HyundaiKlub.pl
Warsztat => Zakup Hyundaia => Wątek zaczęty przez: socio w 30 Wrzesień 2025, 13:11:54
-
Cześć,
Wpadł mi w oko taki model https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/hyundai-i40-ID6HEu3O.html
W związku z tym mam kilka pytań:
- jak te silniki znoszą gaz?
- czy regulacja zaworów jest poprzez hydraulikę czy płytkami?
- jak trzymają się blachy w tych autach?
Wiem, że to nie jest demon prędkości ale mi zależy na komfortowym bezawaryjnym toczeniu się po obwodnicy Trójmiasta i kilka razy do roku gdzieś dalej w PL.
Podzielcie się opiniami :)
-
To najgorszy rodzaj silnika do lpg choć tu na forum ostatnio ktoś montował do GDi nowy gaz. Jak juz szukałbym z silnikiem MPI jak mabyć hyundai. GDi to też kiepski pomysł na jazdę po mieście. Poczytaj sobie o wadach tego silnika i topieniu katalizatora bardzo uboga mieszanką. Do tego dziwne, że ktoś sprzedaje auto z nową instalacją lpg.
-
Czy to ma być Hyundai...no i tutaj jest problem bo patrzę na Hyundai, Kia, Suzuki i Toyota.
Wymagania to kombi, LPG i mała awaryjność.
Po mieście jeżdżę stosunkowo rzadko, do pracy mam 30km w jedną stronę właśnie obwodnicą stąd patrzę na LPG.
Obecnie latam Astrą J i tutaj też straszono mnie katem ale jakoś przy 206kkm daje rade i jeszcze się nie stopił ;-)
-
Czyli szukasz auta kombi czyli taka toyota czy hyundai czy kia to bedzie większość ofert z polesingów z wymianami oleju co 30tys lub sprowadzane przez handlarzy cacka w pieknymstanie. Do gazu tylko chyba jeszcze jest toyota z silnikiem 1,8. Ale kupić dobrą toyotę za dobry pieniądz by nie była tłuczona na uberze też będzie nie łatwo. Akurat Astra z 1,4T z modem na niższą temperaturę płynu to nawet fajny samochód.
-
jakie roczniki cię interesują? jeżeli kilulatek to chyba nie ma kombiaka pod gaz... lpg przy bezpośrednim wtrysku się średnio opłaca, zwrot kosztu montażu po jakichś 40k km, o jak się doliczy koszt przeglądów instalacji (no chyba że sam sobie ogarniesz, to nic trudnego) + prawie 100 zł więcej za badania tech to nie wiem czy przy 45 się zwróci...
-
Jak chcesz pewny silnik i pewne auto pod LPG, to G4LC. Ceed'a w kombiku z tym silnikiem znajdziesz, i30 trudniej, ale pojawiają się fajne oferty. Nie jest to demon prędkości, ale aktualnie chyba jeden z najbardziej niezawodnych silników pod LPG. Rozrząd na łańcuchu i hydraulika na zaworach, do tego 6 biegów. Silnik jest bardzo poszukiwany, więc niestety auta z tym motorem są droższe niż z innymi. Ja też szukam dokładnie jakiegoś kombi z tym silnikiem, jechałem Kią Stonic z tym motorem i LPG i baaaardzo przjemnie mi się tym jechało.
-
Czyli szukasz auta kombi czyli taka toyota czy hyundai czy kia to bedzie większość ofert z polesingów z wymianami oleju co 30tys lub sprowadzane przez handlarzy cacka w pieknymstanie. Do gazu tylko chyba jeszcze jest toyota z silnikiem 1,8. Ale kupić dobrą toyotę za dobry pieniądz by nie była tłuczona na uberze też będzie nie łatwo. Akurat Astra z 1,4T z modem na niższą temperaturę płynu to nawet fajny samochód.
Dokładnie, poszukiwane kombi lub pojemny sedan.
Owszem Astra jest fajnym samochodem ale - pękające obudowy turbo (3szt), pękające zbiorniki płynu chłodniczego (4szt) czy też problemy z termostatami i ogólnie temp chłodnicy doprowadzają mnie do szewskiej pasji...Zawsze uważałem, że Opel robi dobre auta ale odkąd przeszli pod PSA (oficjalnie od 2017; nieoficjalnie od 2014) auto straciły swoją jakość.
jakie roczniki cię interesują? jeżeli kilulatek to chyba nie ma kombiaka pod gaz... lpg przy bezpośrednim wtrysku się średnio opłaca, zwrot kosztu montażu po jakichś 40k km, o jak się doliczy koszt przeglądów instalacji (no chyba że sam sobie ogarniesz, to nic trudnego) + prawie 100 zł więcej za badania tech to nie wiem czy przy 45 się zwróci...
