnem? Teraz to jest po jabłkach... BTW ostatnim samochodem, ktorym jeździlem i nie było takiego wskażnika to citroen C 15 :mrgreen:
Auto zapewne na gwarancji więc nie nie można zrobić ale jedynym sensownym rozwiązaniem zdaje sie być montaz wskazników w słupku od kierowcy gdzie zazwyczaj montuje sie 3 zegary. Jako że masz klekota to można tam wpiąć ciśnienie od turbiny i coś tam jeszcze.
Swoją drogą to brak tego wskaźnika to naprawde jakis kompletny odpał. Skąd kierowca ma wiedzieć kiedy silnik jest w temp gdy można dać w palnik?? Przecież nie wolno pałować zimnego diesla. Nie wiem o czym oni myśleli...naprawdę :roll:
-
Nie masz jakiejś specyfikacji auta na papierze :?:
-
nie widziałem tej wersji wcześniej w salonie pokazywano mi najtańszą wersje a ten mój premium sprowadzali mi z innego salonu z polski
-
W nowych Tucsonach - rok modelowy 2009 są liczniki bez wskaźnika temperatury. Na stronie internetowej Hyundai Motor (nie Polska) są już zdjęcia wnętrza i nowych wskaźników.
Też dostałem Tucsona ze zmienionymi wsaźnikami.
-
żeczywiści zegary tu widoczne http://worldwide.hyundai-motor.com/common/html/showroom/recreational/tucson/driving.html widocznie mamy Tucsony nie na rynek Polski bo na naszej stronie hyundai.pl :-( zegarów nie pokazują . Moim zdaniem to nie dobrze że tego wskaźnika nie ma trzeba jeździć na oko kiedy jest ciepły i kiedy można pzrycisnąć, ew. kiedy sie zagotuje w lecie w górach
-
Koledzy, dziś byłem w serwisie podpytać co i jak z tym wskaźnikiem. Pan mi opowiedział historyjkę, że wskaźnik jest elektroniczny i można go sprawdzić w komputerze pokładowym(zmieniając przycisk"TRIP")
Prośba o potwierdzenie tej teorii, gdyż jakoś nie jestem przekonany...
Ps. Ale za to macie elektrycznie składane lusterka 8-)
-
wskaźnik jest elektroniczny i można go sprawdzić w komputerze pokładowym(zmieniając przycisk"TRIP")
nawet jesli tak jest to jest to zalosne.jest to tak naprawde chyba najwazniejszy ze wskaznikow[nie liczac cisnienia oleju].majac peugeota 106 tez nie mialem tego wskaznika,ale z definicji byla to inna klasa auta.poza tym tucson [przynajmniej w teorii ]moze zjechac na mniej wygodne drogi,gdzie silnik duzo szybciej moze sie przegrzac.dla mnie jedno z wiekszych rozczarowan.
-
wlad, dokładnie tak. Juz to widze jak ludzie patrzą na temp na wyświetlaczu ;/ Poza tym od zawsze było tak ze jak biała kreska wchodzi ponad białą krzywą kreskę to silnik już jest nagrzany a teraz temperatury jakieś czy coś :roll: :mrgreen:
-
z TRIPem to poważnie czy ściema
-
seboc, a kiedy kupowałeś auto? Czy to już ta wersja po "mini-liftingu"? czytaj nowy wzór felg i grilla.
zamówiłem koło 20 września, odebrałem 1 lub 2 października br.,
wracając z wakacji zauważyłem na granicy tucsona,
którym podróżowali Albańczycy i spodobał mi się,
najpierw poszedłem do salonu kia, bo wiedziałem, że to podobne jest,
i wzrok mój przykuł właśnie brak wskaźnika temperatury,
potem okazało się, że tucson jest lepiej wyposażony i tańszy,
więc ten wybrałem,
jeszcze dodam, że mój egzemplarz w kraju nie stał,
w momencie zamówienia nie było takiego (wiejska czerwień + jasne wnętrze),
pojawił się po wpłacie zaliczki,
to też wydłużyło całą procedurę,
jaki ten nowy wzór?
mój jest chyba stary, bo wygląda jak te od początku produkcji
zdrówko
S.
-
Z ciekawości wysłałem zapytanie do HMP. Oto moja korespondencja z nimi:
WItam,
Chciałbym zapytać czemu w nowym modelu Tucsona zrezygnowano ze wskaźnika temperatury? Czym jest to spowodowane? To już nie pierwszy model w którym usunięto ten wskaźnik. Wg. mnie to błąd, gdyż wtedy nie wiadomo czy silnik jest już gotowy \"do pracy\"(wiadomo, że nie powinno się wkręcać na wysokie obroty zimnego silnika), jak również czy się z silnikiem się nic nie dzieje(np. zaczyna się przegrzewać). Rozumiem, że w obecnych wersjach zastępuję to kontrolka, ale w chwili włączenia może być już za późno.(Fakt,że nie wiem przy jakiej temp. się wł., mam nadzieje że Hyundai stworzył jakiś \"margines błędu\"). Czy takie zabiegi są spowodowane kosztami?
