HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: ceceros w 30 Maj 2012, 11:19:52
-
Witam.
Jestem posiadaczem Hyundaia Accenta 1,3 + lpg mam dość ciekawy problem, ale opiszę wszystko od początku.
Na samym początku miałem problem z ładowaniem. W czasie jazdy akumulator mi siadł i niestety musiałem auto pchać i potem na hol. W domu naładowałem akumulator prostownikiem i nagle ładowanie już było ( alternator do wymiany to wiem ), następnego dnia nie chciał odpalić pod wieczór, więc go zostawiłem, a następnego dnia rano już normalnie odpalił. Tutaj pojawił się pierwszy problem z odpalaniem. Raz odpalił, a raz nie, a jak już nie odpalał to czekałem około 20 minut czasami godzine i już mogłem normalnie odpalić.. . Chociaż zauważyłem, że jak stał w słońcu to właśnie nie chciał odpalić, a jak już w cieniu to nie miał większego problemu. Potem pojawił się problem związany z tym, że w czasie jazdy mi zgasł.. kilka razy, chociaż czasami miałem tak, że jechałem około 40 km gasł i odpalał normalnie, a czasami nawet nie musiałem przekręcać kluczyka i było dobrze. Duże podejrzenie jest, że to cewka.. sprawdzałem napięci miernikiem w kablu, który w nią wchodzi i jest troszkę ponad 10V, a czy nie powinno być około 12?. Przy tych 10V odpala normalnie oczywiście. Jak nie odpalał to nie było iskry bo sprawdzałem.
Jakieś propozycje?. Nie chciałbym kupić cewki i dowiedzieć się, że jednak to nie to.
Pozdrawiam.
PS. Chciałem podłączyć auto pod komputer przez OBDII, ale nie może się połączyć.
-
Witaj.
Proponowałbym przyjrzeć się kablom od LPG wpiętym do przewodu zasilania cewek.
To ,że sa nieumiejętnie zaizolowane i po pewnym czasie powodują zwarcie to już można powiedzieć klasyka.
-
hyun, może byc jesli przypadek polega tylko podczas jazdy na lpg.
Czujnik położenia wału lub czujnik Halla jak dla mnie, ale to też loteria..
-
Na gazie i na benzynie jest to samo. Dodatkowo powiem wam, że czasami na drzwiach kierowcy kopie mnie prąd. Dotykam je i naprawdę sieknąć czasami potrafi nie wiem czy to ma coś wspólnego. Mówicie te czujniki, ale co one mają do tego, że się w czasie jazdy wyłącza?:>.
-
To ,że kopie przy dotykaniu karoserii to ładunki elektrostatyczne i nie ma to związku z problemem. Sprawdź to co pisaliśmy wyżej a potem zobaczymy co dalej.
-
No, ale panowie.. niema iskry wtedy pisałem już, więc co ma do tego czujnik położenia wału?. Nie daje iskry kiedy jest coś tam *******?. I co ma ten czujnik do tego, że w czasie jazdy gaśnie mi auto?.
Przepraszam za takie pytania ale to moje 1 auto.. i nie jestem zbyt obeznany.
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2012-05-31, 16:58 ]
Usunięcie wulgaryzmów
-
Zacznij od diagnostyki komputerowej. Teraz to już tak jest że rozsypie się np. któryś z czujników i iskry nie ma. A bez tego to jest zgadywanka. Najtaniej kupić kabel elm327 i samemu sobie zobaczyć.
Jak odpali to juz chodzi normalnie? Żadne kontrolki nie świecą jakie nie powinny?
-
Przekręcam kluczyk i zapala się ręczny,akumulator i olej odpalam i wszystkie gasną.
Właśnie przez elm nie mogę się podłączyć albo mam zły program ( możesz polecić jakiś ).
-
Przekręcam kluczyk i zapala się ręczny,akumulator i olej odpalam i wszystkie gasną.
Właśnie przez elm nie mogę się podłączyć albo mam zły program ( możesz polecić jakiś ).
Kolejność uruchomienia ELM :
1.kabel ELM do gniazda OBD i do portu USB ( najlepiej COM1) takiego jak wybrałeś przy konfiguracji ELM
2.uruchamiasz komputer
3.kluczyk w stacyjce do zapalenia wszystkich kontrolek lub uruchamiasz silnik
4.uruchamiasz program do diagnostyki
-
U mnie wszystko jest okej do momentu połączenia interfejs jest wykrywany, ale nie moze sie połączyć z ECU.
[ Dodano: 2012-06-05, 07:52 ]
Wymieniłem cewkę, ale jednak to nie jest to.
Możliwe, że to czujnik położenia wału lub czujnik Halla. Dzieje sie to tylko wtedy kiedy silnik jest gorący muszę odczekać około 2 godzinki i mogę jechać dalej.
Może mi ktoś powiedzieć gdzie znajduje się czujnik położenia wału i czujnik Halla?. Najlepiej na rysunku lub opisowo może znajdę ;)
[ Dodano: 2012-06-06, 10:46 ]
Więc gdzie znajde te czujniki?
-
Czujniki masz wkręcone w blok silnika. Odchodzą od nich kable elektryczne (tak je poznasz) nie jestem w stanie pokazać tego na zdjęciu bo nie mam akurat takiego zdjęcia żeby było coś widać. Może ktoś dysponuje rysunkiem?