Od 2017; koszt przeglądu mnie nie odstraszają; od 12lat używam kuchenek ;-)
Jak chcesz pewny silnik i pewne auto pod LPG, to G4LC. Ceed'a w kombiku z tym silnikiem znajdziesz, i30 trudniej, ale pojawiają się fajne oferty. Nie jest to demon prędkości, ale aktualnie chyba jeden z najbardziej niezawodnych silników pod LPG. Rozrząd na łańcuchu i hydraulika na zaworach, do tego 6 biegów. Silnik jest bardzo poszukiwany, więc niestety auta z tym motorem są droższe niż z innymi. Ja też szukam dokładnie jakiegoś kombi z tym silnikiem, jechałem Kią Stonic z tym motorem i LPG i baaaardzo przjemnie mi się tym jechało.
Akurat o Stonicu nie pomyślałem ale przejrzę oferty :) Dzięki za podpowiedź.
Generalnie wiem, że jest lipa straszna na rynku wtórnym jeśli chodzi o dobre auto ale na prawdę już mam dość ładowania kasy w Astrę (co miesiąć coś nowego)
Rozważam jeszcze Vitarę od 2016roku ale to jest na ostatnim miejscu na chwilę obecną.
Toyota z tego co widzę to tylko Avensis, Corolla troche za mała w sedanie a kombi jakoś mało na rynku.
Mocno spoglądam w stronę Kia np. Optima.
-
Zostaje jeszcze fiat Tipo z super silnikiem 1,4T 120KM. To super silniczek do jazdy i najważniejsze do gazu. Wiadomo tipo w środku nie jest jakieś super. Ale z biegiem czasu coraz bardziej docenia się starsze konstrukcje wycofane przez chore unijne pomysły. Sam chciałem właśnie kupić Bravo z 1,4T plus zamontować lpg ale szukając łatwiej kupić było ropniaka 1,6 Multijet lub 2.0
-
to skoro '17 rocznik to moze honda civic 9 gen z ostatnich lat produkcji z genialnym silnikiem R18, zawory na gazie regulujesz co 20k, robota banalnie prosta , potrzebne narzędzia to szczelinomierz płaski śrubokręt i klucz płaski, silnik niezniszczalny jezeli nie obsługuje go bezmózgie yeti, no i przepastny bagażnik
-
Jeździłem Tipo i...no nie jest to mój faworyt jeśli mogę sie tak wyrazić ;-)
A powiedzcie dlaczego w i40 1.6GDI nie nadaje sie do gazu?
-
bo to silnik specjalnej troski, który juz na benzynie sprawia problemy, oczywiście wiadomo, nie wszystkie egzemplarze, ale jak kupujesz używkę to skąd wiesz na co trafisz, jak tym ktoś jeździł, jak obsługiwał poczytaj, pooglądaj filmiki, wyrób sobie zdanie i przede wszystkim zadaj sobie pytanie czy warto ryzykować, czy jesteś gotów na ewentualną stratę kasy kilka/ naście tys zł... http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,16216.195.html
bierz civica i jeżeli nie kupisz zajeżdżonego złoma to będziesz więcej niż zadowolony, silniki hondy (w tym R seria jaka jest w civie 9 gen) na gazie hulają aż miło, warunki dwa dobra instalacja gazowa i regulacja zawórów, która jak pisałem jest banalnie prosta, do gazu bierze się sprawdzone silniki, a nie eko wynalazki, na forum accorda (w 8 gen accorda jest bliźniaczy silnik tyle że 2.0) jest chłopak który na gazie już przelatał ponad 400k km, łączny przebieg jego samochodu to ponad 700k km, chce do 1mln dobić ;), silnik oczywiście nie otwierany, chyba jedynie rozrząd wymienił :)
-
Bo to jest jeden z tych silników, o którym można powiedzieć, że nadaje się do gazu i nie nadaje się do gazu. Od pewnego czasu krąży w po internecie temat problematycznego katalizatora w 1.6GDi, dlatego ja sam zrezygnowałem z zakupu tego silnika.
Miałem dokładnie identyczny problem co ty. Szukałem na siłę kombi pod LPG i skończyłem na i30 1.4T-GDi bez LPG. Aktualnie mam 6l/100km spalania benzyny (można zejść niżej, ale nie lubię eko-drivingu). Bardzo dobry kalkulator LPG ma BRC na swojej stronie, bo uwzględnia wszystkie koszty w danym okresie. Wbijając do kalkulatora 6l spalania mojego T-GDi oraz 9-10l spalania LPG takiego silnika przykładowo 1.8 Toyoty, albo 2.0 Optimy albo innego wolnossącego większego silnika, to po 5 latach eksploatacji muszę dopłacić 2500zł do interesu... Nawet gdyby mój silnik palił 8 litrów benzyny, to dalej LPG się nie opłaca. A przyjemność jazdy z turbo jest raczej lepsza niż wolnossącego. Ten kalkulator aktualnie nie jest zaktualizowany, bo nie uwzględnia nowych kosztów przeglądów, więc przez 5 lat to więcej o około 500zł. Absolutnie nie chcę ci narzucać mojego zdania, po prostu sporo liczyłem i osobiście zrezygnowałem z LPG i nie żałuję. Nie muszę patrzeć na zakazy wjazdu na parkingi, mam dalej koło zapasowe w aucie, w zimie LPG by się nie włączyło zanim dojadę do pracy. Przykładowo dla takiego 1.4 G4LC 100km przy miesięcznym przebiegu 1200km wyszło 60zł oszczędności miesięcznie. Czy to aż tak dużo? Może dla kogoś tak, dla mnie to bez sensu. Wejdź sobie na ten kalkulator i wpisz swoje preferencje i policz sobie oszczędności.
