HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Rafak921 w 22 Maj 2012, 15:11:49
-
Mam problem czy i gdzie znajduje się złącze OBD w Sonacie z 1997r 2.0 DOHC
-
Przyłączam się do pytania, bo również nie mogę znaleźć.
-
JA w mojej sonacie mam pod kierownica, z prawej strony mniej wiecej na wysokości gazu.
-
tam nie ma OBD w nowszych tak ale chyba od 98r dopiero montowane ale i tak nie gada z interfejsami OBD
w starszych jest złącze ALDL 12pin
Znajduje się w słupku przy bezpiecznikach tuż przy pedale sprzęgła jeśli posiadacie.
-
Karol208 a gdzie w łodzi można zresetować komputer pokładowy oprucz serwisu hyundaia??
-
Jaki komputer pokładowy?
Ja do swojej sonaty do obsługi Ecu silnika używam palmtopa.
-
KAROL208, Kupiłem sobie starego Palma. Jak go podłączyć do tego dwunastopinowego gniazda?
-
KAROL208, Kupiłem sobie starego Palma. Jak go podłączyć do tego dwunastopinowego gniazda?
Robilem wg TEJ STRONKI (http://www.dsmtuners.com/forums/articles-tuning-ecu/203316-how-set-up-mmcd-make-logging-cable.html)
DODATKOWO http://mmcdlogger.sourceforge.net/
-
KAROL208, Dzięki! Ja znalazłem jakieś cuda do samodzielnego montazu na płytkach drukowanych, ze scalakami dostępnymi tylko w USA. To wygląda na względnie proste.
-
Z tego wynika że wszystkie modele(Accent,Lantra,Sonata,Pony,Atos,S-coupe) z przed 2000 roku mające złącze 12 pinowe można zdiagnozować tak jak napisał KAROL208 .
-
Accenta 96 niestety nie podłączyłem ma już gniazdo 16pin ale nie jest to OBD
-
Częsci zamówione, za parę dni będę sobie lutował (palce). Kupiłem też scaner OBD2 i przejściówke - zdam relację, czy gadają ze sobą.
-
Accenta 96 niestety nie podłączyłem ma już gniazdo 16pin ale nie jest to OBD
Znalazłem w X3 gniazdo 12-pin
(http://images40.fotosik.pl/1896/194d230a4b06b02fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=194d230a4b06b02f)
Twój patent powinien pasować do wszystkich modeli z tego linku http://www.diaaut.home.pl/hyundai_old.pdf (http://www.diaaut.home.pl/hyundai_old.pdf)
Z racji tego że nie miałem styczności z palmtopami czy mógłbyć napisać jakim programem łączysz się z ECU.
-
Znalazłem w X3 gniazdo 12-pin
Robili co chcieli niepowtarzalne auta :D
Programik to mmcdv18g
-
Gratulacje za rozwiązanie kłopotów użytkowników samochodów z przed 2000 roku i trochę szkoda że wcześniej nie ulżyłeś niedoli tych którzy "błyskali kody".Napisz może coś więcej jeśli chodzi o program widziałem że wyświetla np przebieg napięcia na sondzie lambda.
Teraz apel do użytkowników X3,J1,J2 itd żeby ktoś wypróbował taką metodę diagnozowania.Choć z drugiej strony jak widzę większość forum czyta wybiórczo skupiając się na swoim modelu.
-
Gratulacje za rozwiązanie kłopotów użytkowników samochodów z przed 2000 roku i trochę szkoda że wcześniej nie ulżyłeś niedoli tych którzy "błyskali kody".Napisz może coś więcej jeśli chodzi o program widziałem że wyświetla np przebieg napięcia na sondzie lambda.
Teraz apel do użytkowników X3,J1,J2 itd żeby ktoś wypróbował taką metodę diagnozowania.Choć z drugiej strony jak widzę wiekszość na forum czyta wybiórczo tematy skupiając się tylko na swoim modelu.
-
Gratulacje za rozwiązanie kłopotów użytkowników samochodów z przed 2000 roku i trochę szkoda że wcześniej nie ulżyłeś niedoli tych którzy "błyskali kody".Napisz może coś więcej jeśli chodzi o program widziałem że wyświetla np przebieg napięcia na sondzie lambda.
Co do rozwiązania to nie mój patent jakieś 7 lat wstecz na forum mitsubishi walczyliśmy i stąd wziął się ten właśnie palm.
Co do odczytów to odczytuje to co jest opisane na stronie
RPM, Czas wtrysku, Temperatury silnika, powietrza, kąt zapłonu, czujnik spalania stukowego, ciśnienie powietrza, MAFS, sondy przed i za katalizatorem (tylko są pomieszane bo F to jest ta za katem) Czujnik tps (można sprawdzić ciągłość zakresu pracy) IPS, ISC, Ładowanie akumulatora( dokladnie napięcie na instalacji ECU
Przede wszystkim ma opcje odczytu błędów ECU co widać na początku mojego filmiku, a także możliwość załączenia pompy paliwa jak i wyłączani poszczególnych wtryskiwaczy paliwa.
Chętnych z okolicy zapraszam leży już nieużywany przez 2 lata. pewnie program sie wykasował bo palmtop nie trzyma pamięci jak bateria padnie.
