HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: artur04c w 21 Październik 2025, 20:19:24
-
Witam, ostatnio zauważyłem, że przy obrotach 2000-2500 słyszalne było dziwne zasysanie jak by lewego powierza w układzie dolotowym. Przy 2,4-2,5k obrotów na postoju i odpuszczeniu gazu słychać "furknięcie" tak jakby wastegate. Jak czyściłem EGR to na wężach nic niepokojącego nie zauważyłem. Czym to może być spowodowane ?
-
po wyczyszczeniu zaworu egr silnik stał się żywszy bo normalnie na zimnym rusza teraz, ale nadal puszcza czarny dymek i na rozgrzanym nie ma tej dynamiki i jest tak jakby przyduszony, wiem, że musze kolektor dolotowy wyczyścić, ale ta turbina mnie zastanawia jak robi "pufff" po odjęciu homoseksualisty.
-
Sprawdź rury gumowe z turbiny na intercooler i dalej na przepustnicę możę, któraś jest pęknięta i stąd sycznie powietrza i czarny dym bo zamoło go wpada do silnika. Mnie rozerwało rurę tą co jest zamontowana na turbinie, walił czrnym dymem i był przymulony. pozdrawiam.
-
Czyli zrobił się typowy "black smoke" 8) Jeśli jest to wynik usterki a nie pożądany jak przez niektórych... ;) To efekt ten wynika ze zbyt bogatej mieszanki.. czyli za dużo paliwa w stosunku do powietrza.. w Twoim przypadku jak wyżej - bazując na opisywanym dzwięku najpierw zweryfikuj czy nie ma "wycieków" doładowanego powietrza z układu dolotowego.
-
Mam pytanie, czy żeby zaślepić egr potrzebne są tylko zaślepki? czy trzeba na komputerze tak samo go wyłączyć? :D
-
Jeżeli masz egr sterowany elektrycznie może być potrzeba wykasowania go z komputera, jak zwykły na podciśnienie to prawdopodobnie wystarczą blaszki z inpostu.
-
EGR najlepiej jak najszybciej zaślepić w ropniaku bo nie dość, że zasyfia dolot co sam u siebie widziałem to jeszcze jak się zatnie to silnik nie zapali na amen. Zazwyczaj sklepy sprzedają fajne masywne zaślepki do konkretnego silnika. U siebie jednak na szybko dałem grubszą aluminiową blaszkę i spełniła zadanie.
O dziwo też nie musiałem jechać wyprogramować EGR. Wyskoczył 2 razy błąd i po zgaszeniu silnika znikł i teraz już nic się nie pojawiło ponownie. Jednak pytałem się o wyłączenie EGR to chyba najtaniej koło Bełchatowa gościu chciał ok 200zł za to a tak to i 500 wołali.
-
tu jest na elektronice, więc raczej muszę usunąć go ze sterownika. Fakt co 2 lata musze egr czyścić i cały kolektor dolotowy, ale biorę płyn do czyszczenia kominków i nagar sam odpada :D.
-
To i tak masz dobrze, że czyszczenie daje radę nawet na te 2 lata. U mnie raczej nie polecają bo guzik podobno daje a właśnie ryzyko, że się zatnie i silnik nie zapali jest spore. Tak samo kupowania zamienników typu NTY po ok 300zł bo one padają nawet po roku a oryginał pewnie za 700 się nie kupi. Pluk kiepski dostęp z tyłu silnika i ciężko go wymontować.