HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: pitu90 w 04 Czerwiec 2012, 22:16:26
-
Witam po raz kolejny. Ostatnio po powrocie z trasy ok. 200 Km zaświeciła sie kontrolka Check engine ;/ a dokładnie było tak: (po trasie wyłączyłem auto i po około 2 godzinach odpaliłem przejechałem 5 km i kontrolka zaczęła migać, następnie po przejechaniu 30Km i wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu kontrolka świeciła.) Na następny dzień po odpaleniu kontrolka w dalszym ciągu świeciła, wyłączyłem silnik i po ok 20 minutach odpaliłem i kontrolka znikła, przejechałem około 15km i na razie jest ok. Podkreślę ze taką sytuację miałem już 3 razy zawsze po powrocie z trasy. Co może być tego powodem, ? czyżby DPF się zatkał?
Czy ktoś z forumowiczów jest z Podkarpacia? może ktoś już korzystał z serwisu hyundaia w Rzeszowie? W których pracują bardziej doświadczeni mechanicy ( Rejtana czy Miłocin )? czy może ktoś poleca jakiś dobry serwis w którym można dokładnie sprawdzić samochód po zakupie ? sprawdzić stan DPF'a?
-
Proponuję najpierw dokładnie przejrzeć forum, bo o dpf w tucsonie coś niecoś już było pisane. Szczególnie o kontrolce check. Następnie krótki telefon do jakiegokolwiek serwisu i chętni fachowcy na pewno coś doradzą. Może przytkany filtr powietrza, albo paliwowy. Trzeba szukać jakiejś przyczyny. A może zresetować kompa??
-
Proponuje udac sie do najblizszego warsztatu posiadajacego komputer do diagnostyki, zdiagnozowac problem i go wyeliminowac. Kazda rada udzielona, typu to moze byc..., przyprawi Cie o bol glowy i do niczego nie doprowadzi.
-
Miałem takie same objawy, dość często, teraz rzadziej tyle że mi zaczynał wypalać prawie zaraz po wyjechaniu w trasę, może dlatego że był mocno zawalony.
Temat jest TU (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=473)
-
dobra panowie dzięki za zainteresowanie:) kupiłem kabel ELM 327 i zczytałem błędy wyskoczył jeden o kodzie P1405 ale ze program darmowy nie było powiedziane co błąd oznacza, wyczytałem na internecie ze to "nieprawidłowa temperatura w układzie recyrkulacji spalin EGR", czyli dokładnie co jest uszkodzone ???
jakim programem najlepiej sczytywać błędy? i czy jest jakiś program do kontrolowania DPF, w jakim stopniu jest zatkany ?