-
Karol, na amerykanskim ebayu te interfejsy chodza po 40-50 dolarow, a wgrywanie tego programu do palma przypomina mi zabawy z uruchamianiem netmonitora na Nokię cwierć wieku temu. :-)
No - czekam na te diodki, rozgrzewam lutownicę i doczekać się nie mogę. :)
Międzyczasem, dostałem przed chwilą skaner OBD2, podączyłem kabelek przejsciowy OBDI i - zgodnie zresztą z oczekiwaniami - nic się nie dzieje.
(http://www.hants.pl/jpg/preOBD.jpg)
Podejrzewam, że ten pojedynczy kabelek z okrągłą wtyczką to zasilanie. Omomierzem znalazłem przejscie miedzy Okrągłą wtyczką a OBD2: 4 pinem od lewej górnego rzędu i 1 od prawej z dolnego rzędu.
Ktoś potrafi rozszyfrować te dziurki w OBD2?
-
Chyba masz rację bo na złączu 12-pin nie ma zasilania.
(http://images40.fotosik.pl/1945/43383c6638df0561m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=43383c6638df0561)(http://images33.fotosik.pl/562/283c466593aba1b8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=283c466593aba1b8)(http://images34.fotosik.pl/557/599dfeb9f2b09174m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=599dfeb9f2b09174)
1.k-line
2.air bag
4.abs
5.tempomat
6.tcm
10.l-line
11.sensor prędkości
12.masa
-
Przy kasowaniu błędu poduszki w mojej sonacie też podłączali obce zasilanie
-
Szczęśliwie mam zasilacz do laptopa na zapalniczkę w aucie, więc dało się uruchomic czytnik, ale... kabelek był dedykowany do mitsu i coś nie chce gadać z moim Sonatem. Sprzedawca twierdzi, żeby podłaczyc 16V (??), na allegro sprzedawca kabla twierdzi, że 12. Ja zas empirycznie ustaliłem ze plus to ten pin, kółeczko - minus. 16V działało (uruchamia skaner) poprawnie.
Nieistotne zbytnio - i tak ten kabel idzie do pocięcia i podłączenia RS232.
Kosmos - te rysunki są jakoś dziwnie opisane - nie widzę numerów korespondujących ze stykiem...
-
(http://images48.fotosik.pl/594/f6791f3f1fd9354fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f6791f3f1fd9354f)
Teraz trzeba tylko sprawdzić jak te piny (ze złącza 12-pin) są podłączone do wtyczki (OBD2) na drugim końcu kabla.Rozmieszczenie pinów w OBD2 jest chyba uzależnione od protokołu skanera.
-
Karol - dzięki!
Podłączenie z Palmem działa bajecznie :-)
Zastanawia mnie jednak, dlaczego TIMA (Time advance - przyspieszenie zapłonu???) pokazuje kosmiczne wartości typu 15 stopni :shock:
No i znalazłem banana - chyba uszkodziłem przewód od czujnika temperatury w EGR, bo pokazuje minus 22 stopnie Celsiusza, a tyle stopni to tu chyba było 10 tysięcy lat temu.
Kabel OBD2-ALDL został pocięty - jakby kogoś interesowało - to pomarańczowy jest data, różowy i czerwony trzeba zewrzeć ze sobą (pewnie i tak tylko jeden producent je robi, a błedów jakoś nie muszę kasować)
Dla estetyki połączenia kradla z samorobnym kablem, sugeruję wtyczkę DB9 do RJ45 - dioda, opornik i luty pięknie się w niej mieszczą.
-
Karol - dzięki!
Podłączenie z Palmem działa bajecznie :-)
Zastanawia mnie jednak, dlaczego TIMA (Time advance - przyspieszenie zapłonu???) pokazuje kosmiczne wartości typu 15 stopni :shock:
.
Może dlatego że impuls tarczy sensora optycznego aparatu zapłonowego jest sporo wczesniej niż realna iskra na świecy
Tarcza wygląda tak dla silnik v6
(http://www.stealth316.com/images/ignctrl_cas1.jpg)
-
Może dlatego że impuls tarczy sensora optycznego aparatu zapłonowego jest sporo wczesniej niż realna iskra na świecy
Tarcza wygląda tak dla silnik v6
Ale wówczas lampy stroboskopowe do ustawiania zapłonu by nie działały poprawnie.. ? Nie wiem. Może TTTM.
Chociaż..czekaj, wiem, nasze Sonaty nie mają w ogóle czujnika położenia wału - TDC/GMP jest wyliczany z czujnika na wałku dolotowym.
-
Lampa stroboskopowa dział względem kabla zapłonowego 1 cylindra a znakiem na kole wału. A sterownik otrzymuje informacje z czujnika optycznego aparatu. Dlatego też do ustawiania zapłonu w tych autach należy zewrzeć specjalną kostke po to aby sterownik nie nanosił korekt zapłonu.
-
Skaner OBD2, który mam - nie jest tak czytelny i prosty w obsłudze :-)
(http://www.hants.pl/jpg/palm1.jpg)
(http://www.hants.pl/jpg/palm2.jpg)
Przyszła podstawka z RS232 - 40 dolców :-(