HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Pozostałe => Wątek zaczęty przez: Hants w 11 Czerwiec 2008, 17:29:51
-
Byl sobie zestawik, kupiony za grosze na ebayu.
(http://www.hants.pl/sonata/automat/Fog/images/DSCN5712.JPG)
Ma sobie ten zestawik, taki element:
(http://www.hants.pl/sonata/automat/Fog/images/DSCN5716a.JPG)
Od spodu wyglada tak:
(http://www.hants.pl/sonata/automat/Fog/images/DSCN5717a.JPG)
Pytanie jest nastepujace:
Mialem opory testowac to na sucho..
Czy zwierajac bezposrednio zlacza 30 i 87 przy jednoczesnym podlaczeniu np plusa do 86 i minusa do 85 - spowoduje zwarcie/zamkniecie obwodu?
Zestaw zainstalowany wyglada.. calkiem calkiem - nawet mi sie podoba:
(http://www.hants.pl/sonata/automat/Fog/images/DSCN5720.JPG)
Choc fabryczne spasowanie elementow pozostwia troche do zyczenia:
(http://www.hants.pl/sonata/automat/Fog/images/DSCN5719.JPG)
[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-06-11, 17:31 ]
Sprawdź poprawność umieszczonych foto, nie wiem jak u innych ale u mnie są niewidzialne
Poprawione. Sorry.
-
Niestety nie potrafię odpowiedzieć na twoje pytanie, ale mam inne, możesz podać link do aukcji(też mam zamiar zakupić halogeny)
-
Niestety nie potrafię odpowiedzieć na twoje pytanie, ale mam inne, możesz podać link do aukcji(też mam zamiar zakupić halogeny)
ebay w UK :-) Sporo badziewia, ale czasem trafi sie cos ciekawego..
LINK Przykladowy (http://motors.search.ebay.co.uk/sonata_Car-Tuning-Styling_W0QQcatrefZC12QQfromZR40QQsacatZ14761)
-
Podając zasilanie pomiędzy 85 i 86 (musisz sprawdzić które z nich to plus - wydaje mi się że 85) spowoduje zwarcie styków 36 z 37.
Inaczej mówiąc na 85 lub 86 podajesz zasilanie 12V poprzez wyłącznik a drugi styk na masę.
A na 36,37 dajesz sygnał 12V z aku następnie na lampy i znów na masę.
W razie czego służę pomocą.
-
Witam. Styki 85 i 86 służą do sterwania przekaźnikiem, to znaczy że podają napięcie na cewkę przekaźnika - można zastosować dowolny przełacznik małej mocy i śmiem twierdzić, że nie będzie to miało znaczenia, który z nich damy do masy, a który podepniemy do przycisku włączająco/wyłączającego (+12V) - nie zaznaczono tego na schemacie, więc jest to typowy przekaźnik elektromagnetyczny. Natomiast styki 30 i 87 służą bezpośrednio do włączania i wyłączania halogenów i tutaj też jest bez znaczenia do którego podepniesz napięcie, bo one działają jako zwora. Pozdrawiam Igor.
-
Ja zawsze przy podłączaniu halogenów używam takiej instrukcji bo innych nie ogarniam:
"
zwykły przekaznik sygnałowy samochodowy o stykach 85-86 ,30-87 ,na 85 łączysz masę przez wyłącznik z kabiny,86 łaczysz do przewodu świateł pozycyjnych,30 do stałego solidnego plusa,87 to plus wychodzacy na halogeny i nie zapomnij o bezpieczniku ok.15A,przy takim podłączeniu halogeny będą działać dopiero po załączeniu świateł pozycyjnych,a wyłacznik z kabiny będzie bez obciążenia.
"
-
Dzieki chlopaki!
Jeszcze jedno pytanie - ktoredy najprosciej puscic przewod od komory silnika do kabiny? Zwyczajowo, robilem dziurke tuz pod przepustem linki gazu (jakies 5 cm nizej) i trafialem w nieuzywane miejsce, pod wykladzina, skad juz latwo puszczalem sobie przewody, czy to do bagaznika (glosniczek), czy tez do CB radio. Dzis jednak jestem zmeczony, nie mam dlugich wiertel, dobrej wiertarki i chetnie poszedlbym na latwizne..