HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: wwojtas77 w 30 Maj 2012, 11:41:03
-
Koledzy jak to jest z halogenami przeciwmgielnymi z przodu, widziałem że niektórzy jeżdżą na halogenach zamiast dziennych ,jak ma się ta sprawa w stosunku do naszych hultajków. Same prednie halogeny da się włączyć jednak pozostaje kwestia wyłączenia postojówek.
-
Może po prostu mają tam zamontowane światła do jazdy dziennej (Z homologacją DL) zamiast przeciwmgłowych. Druga możliwość jest taka, że uzywają zwykłych przeciwmgielnych nie wiedząc czemu - ale jaki lans :mrgreen: ;-) :mrgreen:
-
Mam pytanko. Kupiłem moduł. Świateł dziennych. Pomożecie z podłaczeniem? Który kabel gdzie wpiać.najlepuej pod maska w skrzynce bezpiecznikow.mam wyjscie na swiatla pozycyjne,swiatla ktore maja swiecic obnizona do 30% moca w moim wypadku przeciwmgielne,kable do akumulatora i plus po stacyjce. Pomozcie gdzie znajde bezpiecznik od przeciwmgielnych z przodu i plus po stacyjce..
-
II
.
.
i30 FD
.
-
Nie ten Hyundai. Mam i30 z 2010.poerwsza generacja Po faceliftingu. 1.6 crdi
-
i30 FDe
.
-
Czyli przewody od świateł nam podpiac pod bezpiecznik od swiatel a plus po stacyjce pod przekaźnik?
wytłumaczysz mi to kolego łopatologicznie?
[ Dodano: 2017-02-02, 21:57 ]
schemat dołączony
-
Nie ten Hyundai. Mam i30 z 2010.poerwsza generacja Po faceliftingu. 1.6 crdi
masz i30 po lifcie i nie masz fabrycznego DRL?
Ja w swoim mam, włącza automatycznie światła mijania ale nie podświetla deski.
Rozwiązanie bardzo dobre.
-
mam to rozwiazanie, ale denerwuje mnie bo H7 w moim wypadku palą się co 1,5 miesiaca, duzo jeżdze
-
a o paleniu się żarówek to już legendy krążą, ja niestety ich nie potwierdzam.
-
Jak nie potwierdzasz to jesteś szczęściarzem, ile km rocznie robisz?
-
Ja również lubię podłubać w swoim aucie.
Jak już podepniesz moduł to pochwal się efektem, ja w moim dokładałem czujniki parkowania z tyłu.
-
a wracając do tematu to jak możecie przełóżcie mi to łopatologicznie:)
-
II.
-
Kolego jestes wielki:) w weekend testuje i dzielę się efektem
-
Na początek odłącz akumulator.
-
Jazda na samych halogenach przeciwmgielnych z wlaczonymi postojowkami to niezbyt trafiony pomysl. Po prostu oslepiasz kierowcow z naprzeciwka. Jak sama nazwa wskazuje swiatla przeciwmgielne sa do uzytku w czasie mgly. Skombinuj sobie taki modul o ktorym jest ten temat ktory obniza moc swiecenia do 30% pelnej mocy i bedzie dobrze. Mozna go podlaczyc albo pod dlugie albo pod ptzeciwmgielne i nikogo nie oslepia. A dziala zgodnie z wytycznymi z kodeksu ruchu drogowego.
-
A dziala zgodnie z wytycznymi z kodeksu ruchu drogowego.
Sam moduł może i tak, ale używanie przeciwmgielnych jako świateł do jazdy dziennej już niestety nie. Nie ważne o ile się obniży moc przeciwmgielne mają homologację przeciwmgielnych, a nie świateł do jazdy dziennej. Także dobrze kombinujesz, ale jak trafisz na jakiegoś nadgorliwego policjanta to niestety bardzo szybko możesz stracić pieniądze zaoszczędzone na żarówkach :-/
Pisałeś też coś, że wymieniasz żarówki H7 co 1.5 miesiąca. Albo trochę przesadzasz, albo używasz auta do rozwożenia pizzy :mrgreen: Ja robię 15kkm (mniej więcej pół na pół trasa - miasto) rocznie, zwykłe narvy starczyły mi na 8-9 miesięcy. Kupiłem osram long life i jak na razie 13 miesięcy świecą, więc polecam a wcale nie są drogie.
