HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: mturku_80 w 24 Maj 2012, 09:58:03
-
Witam,
od kilku dni jezdze juz swoim ix'em i mam pytanie.
Jak sprawdzic funkcje as.podjazdu pod gore. Probowalem na roznych wzniesieniach, zgodnie z instrukcja i ciagle nic auto po spuszczeniu hamulca od razu toczy sie w dol.
Czy ktos moze poradzic jak sprawdzic tę funkcjie?
Z gory dzieki za podpowiedzi.
edycja tytułu - tekla
-
Witam,
od kilku dni jezdze juz swoim ix'em i mam pytanie.
Jak sprawdzic funkcje as.podjazdu pod gore. Probowalem na roznych wzniesieniach , zgodnie z instrukcja i ciagle nic auto po spuszczeniu hamulca od razu toczy sie w dol.
Czy ktos moze poradzic jak sprawdzic ta funkcjie?
Z gory dzieki za podpowiedzi.
No najlepiej sprawdzić próbując ruszyć pod górę ;-). Ja ostatnio stałem na takim podjeździe i hamulce włączyły się same bez problemów - mam automat.
-
Automat z urzędu nie ma prawa stoczyć się w dół :) A w manualu to tak jak MRON napisałeś, najlepiej zatrzymać się na wzniesieniu i po chwili klocki powinny się zacisnąć :)
-
auto po spuszczeniu hamulca od razu toczy sie w dol.
Od razu się stacza?
Nie miałem przyjemności testowania takiej funkcji ale podejrzewam, że może to zatrzymywać auto na krótką chwilę. Zwróć uwagę na auto stacza się od razu czy po krótkim czasie. Może ta funkcja działa tylko nie tak jak to sobie wyobrażałeś ;-)
-
W fordzie na manualu po zatrzymaniu na wzniesieniu pokazywała się ikona przy obrotomierzu że działa asystent, ale trzymał on przez 3 sekundy i samochód później w dół zjeżdżał :)
-
Funkcja ma dzialac przez 2 sekundy, ale u mnie jakby nie dzialala wogole. Stawalem na roznych podjazdach o roznych katach pochylenia i nic. Po puszczeniu hamulaca od razu w dol, nawet na 1 sek nie trzymaja hamulce.
Niestety chyba bedzie trzeba odwiedzic servis chociazby w celu wyjasnienia tego dzialania badz nie .
-
Przede wszystkim rozumiemy, że włączasz wcześniej ową funkcję i na desce zapala się kontrolka symbolizująca samochód na górce (zielona). Sprawa ważna, pochyłość musi być wyraźna bo są górki i góreczki, u mnie w garażu jest na tyle stromo że działa. Druga sprawa funkcja działa jednocześnie dla zjazdu i podjazdu. Większość supermarketów z garażem podziemnym ma strome wjazdy/wyjazdy i tam świetnie obie funkcje działają.
-
A ja z ciekawości zapytam - którego hamulca używasz - ręcznego czy nożnego?
-
funkcja powinna działać bez włączania czegokolwiek. Musisz na wzniesieniu zatrzymać samochód, trzymając nogę na sprzęgle wrzucić jedynkę i wtedy powinno zadziałać. Ta funkcja według moich doświadczeń nie działa na "luzie".
-
Działa zawsze jak jest odpowiednio duży kąt nachylenia i naciśnie się dość mocno hamulec przy zatrzymaniu. Nie trzeba mieć auta na biegu.
-
funkcja powinna działać bez włączania czegokolwiek.
bez włączania? to ciekawe po co jest przycisk z lewej strony kierownicy?
-
gland napisał/a:
funkcja powinna działać bez włączania czegokolwiek.
bez włączania? to ciekawe po co jest przycisk z lewej strony kierownicy?
Tak, bez włączania. Funkcja wspomagania podjazdu jest stale włączona i wg. mnie jest przydatna dla początkujących kierowców, kiedy auto jest mocno obciążone lub podjazd jest pod dużym kątem.
Dla doświadczonego kierowcy przy codziennym użytkowaniu raczej niezauważalna.
A przycisk po lewej stronie służy do wspomagania zjazdu.
Działa na 1 biegu i przyhamowuje auto do 15km/h.
-
gland napisał/a:
funkcja powinna działać bez włączania czegokolwiek.
bez włączania? to ciekawe po co jest przycisk z lewej strony kierownicy?
Tak, bez włączania. Funkcja wspomagania podjazdu jest stale włączona.......
To fakt, że w instrukcji nie ma słowa o tym że trzeba coś włączyć. Natomiast z moich doświadczeń wynikło, że musiałem włączyć "guzik". Sprawdzę to jeszcze raz.
Natomiast w instrukcji jest, że musi być włączony bieg.
-
chyba zaczęliśmy pisać o dwóch różnych funkcjach, asystent podjazdu i asystent zjazdu, o ile asystent zjazdu ma przycisk i jest opisany w instrukcji o tyle o asystencie podjazdu nic nie jest napisane, więc skąd przeświadczenie, że taka funkcja jest wbudowana? a może chodzi o wersję wyższą niż Comfort?