Będę wdzięczny za wyjaśnienie.
------------------------------------------------
odpowiadając na skierowane do nas zapytanie informujemy że tendencja do ograniczania liczby wskaźników do obserwaci bierzącej wynika z tego by nie rozpraszać kierowcy na rzeczach zbędnych. Kontorlę na temepraturą przejął sterownik silnika. Jezeli trzeba włącza wentylatory i znacznie przspiesza chłodzenie, w przypadku awarii zapali stosowna kotrolkę. Jezeli temperatura silnika miesci sie w założonych jako bezpieczna nie ma potrzeby zwrcania uwagi na wskaówke która niczego złego nie pokazuje. Kontrolka nie włacza się w momencie gdy jest za późno, ale gdy temperatura podnosi się poza typowy dla pracy zakres. Od zapalenia kontrolki do przegrzania silnika jest jescze zapas. Nie sa to kwestie kosztowe, gdyż raz opracowany i wdrozony system nie kosztuje w stosunku do pojazdu na tye istotnej części by z niego rezygnowac z powodów ekonomicznych.
Silnik rozgrzewa się do temepratury w miare normalnej pracy po 2-3 km jazdy.
-------------------------------
Czy w związku z tym, jest możliwość ponownego podłączenia tego wskaźnika? np. poprzez wymianę zegarów ze "starszego mpdelu". Skoro cały układ został niezmieniony? Czy byłyby jakieś przeciwskazania? Poza rozpraszaniem kierowcy.
---------------------------------
niezupełnie niczego nie zmieniono. Inny jest czujnnik temperatury, nie jest podwójny jak był w poprzednich modelach. Inny jest licznik, inna wiązka licznika. Tak wiec z technicnzego punktu widzenia jest to jak najabrdziej wykonalne . Pozoastaje jedynie kwestia natury ekonomicznej. licznik, wiązka , czujnik temperatury to koszt . Wiązka i licznik to koszt ok 2,500 szt ( razem ok 5000 zł ) czujnik i robocizna ok 1500 zł ( rozebranie całego wnętrza pojzdu z demontażen deski rozdzierlczej. Jeżeli możemy sobie pozwolić na sugestię i rade to propnujemy ewentualnie spróbować się z ofertą kacesoriów do tuningu .Sa tam opcje z zegarami do wskazać temperatury, ciśnienia, napiecia. Koszt takiego zestawu to kilkaset złotych. Niektóre sklepy internetowe oferują takie elementy. My nie posiadamy takich akcesoriów. Przeinstalowanie wyposażenia na poprzedni system kontroli temperatury na tzw fabrycznych rozwiązaniach jest co najmniej kontorwersyjny ekonomicznie. Ale decyzja zawsze należy do utkownika.
z poważaniem
Dział Techniczny Hyundai Motor Poland
Pozostaje ufać elektronice Hyundai'a i wierzyć, że nic się nie spierdzieli.
-
Zawsze powtarzam że rządzą księgowi i tu też tak wyszło :roll:
Jeżeli możemy sobie pozwolić na sugestię i rade to propnujemy ewentualnie spróbować się z ofertą kacesoriów do tuningu .Sa tam opcje z zegarami do wskazać temperatury, ciśnienia, napiecia. Koszt takiego zestawu to kilkaset złotych. Niektóre sklepy internetowe oferują takie elementy.
Przy okazji jeszcze inni zarobią, co za świat :roll:
-
Pozostaje ufać elektronice Hyundai'a i wierzyć, że nic się nie spierdzieli.
Jako użytkownik hyumobila nie powieniem tego pisać ale jak to przeczytałem to padłem :)
Teoria spiskowa dziejów mówi, że jak będzie awaria silnika to reklamacja nie będzie uwzględniona "ze względu na niewłaściwe użytkowanie silnika" :roll:
-
Niezłe jaja :) Nie mieli już na czym oszczędzać. Nie dość ze alarm jest połączony z klaksonem :(
-
Nie dość ze alarm jest połączony z klaksonem :(
Powiedz, że żartujesz.... Jeżeli to prawda to H został liderem w konkursie oszczędzania pt "skrobanie tyłka szkłem"
-
kml, niestety, taka jest prawda. Przynajmniej, jeżeli mówimy o firmowym alarmie.
-
kml, niestety, taka jest prawda. Przynajmniej, jeżeli mówimy o firmowym alarmie.
Ale wstyd....
-
Witam a czy ktoś z Was dołożył licznik z temperaturą ????
-
Ale chodzi wam o temperaturę czego konkretnie? Oleju czy płynu chłodniczego? Bo to spooora różnica. Dla przykładu (octavia 2012), gdy wskazówka płynu ustawia się w pion (niby 90*C), to olej dopiero dobija do 50*C. A jedno i drugie to niby "ta sama" temperatura silnika.