HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: gomez2424 w 16 Listopad 2008, 13:14:04
-
Witam forumowiczów proszę o pomoć !! Przy prętkości około 80km/100km odczuwam dosyć mocne drżenie kierownicy , zmieniłem jedno łożysko ale nic się nie zmieniło.Zauważyłem że gdy dodaje gazu kierownica drży puszcam gaz o.k! To samo gdy daje na luz przestaje drżeć a njdziwniejsze jest to że czasami drgania nie odczuwam . Na przykład powyżej 140km. A i jeszcze gdy skęcam drżenie jest mocniejsze???? ( tak pisałem w poprzednim poście) Więc już wiem że są to przeguby lub półosie tylko jak stwerdzić co dokładnie . A i jeszcze jedno czy są jeszcze jedne przeguby przy skrzyni biegów????
-
Są przeguby wewnętrzne przy skrzyni biegów i zewnętrzne przy kołach. Najczęściej padają te zewnętrzne a objawia się to stukaniem przy manewrowaniu na pełnym skręcie kół. Opisane przez Ciebie drżenie wygląda mi bardziej na wybite gumowe tuleje przednich wahaczy lub gumy stabilizatora, powstają luzy i przy pewnej szybkości i dodaniu gazu zaczyna trzepać.Mogą być też źle wyważone koła ale wtedy trzepało by też podczas jazdy na luzie.
-
Witam przy maksymalnie skręconych kołach lekko stuka ale jak ruszę dość energicznie.
Koła napewno o.k!! Gumy stabilizatora wymienione natomiast tuleje przednich wachaczy nie były sprawdzane. ?? <glupek2>
Zapomniałem jeszcze dodać że na luzie problem znika!!!!
Witek: Jest taka funkcja: "edytuj"
-
Witam , jeżeli przy skręconych kołach i mocnym ruszaniu masz " pukanie " , to jest to typowy objaw zuzytych przegubów..( lub jednego z nich ..). pozdrawiam
-
Rozumiem ale czy to drżenie kierownicy to przez te przeguby czy może jak kolega pisał wyżej tuleje wachacza ?? <glupek2> :roll:Właściwi to drży cały przód szczegÓlnie od srony pasażera!!!
-
Luzy w elementach zawieszenia najczęściej są przyczyną takich drgań. Przegub żeby powodować takie drgania na prostej musiałby być kompletnie "załatwiony" a przy ostrym ruszeniu na skręcie strzelałby jak karabin maszynowy. Sprawdź sobie te tuleje , auto widzę ma już swoje lata a drogi mamy jakie mamy więc pewnie będą wybite.
-
Witam wszystkich i dziękuje za cenne wskazówki . Odwiedziłem stacje diagnostyczną i kolega powiedział bym wymienił jeden przegub zewnętrzny i jeden wewnętrzny. Zacząłem od zewnętrznego i jest O.K zero drgań! :-) <lol2>