HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: micks w 08 Listopad 2008, 00:01:16
-
Witam, dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrow dynamiczna jazda i odreceniu korku wlewu oleju do silnika ujrzalem na korku kawowy kolor oleju i jest to objaw przedostawania sie cieczy chlodzacej do miski olejowej i z tego co wiem jest to najwyzszy czas na wymiane uszczelki pod glowica i Stad pytanie czy dobrze postawiona diagnoza i czy tzreba cos jeszcze wymienic ?
i czy orientujecie sie jaki byl by koszt wymiany uszczelki ? bo na allegro patrzylem to cos ok 50 zl za uszczelke, a robocizna zwiazana z wymiana lub dodatkowymi czynnosciami ?
oczywiscie w zbiorniczku wyrownawczym ubyl plyn i jest ciut ponizej minimum
-
zwróć uwagę że jest chłodno i wilgotno; więc może to być efekt aury - o ile nie występują inne objawy padniętej uszczelki to się nie stresuj
-
tak jak prawi e-gen -nie musi to byc uszczelka.sprawdz czy powierzchnia plynu jest tlusta,czy na bagnecie olej jest klarowny.z rury wydechowej na nagrzanym silniku nie powinna wydostawac sie biala para-na zimnym jest to normalne.
gdy na dodatek robisz krotkie odcinki -moze tak byc,bo skrapla sie woda w misce olejowej .
-
przy padniętej uszczelce głowicy często też występuje efekt "twardych węży" biegnących między chłodnicą a silnikiem; "bomblowanie" w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy przy "przegazówkach"; zobacz jak wygląda korek chłodnicy.
Jeżeli silnik jest zasilany LPG to z rury wydechowej może wydostawać się sporo pary wodnej.
-
Pozwolę sobie odgrzebać temat, gdyż też mam nalot na korku od wlewu oleju. Wcześniej go nie było - od czasu do czasu zaglądałem na zimnym silniku, a dziś patrze dużo kawowego, jasnego nalotu. Poczytałem to co wyżej napisaliście i nie zauważyłem innych objawów. Nie bulgocze w zbiorniku płynu, olej na bagnecie jest czysty, myślę, że autko nie kopci jakoś specjalnie na biało (nie wiem jaki jest stan 'normalny' ;). Robię prawie wyłącznie krótkie odcinki. Są może jeszcze jakieś inne metody sprawdzenia czy to nie uszczelka?
Piszecie o sztywnych wężach. Na ciepłym silniku są znacznie twardsze niż na zimnym. Czy tak powinno być?
-
Na ciepłym silniku są znacznie twardsze niż na zimnym. Czy tak powinno być?
tak, to prawidłowe zachowanie - gdyby były twarde jak kamień to byłby problem.
-
No to póki co nie panikuję, choć trochę mnie to zmartwiło.
-
Witam.Ja tez ostatnio wlasnie mialem taki kolor na korku wlewu oleju.A mysle ze to jest od pogody.Poki co wymienilem olej narazie bede zagladal a jak to bedzie uszczelka to mam koszty :evil: A wilgosc ma z tym nagarem cos wspolnego :?:
-
czy brak bulgotania w zbiorniczku płynu, brak osadu na płynie, czysty olej na bagnecie jednoznacznie wykluczają zabawę z uszczelką pod głowicą?
NIE
BTW
ubywa Ci płynu chłodzącego?
-
Ludzie, to jest wina oleju i nie przejmujcie się tym. Ja tak mam z olejem Lotos 15W40. A przekonałem się o tym jak za dnia było ciepło a w nocy chłodno i na korku butelki oleju, która leżała w bagażniku, zrobił się właśnie taki "kawowy" nagar.
A mysle ze to jest od pogody
też mi się tak wydaje.A wilgosc ma z tym nagarem cos wspolnego :?:
prawdopodobnie tak.
-
Myślę, że płynu nie ubywa, przynajmniej na razie nie zauważyłem... Wymieniany był 2tys.km temu i myślę, że od tamtego momentu jest go troszkę mniej. Auto stoi pod chmurką, więc może tym bardziej ma to jakiś związek z pogodą i wilgocią, oby..
Dzięki za zainteresowanie.
-
Dzisiaj zrobilem zdjecie mojego korka wlewu oleju.Wyglada to tak
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82965cb95739b9b4.html
-
Dzisiaj zrobilem zdjecie mojego korka wlewu oleju.Wyglada to tak
Mój wygląda tak samo;)
-
thores chyba mamy takie same objawy ale mysle ze to nic powaznego.Narazie bede obserwowal stan plynu ;-)
-
Mam nadzieje, że nie jesteśmy obaj którąś stówkę do tyłu ;)
Oczywiście też będę wypatrywał innych objawów.
-
tomekania2,
Nie masz się czym przejmować. Normalne zimą.
-
I u mnie korek wygląda identycznie
-
Teraz nie mam zadnego nagaru na korku .To napewno wilgoc :-)
-
Robię prawie wyłącznie krótkie odcinki
To raz sie przejedz tak zwawo ze 50 km - nalot powinien zniknać..
Tak wyglada korek przy walnietej :-)
(http://www.hants.pl/rover/31052009173.jpg)
-
Witam , mam pytanie , w moim accencie jest uszczelka silikonowa ( biały silikon, pod pokrywązaworów ) podobno to niezbyt ciekawe rozwiązanie , na allegro można kupić oryginał za okolo 23 złote , warto wymieniać ??
No i jak wymieniać taką uszczelkę ?
-
grzechu1984, trochę nie ten temat... korzystaj z opcji "szukaj" a jeśli nie będzie rezultatów załóż nowy temat...
jeśli nie masz wycieków z pod pokrywy ja bym to zostawił a założył uszczelkę dopiero jak będzie taka potrzeba (rozszczelnienie). Koniec OT.
-
mimo ze nie na temat :) wymień ja to zrobiłem kilka dni temu bo mialem i silikon i uszczelke ale była juz wypalona i mi wyciakał olej ;/ okazało sie tez ze 2 śruby z tyłu kapy ( silnika od strony szyby ) sie nie wkręcają ;/ ale narazie nic nie cieknie one były na silikon ;/ masakra
-
A wracając do tematu to faktycznie dobrze od czasu do czasu dać silnikowi " popalić " , nie mylić z katowaniem .... szczególnie zimą . A jak się przedstawia sprawa wilgoci w silniku co do poszczególnych typów olei ?? może macie jakieś spostrzeżenia ??
-
Za jakies pol godzinki opiszę moje boje z accenta uszczelką pod pokrywą i rozrzadem. Zapraszam do wątku "accent 2003 kilka pytań".
Ogolnie, to przezylem szok gdy zobaczylem co jest pod pokrywką od pokrywy zaworów. :evil: