HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: modi_24 w 14 Czerwiec 2025, 21:20:00
		
			
			- 
				Witam . Mam problem w swoim i30 2 1.4 benzynka , otóż szarpie na 1 biegu , czasem w trakcie jazdy samochód jakby nagle tracił chwilowo moc po czym znowu ma jakiś przypływ i pcha do przodu . Przy sprawdzaniu poziomu oleju na bagnecie czuć zapach benzyny . Zwiększone zużycie paliwa .       2 rzecz to przy diagnostyce kompem pokazuje temperaturę płynu chłodzącego -48 stopni , temperaturę powietrza zasysanego również tyle samo -48 stopni .  Napięcie akumulatora 0 V , Ładowanie akumulatora 0% . Obciążenie silnika 0% . Poza tym komunikat : C1611 CAN czas przerwy EMS ( system zarządzania silnikiem )    P2191 -układ paliwowy - zbyt uboga mieszanka przy obciążeniu f -nieciągły.            P2188- bogata mieszanka paliwa przy biegu jałowym-w toku . Ktoś cos ?
			
 
			
			- 
				
2 rzecz to przy diagnostyce kompem pokazuje temperaturę płynu chłodzącego -48 stopni , temperaturę powietrza zasysanego również tyle samo -48 stopni .  Napięcie akumulatora 0 V , Ładowanie akumulatora 0% . Obciążenie silnika 0% .
Jakiego interface i programu diagnostycznego używasz? Na przyszłość przy takich anomaliach z odczytem parametrów warto dać znać czego używasz, bo akurat z tym silnikiem nie ma większych problemów z diagnostyką. Sprawdż też jakie pokazuje ciśnienie w kolektorze dolotowym na zgaszonym silniku a potem po odpaleniu
			 
			
			- 
				Nie jestem w stanie Ci odp jaki program miał mechanik niestety .. 
			
 
			
			- 
				Ok, a wśród znajomych nie masz osoby np. z inteface na Bluetooth albo WiFi: vgate iCar, albo vLinker? coś typu ELM327 (ale nie najtańszy) i już w darmowej wersji aplikacja CarScanner na tel z tym śilnikiem dobrze sobie radzi i powinna pokazywać prawidłowo parametry... tutaj jest kwestia wybrania nieodpowiedniego sterownika silnika i już będzie dekodowanie wartości mieroznych zakłamane...
			
 
			
			- 
				Właśnie wróciłem od mechanika , stwierdził że wina katalizatora . Że trzeba wymienić . Powiedział że te silniki tak mają , że miał kilka takich przypadków już i wszystko wina katalizatora ..
			
 
			
			- 
				Z tym, że w Hyundai/Kia są problemy z kątami to fakt, ale najczęstszy w tym przypadku błąd to P420. Chyba, że masz już jakieś emulatory na sondach albo usunięte kody błędów (modyfikacja programu ECU), albo katalizator jest uszkodzony jeszcze w innym stopniu.