-
z tymi oszczędnymi silnikami to jedna wieka bujda, a spalanie zależy tylko i wyłącznie od tego gdzie się jeździ, G4LC taki super oszczędny nie jest, w Warszawie w małym i20 spala jakieś 7,5-8l benzyny, gazu około 10l, spalanie nic się nie różni od fiata punto 2 gen (9 lat nim jeździłem, znam go jak własną kieszeń), który zadebiutował w '99, a jego silnik pochodzi z ... no właśnie - lat '80... fiacik na trasie spalał 5 l benzyny, jakieś 7 l gazu, hyundai spala podobnie, czy to w mieście, czy to na trasie, ośmielę się stwierdzić, że ten stary fiacik spalał jednak nieznacznie mniej, fiacik spełnia normę euro 3, hyundai euro 6, najnormalniej jeszcze się nie urodził taki który oszukał/ nagiął prawa fizyki - mówiąc wprost - stechiometria przy spalaniu paliwa musi być zachowana, i tego nie da się ominąć żadnym przepisem ekod...li, zejdzie ktoś poniżej tego fiacikowego spalania? na ekspresie z prędkością 130km/h spalił mi 7,5 litra gazu, to wychodzi jakies 5-5,5 litra benzyny, zaznaczam przy prędkości 130km/h...
-
Sprawdziłem po kalkulatorze i jednak wychodzi mi taniej LPG niż czysta PB (na przykładzie obecnego auta, spalanie PB podobne)
Muszę brać pod uwagę około 2500km/mc
https://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html?cena_pb=6.12&cena_lpg=2.62&spalanie_pb=8&przyrost_spalania_lpg=15&przebieg=3000&cena_instalacji=0&lat_eksploatacji=4&wiek_auta=4&typ_ins=2&koszt_benz=-1&koszt_serwis=-1&koszt_przeglad=-1
-
Przy przebiegu 2500 miesięcznie to oczywiste, ze gaz się opłaca. Ale jak już pisano należy brać silnik dobry pod LPG a nie ryzykować z GDI. Bo kalkulator nie obejmuje awarie i drogi serwis po gwarancji instalacji. A to może kosztować sporo jak będą problemy z tym silnikiem w hyundaiu.
-
w kalkulatorze wybrałeś wtrysk pośredni (mam nadzieję że dobrze mi się wczytuje i odnoszę się do tego co mi się wczytało), a gdi to wtrysk bezpośredni, a więc sama instalacja droższa o jakieś 1,5-2k PLN (w zależności od regionu, niedawno w innym temacie forumowicz pisał że obecnie do bezpośredniego trzeba 6k wyłożyć) + na każde 100km będzie zużyte jakieś 1,5-2 l benzyny, ogólnie instalacja przy silniku DI zwraca się po jakichś 4-4,5 k km
napiszę jeszcze raz - do gazu to tylko sprawdzony silnik i najlepiej na pośrednim wtrysku
-
Wszystko się zgadza ponieważ odniosłem się do mojej AJ :)
Poczytałem jeszcze inne fora i posłucham się waszej rady - odpuszczę ten silnik z gazem.
Pozostaje mi albo inny model albo inny silnik. Szukam dalej bo wiadomo, że nie chcę się naciąć i pchać w koszty (wystarczy mi kasy władowanej w AJ)
1.4 100KM jest dla mnie za słaby niestety. Można wyrwać fajne wyposażenie albo to trochę za mało pod maską...
-
No to musisz wziąć pod uwagę, że te mocniejsze silniki wolnossące będą z kolei w cięższych autach. Ja do mojego i30 mam równolegle Corollę TS 1.8 192km z LPG i fajnie to jeździ, ale pomimo dużej mocy, to dalej brakuje charakterystyki silnika turbo.
-
Przy 4tys jazdy miesięcznie to może warto kupić diesla zamiast brnąć w problematyczne silniki i gaz. Sam kupiłem ropniaka bo było łatwiej znaleźć od właśnie benzyny 1,4T z gazem.