-
więc skąd przeświadczenie, że taka funkcja jest wbudowana? a może chodzi o wersję wyższą niż Comfort?
Wystarczy wejść na stronę hyundai.pl. (http://hyundai.pl/Konfigurator/?car=ix35#konfigurator)
W każdej wersji, od Classic po Premium jest w standardzie system kontroli zjazdu i podjazdu (DBC & HAC).
-
więc skąd przeświadczenie, że taka funkcja jest wbudowana? a może chodzi o wersję wyższą niż Comfort?
Wystarczy wejść na stronę hyundai.pl. (http://hyundai.pl/Konfigurator/?car=ix35#konfigurator)
W każdej wersji, od Classic po Premium jest w standardzie system kontroli zjazdu i podjazdu (DBC & HAC).
Dobrze wiedzieć, jakie bajery ma ta fura :)
-
Sprawdziłem. System działa zawsze ale górka musi być "odczuwalna", zwykła pochyłość to z mało.
-
W mojej opinii, to jedna z największych "niedoróbek" tego skądinąd dobrego samochodu. Może faktycznie ta funkcja nie jest ważna dla doświadczonego kierowcy, zaprawionego w górskim terenie, ale np. dla mnie miała znaczenie przy zakupie samochodu. Oczywiście moje niedopatrzenie, że dokładnie nie sprawdziłem jak ona działa. A działa tak, że nie wiadomo, kiedy zadziała, tj. czy podjazd jest wystarczająco stromy (w ASO powiedziano mi, że w instrukcji serwisowej jest chyba podany stopień nachylenia, od którego ta funkcja działa – nie znalazłem tam jednak takiej informacji).
A więc – zgodnie z zaleceniem ASO/instrukcji obsługi gdy staję „pod górkę”, 1. Naciskam mocno hamulec, 2. Wrzucam pierwszy bieg, 3. Wyłączam układ ESP, 4. Puszczam hamulec (żadna kontrolka niestety nie wskazuje, czy ten układ zadziała) i … samochód stacza się na pojazd, który stoi za mną, bo górka była „za mała” :cry:
Aby więc nie realizować takiego scenariusza wychodzi na to, że lepiej o tym układzie wspomagania zapomnieć.
-
działa to dobrze. musisz mieć wbity bieg. stajesz na górce hamujesz ( ESP może być włączone) puszczasz hamulec i pojazd stoi przez 2 - 3 sek. Masz zatem czas aby przerzucić nogę na gaz i ruszyć. Wielokrotnie tego używam u siebie na podjeździe do garażu
asystent zjazdu działa natomiast przy zjeżdżaniu ze wzniesienia.. tutaj samochód utrzymuje prędkość ok 20km./h
-
Potwierdzam również działa jak należy tylko wzniesienie musi być pod odpowiednim kontem ( np wyjazd z parkingu podziemnego galerii), Nie wolno wyłączać esp bo nie zadziała ( pisze o tym w instrukcji), jeździłem nowym civikiem tam się załącza przy niewielkim nachyleniu od razu w IXie tak nie jest.
-
ESP może być włączone
Nie wolno wyłączać esp bo nie zadziała ( pisze o tym w instrukcji)
W mojej instrukcji str. 39 jest napisane, że ESP trzeba wyłączyć (!), aby działał system HAC. Może zatem istnieją różne wersje instrukcji ? :-)
-
ESP może być włączone
Nie wolno wyłączać esp bo nie zadziała ( pisze o tym w instrukcji)
W mojej instrukcji str. 39 jest napisane, że ESP trzeba wyłączyć (!), aby działał system HAC. Może zatem istnieją różne wersje instrukcji ? :-)
Ja ma automat, ale HAC też się czasem włącza i nigdy nie wyłączałem ESP.
-
Janusz, wkradł się chochlik drukarski do Twojej instrukcji ... zawsze przy wyjeździe z garażu podziemnego jaki mam pod blokiem ta funkcja działa, a kąt nachylenia wynosi tu może 15 stopni, wyjeżdżając przecinam chodnik, więc musze uważać, zawsze zatrzymuje się, sprawdzam czy ktoś nie idzie chodnikiem, wrzucam 1 bieg, puszczam sprzęgło, wciskam gaz i auto płynnie rusza, nie cofając się nawet o milimetr. Żadnego włączania/wyłączania ESP nie dokonuję.
-
Dzięki - może faktycznie w instrukcji jest błąd. Spróbuję to jeszcze potestować na większych podjazdach. Martwi mnie tylko trochę to, że jak o tym rozmawiałem w ASO i mówiłem, że wyłączam ESP, aby układ HAC zadziałał - to nie zostałem wyprowadzony z błędu.
-
Mam wrażenie , że serwisanci w ASO nie za bardzo wiedzą o co chodzi z tymi systemami
Ja mam dokładnie tak samo jak Zibi, dy wyjeżdżam z garażu.
