HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: pakson w 05 Listopad 2008, 20:03:55
-
Witam!!
z racji ze moja Lantra wymaga małego remontu a brak niezbednej ilosci pieniedzy zmusza mnie do odlozenia tego zabiegu w niedaleka przyszlosc chcialem sie zapytac czy warto wlewac do oleju dodatki cos w stylu stp, slick 50, xeramic, ceramizery i inne cudowne srodki mające uleczyc moj wysluzony silniczek ... obecnie jezdze na lotos semi 10W40 i troszke oleju mi znika (1litr 1000 dodam ze autko smiga na LPG)a ze jestem osoba przezorna wole zapytac was forumowiczow o rade:) jesli te cudowne srodki cos naprwde daja to ktory byscie polecali, slyszalem rozne opinie ze jednym to pomaga a drugi przyspiesza remont silnika...
-
Nie ma takich środków co wyeliminują remont. Poprawa może być odczuwalna przez jakieś 1000 km a później tradycyjna naprawa zajeżdżonego silnika. Przerabiałem to kiedyś w Skodzie. Lepiej po prostu przejdź na olej mineralny.
-
Miałem do czynienia z ceramizerem i mogę powiedzieć że autko zaczeło szybciej śmigać i jakby mocy przybyło i to nie w sposób subiektywny. Jest to podobno na dłużej bo i zasada działania jest inna niż doktorków. Po prostu w częsciach trących wytwarza się warstewka ceramiki i raz ze zmniejsza dużo tarcie to uzupełnia mikroubytki.
Zastosowałem to w swoim Fordzie Escorcie a teraz przymierzam się do Lantry i obadam co będzie. Na pewno nie zaszkodzi.
-
Wlałem ceramizer około 50 kkm temu i silnik pracuje bez zarzutu.Szału w silniku nie zrobił ale co wiara to wiara:)
Obecnie testuję mającego powstrzymać wycieki STP zobaczymy co będzie za parę tyśków.
Odwlekam wymianę simmerów i innych uszczelnień aż do wymiany napędu rozrządu.
-
a zauwazylem ze na niektorych produktach napisane jest ze nie nadaje sie do uzytku z samochodami z mokrym sprzęgłęm a z tego co wiem to u nas jest sprzeglo hydrokinetyczne...
-
Sprzęgło jest suche,tylko sterowanie odbywa się za pomocą wysprzęglika,który własnie jest siłownikem napędzanym ciśnieniem płynu.W przeciwieństwie do napędu mechanicznego (linka,cięgno) użytkowanie tak sterowanego sprzęgła jest dużo bardziej komfortowe i bezawaryjne.
A sprzęgło mokre to takie,którego tarcza lub tarcze pracuja w oleju ( jak w Komarze :))
i stąd info,że nie można stosować tych środków,ponieważ zawierają różne "ślizgacze" typu PTFE (teflon) itp
Tak myślę... <co?>