HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: kesser w 12 Listopad 2008, 16:52:02
-
Witam
temat powraca co jakiś czas ale proszę o opinię za nim wyłożę kasę znowu na to samo.
Moja lantra 99 rok kombi 1,6 przy 135 tys dostała 4 nowe amorki i 2 sprężyny na tył. Ale ciągle jest miękka, buja itd. Teraz auto ma 165 tys i ja różne rzeczy rozumiem ale nie możliwe aby auto przy 2 osobach z przodu przy prędkości 120 - 140km dobijało na nierównościach z tyłu. Pojechałem dziś na diagnostykę i tak na podmuchy wiatru i uciekanie auta diagnosta zalecił geometrię ponieważ luzów nie stwierdził więc nic innego nie wymyślił. Co do dobijania amorki wychodzą ok 60 - 68%, a w hercach komputer podaje 15 czyli ok. Robiłem te sprężyny u kowala z grubszego drutu czy jest możliwe, że komputer pokazuje w normie, a sprężyny są do d...? Tzn. czy np. sprężyny na drgawkach są ok, a jak auto jedzie czy w łukach to szlak trafia bo np. z jakiegoś trefnego drutu robione?
Mogę je wymienić tylko nie chcę ładować 400 czy 800 pln w sprężyny oryginalne jak się okaże, że nic to nie da, chociaż dobijanie tyłu przy pustych siedzeniach i bagażniku to chyba tylko sprężyny(bo nie uwierzę, że fabrycznie tak jest, auto ma być zdolne przewieźć 5 osób, a w tym układzie się nie da)?
Problem jest nawet ze zjeżdżaniem z krawężników czasami przecieram to i owo :-).
-
Oryginalna sprężyna Hyundaia po wyjęciu powinna mieć wysokość określoną przez producenta; po przekroczeniu wartości minimalne należy ją wymienić; po parametr odsyłam Ciebie na hmaservice.com;
Jeżeli wysokość jest w normie a amorki nowe to nie ma prawa dobijać.
Jeżeli masz sprężyny od kowala to tu bym doszukiwał sie problemów.
-
No tak, kowal jest specem od koni ale raczej nie mechanicznych :-) wątpię że robił sprężyny ze stali z jakiej robi się oryginalne , prędzej znając pomysłowość polskich "fachowców" zahartował drut zbrojeniowy ;-) .Może warto poszukać na Allegro jakieś używane w dobrym stanie za rozsądną kasę. Druga sprawa to jakie założyłeś amory - czy oryginalne czy tanie podróbki.
-
Ten kowal właściwie tylko dorabia sprężyny do aut ale faktycznie mam podejrzenie, że robi to z byle czego.
Amorki mam KYB. Sprężyny zastanawiam się widziałem lesjofors na tył za 157 pln nowe lub Jamex zestaw za niecałe 400 pln. Te Lesjofors niby ok ale nie mają na przód w tym sklepie w którym je znalazłem i nic mi ta firma nie mówi ponoć w Saabach montują.
-
kesser, testy z wytrząsarki można sobie w buty wsadzic w kwestii sprawności amorów. Największą różnice czuć po zmienie na nowe. Jezeli masz nowe amory i dobija tył to kup inne spręzyny od jakiegoś producenta, który po sprawdzeniu istnieje gzieś na świecie ;)
-
po wymianie amorków też Ci dobijało? Takie zachowanie to wina amortyzatorów. Sprężyny maja trzymać budę auta na odpowiedniej wysokości i wspomagać pracę amorków, auto nie siedzi ci niżej niż jakiś czas wcześniej?
-
po wymianie amorków też Ci dobijało? Takie zachowanie to wina amortyzatorów. Sprężyny maja trzymać budę auta na odpowiedniej wysokości i wspomagać pracę amorków, auto nie siedzi ci niżej niż jakiś czas wcześniej?