Wogóle u mnie w instrukcji jaką dostałem ( papierowa ) jest szkic samochodu w niczym nie przypominający IX a bardziej tuscona...
-
panowie, po to są fora internetowe, aby poznawać funkcje naszych zabawek, w ASO nie zawsze pracują specjaliści, czasami to zwykli mechanicy, albo nawet cukiernicy.
-
panowie, po to są fora internetowe, aby poznawać funkcje naszych zabawek, w ASO nie zawsze pracują specjaliści, czasami to zwykli mechanicy, albo nawet cukiernicy.
:mrgreen: :mrgreen: z tymi cukiernikami to lekka przesada, ale prawdą jest że większość osób pracujących w ASO nie ma pojęcia o rozwiązaniach technicznych w samochodach. Nawet ich rozumię, bo mając w salonie np 6 różnych odmian hyuików, trudno jest się zorientować co w nich jest i jak to działa... :roll: :roll:
-
witam Kolegow po raz pierwszy na forum, jako szczesliwy posiadacz od dwoch miesiecy IX35
przegladajac forum, ucze sie od Was wielu ciekawych rzeczy, za co dziekuje, przy okazji systemu HAC znalazlem taki filmik na youtube, wskazujacy ze cos takowego jest i dziala, chociaz przyznam ze sam nie znalazlem jeszcze takiego podjazdu bym sam to stwierdzil :) link (http://www.youtube.com/watch?v=md1ckqdmsNw)
-
HAC
(http://img694.imageshack.us/img694/8670/hacj.jpg)
-
nie wiem kto tą ilustrację opisywał, ale jest tam błąd, hamulec nie uruchomi się samoczynnie, należy go wcisnąć ... reszta się zgadza.
-
nie wiem kto tą ilustrację opisywał, ale jest tam błąd, hamulec nie uruchomi się samoczynnie, należy go wcisnąć ... reszta się zgadza.
zgadza się trzeba hamulec uruchomić. Rysunki auta i strzałki też są źle opisane......
-
działa to dobrze. musisz mieć wbity bieg. stajesz na górce hamujesz ( ESP może być włączone) puszczasz hamulec i pojazd stoi przez 2 - 3 sek. Masz zatem czas aby przerzucić nogę na gaz i ruszyć. Wielokrotnie tego używam u siebie na podjeździe do garażu
Działa jak cholera :-)
Wjeżdżając ostatnio na prom w Karlskronie na własnej skórze przekonałem się o zbawiennym działaniu HAC w moim ix20.Podjazd w Szwecji jest w końcowym odcinku bardzo stromy i akurat będąc już prawie na samej górze trafiłem na chwilowy zator.Asystent podjazdu pod wzniesienia bardzo się przydał i sprawdził się w 100%
Polecam wszystkim ;-)
-
Przede wszystkim rozumiemy, że włączasz wcześniej ową funkcję i na desce zapala się kontrolka symbolizująca samochód na górce (zielona). Sprawa ważna, pochyłość musi być wyraźna bo są górki i góreczki, u mnie w garażu jest na tyle stromo że działa. Druga sprawa funkcja działa jednocześnie dla zjazdu i podjazdu. Większość supermarketów z garażem podziemnym ma strome wjazdy/wyjazdy i tam świetnie obie funkcje działają.
Hill holder -tak ta funkcje nazywa wiekszosc producentow. W IX35 jak zatrzymasz auto na duzym wzniesieniu, wrzucisz jedynke, trzymasz sprzeglo i zdejmiesz noge z hamulca, to hamulce "puszcza" dopiero po 2 sekundach, albo po dodaniu gazu. Nic nie trzeba wlaczac, zeby to aktywowac, a klawisz z samochodzikiem na gorce wlacza ograniczenie predkosci na stromych zjazdach - auto samo utrzyma predkosc ok. 25 km/h
[ Dodano: 2014-01-02, 19:14 ]
Przede wszystkim rozumiemy, że włączasz wcześniej ową funkcję i na desce zapala się kontrolka symbolizująca samochód na górce (zielona). Sprawa ważna, pochyłość musi być wyraźna bo są górki i góreczki, u mnie w garażu jest na tyle stromo że działa. Druga sprawa funkcja działa jednocześnie dla zjazdu i podjazdu. Większość supermarketów z garażem podziemnym ma strome wjazdy/wyjazdy i tam świetnie obie funkcje działają.
Hill holder -tak ta funkcje nazywa wiekszosc producentow. W IX35 jak zatrzymasz auto na duzym wzniesieniu, wrzucisz jedynke, trzymasz sprzeglo i zdejmiesz noge z hamulca, to hamulce "puszcza" dopiero po 2 sekundach, albo po dodaniu gazu. Nic nie trzeba wlaczac, zeby to aktywowac, a klawisz z samochodzikiem na gorce wlacza ograniczenie predkosci na stromych zjazdach - auto samo utrzyma predkosc ok. 25 km/h