HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Tesla w 22 Maj 2012, 08:39:32
-
Witam kolegów forumowiczów.
Jestem właścicielem Getza 1.1 z 2008r. Od kilku dni przy wysokich temperaturach otoczenia lub po skończonej trasie mam problem z uruchomieniem silnika. Analogicznie przy niskich temperaturach (w godzinach rannych) problem ten nie występuje. Proszę o pomoc w tej kwestii i ewentualnie o namiary solidnego serwisu na śląsku.
Pozdrawiam 8-)
-
Jak dla mnie cewka wysokiego napięcia. One nie lubią wysokich temperatur i często siadają.
Ale głowy nie dam, podjedź do jakiegoś mechanika i ew. nakieruj go na te usterke .
pzdr :)
-
Będę musiał w najbliższym czasie odwiedzić jakiegoś mechanika. W ASO powiedziano mi, że może to być czujnik temperatury.
Czy zawory mogą mieć coś z tym wspólnego? Takie sugestie padały też ze strony znajomych. Pytam też ze względu na fakt, iż pół roku temu miałem wymieniane panewki na korbowodzie i po naprawie dwukrotnie regulowane zawory.
-
Zawory korbowody? Nie z uwagi na to że byłoby to już uszkodzenie mechaniczne i wydawałoby określony metaliczny dźwięk, a zdaje mi sie że napewno byś to sprzostrzegł.
-
tutaj jak skali powiedział, bedzie problem z jakimiś przewodami, bo przy mechanice wysoka temperatura az tak nie wplywałaby na działanie, tak mi sie wydaje... :P
-
Może być cewka, może być czujnik temperatury, może być czujnik położenia wału...
-
Witam.
Dzisiaj zadzwoniłem do innego serwisu a tam pierwsze pytanie jakie padło ze strony serwisanta to: Czy podczas uruchamiania świeci się lampka immobilisera?
Faktycznie nie zwróciło to mojej uwagi z początku bo wydawało mi się, że wszystkie lampki świecą ale podczas przeprowadzanych prób udało się trafić na moment gdy nie świeciła lampka immobilisera i ku mojemu zaskoczeniu silnik zrobił swoje yy yy yy i ... zonk.
Jestem umówiony na jutro na podpięcie pod komputer i zobaczymy co wyjdzie.
Pozdrawiam i dziękuje za udzielone porady. :-)
-
Jeśli lampka się nie świeci nie uruchomisz silnika. W Accentach na ten przykład zdarzały się problemy z anteną immobilisera (wystarczyło rozebrać i przeczyścić). Kolega w gacku też ma tak, że raz na jakiś czas ma problem z "załapaniem" immo... znalazł sposób taki, że mocniej dociska kluczyk w stacyjce i zawsze działa.
-
Ja proponuję spróbować po prostu nawet kilka razy kluczyk wyjąć i wsadzić ponownie za którymś razem lampka zgaśnie. Sam mam czasami ten problem więc to raczej jest wina konstrukcyjna gacków.