Nawet najlepsze amory nie utrzymają samochodu jeżeli spreżyna poddaje się w całości w czasie obciążenia. Wysokość samochodu to jedno ale sprężyna nie może dopuszczać do tego żeby ugięcie zaweszenia było maksymalne.
-
Auto po wymianie nie dobijało zaczęło się to jakieś 20 - 25 tyś od wymiany. Auto nie wygląda aby siedziało chyba, że coś z tyłu wsadzę pasażera lub ładunek.
-
Jak na moj gust to skonczyly Ci sie mamory i tyle... Tym bardziej na polskich drogach 20k moze byc mordercze... A na KYB to sie sam ostatnio przejechalem zalozylem na przod i jeden sie zupelnie rozsypal po 1000 km...
-
kml, napisałem że spręzyny wspomagają amortyzatory ale to amortyzatory mają wiekszą odpowiedzialność za dobijanie i tak jak napisał zybon amorki będą do wymiany
-
Ale amorki mają 60% sprawności wg. mnie to chyba sprężyny bo amortyzator tłumi drgania i jak się auto bujnie to raz się ugnie i koniec. Natomiast faktem jest, że z tyłu nie muszę się wysilać aby ugiąć budę dość nisko podczas gdy z przodu już jest twardziej i trudniej. Auto jest podatne na wiatr boczny i przysiada na nierównościach. Także zaczynam wierzyć, że te sprężyny od kowala są badziewne. Zobaczymy po zmianie co będzie.
-
Amorki 60% też są już dupne i prawdopodobnie ich ekspresowe zajechanie zawdzięczasz właśnie "kowalskim" sprężynom.
-
Amorki 60% też są już dupne i prawdopodobnie ich ekspresowe zajechanie zawdzięczasz właśnie "kowalskim" sprężynom.
Ostatnio doczytałem, że niektóre zakłady mają maszynki gdzie wkłada się samego amora i tam sie autentycznie bada tlumienie.
Wykresy z trząsarki należy traktować poglądowo, niestety nie oddaje to rzeczywistości.
napisałem że spręzyny wspomagają amortyzatory ale to amortyzatory mają wiekszą odpowiedzialność za dobijanie i tak jak napisał zybon amorki będą do wymiany
Jezeli spreżyna się ugnie tak że sie zwoje dotką to żaden cywilny amor nie ma takiego tłumienia dobicia żeby to wyhamować.
Jezeli wymianiac to tylko nowe sprężyny wszystkie + amory na tył chociaz nie wiem czy przód nie zacznie skakać ze spręzynami takimi jak jamex.
---
Brt85: Używaj opcji edytuj! Czytaj regulamin!
-
Robiłem te sprężyny u kowala z grubszego drutu
Witam. Mimo to wygląda, że są za miękkie ( pewnie by się sprawdziły przy lżejszym samochodzie ). Z dwojga złego poszukałbym oryginalnych sprężyn z jakiegoś rozbitka na szrocie za parę groszy i podmienił. Jest oczywiście problem, nie wiadomo do końca na co trafisz i czy będą pasowały w Twoje wyrobione ( jak się domyślam ) gniazda, ale to problem poboczny. Samochód póki co jest niestabilny i niebezpieczny, więc jakiekolwiek kroki podjęte w kierunku zmiany obecnych sprężyn będą jak najbardziej uzasadnione. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Jamex choć znana firma na rynku samochodowym zbiera sprzeczne opinie co do jakości swych wyrobów.
-
Wymiana sprężyn to było to. Auto nie buja się na nierównościach, mam wrażenie że zesztywniało. Przy załadunku praktycznie nie widać obniżenia tyłu. Ogólnie jest teraz ok.
-
kesser, jakie sprężyny kupiłeś?
-
kesser,
na jakie wymieniłeś?
-
Coś na Q quest, ques nazwa mi nic nie mówiła
-
kesser, ale to są "normalne" spreżyny czy twarde czy jak? Gdzie kupowałeś?
-
Normalne sprężyny facet na warsztacie mi sprowadził od jakiegoś dostawcy.