-
Do roboty mam 45km w jedna strone (90km w dwie) plus wyjazdy na urlopy, weekendy itp. Wiec uzywam auta zgodnie z przeznaczeniem. Dla przykladu w tamtym roku w wakacje udalo mi sie zrobic 4000km w 6 dni. Auto ma jezdzic i byc traktowane jak zadbane narzędzie. Nie przesadzam tylko dziele sie moimi doswiadczeniami.
-
Więc chyba trafiłeś na wyjątkowo wrażliwy egzemplarz auta ;-) To wszystko o czym piszesz to jest trasa. Jeśli ty wymieniasz żarówki co 1.5 miesiąca to ja powinienem co miesiąc. Ciągłe świecenie nie eksploatuje żarówki tak mocno jak częste włączanie / wyłączanie, więc najgorsza dla żarówek jest jazda typu pizzerman, taxi czy kurier.
-
Z tego co kojarze to byla jakas akcja serwisowa na swiatla. Hyundai zakladal wiazki oporowe zeby wyeliminowac problem palacych sie h7. Poprzedni wlasciciel niestety olal sprawe i jest jak jest. Zobacze czy uda mi sie to podpiac i mam nadzieje ze bede sie dlugo cieszyl bezproblemowa jazda:)
-
A akcja serwisowa nie powinna być nieograniczona w czasie? Dzwoniłeś do serwisu? Pamiętam kilka lat temu, mógł to być rok 2011, może 2012 znajomy zadzwonił do serwisu renówki po jakąś część, a gość poinformował go, że jego auto nie było jeszcze na akcji serwisowej wymiany jakichś części odpowiedzialnych za hamulec ręczny, nie pamiętam już jakich dokładnie. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że to była Laguna z 1994 roku...
EDIT
Właśnie dzwoniłem do hyundaia z ciekawości. Jego akcje są ograniczone w czasie... Dziwne, jak jest jakaś usterka, która nie dotyczy części eksploatacyjnych to powinna być nieograniczona.
-
Ja mam i20stkę i także mam seryjne światła do jazdy dziennej połączone z halogenami i nie da się włączyć halogenów ,trzeba chociaż postojówki włączyć
-
Operacja zakończona sukcesem. Wszystko działa jak powinno, światła zapalają się po włączeniu silnika, wyłączają się po włączeniu pozycyjnych. Światła nie oślepiają, wszystko jest tak jak chciałem.
-
nie da się włączyć halogenów ,trzeba chociaż postojówki włączyć
Czyli jest dokładnie tak, jak być powinno - zgodnie z przepisami.
-
Zauwazylem ze jak wlacze wycieraczki to na czas w którym pracuja to gasna swiatla. Na moj gust to przydalby sie inny plus po stacyjce. Macie pomysl?
-
Odnośnie przepalających się żarówek H7, faktycznie problem miały auta z produkcji koreańskiej i w tylko ramach gwarancji wstawiano przewody oporowe.
Ja mam auto z produkcji czeskiej ale zabezpieczyłem się dodatkowo w prosty sposób, kupiłem układ "miękkiego startu" (Żarówki H7 Zwiększona Żywotność Żarówek Przekaźnik na portalu aukcyjnym) Koszt 99zł. Światła rozświetlają się przez ok 3s. Jeżdżę już dwa lata na zwykłych żarówkach Narva i jest OK.
-
wlacze wycieraczki
Inne wyjście to przewód pociągnięty z kabiny.
-
Pod co wbkabinie sie podpiac?
-
Na odwrocie pudełka z bezpiecznikami są wtyczki. Z wtyczki I/P-G z pinu 9 wychodzi przewód czerwono-czarny i to jest zasilanie w pozycji kluczyka ON przekaźnika od świateł mijania.
.
.