HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: bobsley w 18 Maj 2012, 21:16:31
-
Witam, problem z elektrycznymi zaczął się kiedy to szybę opuściłem, a już nie mogłem podnieść. Rozebrałem boczek, dostałem się do wiązki i sprawdziłem multimetrem czy występuje napięcie . Po przyciśnięciu przycisku otwierania zamykania szyb multimetr wskazywał kolejno +12 V lub -12V wiec powinno być ok. Wpinam wiec wtyczkę z powrotem do silnika szyb i znowu to samo, szyba idzie tylko w dół. Sam silnik sprawdziłem pod napięciem i działa w obie strony, wiec jest dobry. Jakieś sugestie?? Coś mam sprawdzić innego ? Gdzie w Accencie z 1998 roku znajdują się bezpieczniki szyb, w standardowym miejscu nie znalazłem.
edycja tytułu i ort - tekla
-
Miałem taki problem w innym aucie ale podejrzewam, że może być to, to samo. Sam przełącznik sterowania był winowajcą, styk był zaśniedziały oraz nazbyt wyrobiony , przeczyszczenie wd40 i dogięcie blaszek rozwiązało sprawę. Warto spróbować to nic nie kosztuje.
-
Jak silniczek kręci, a szyba nie idzie do góry to masz pewni walnięty podnośnik. Plastik mocujący szybę do linki podnośnika Ci się połamał i linka idąc do góry nie ciągnie ze sobą szyby, a idąc w dół łapie linke i ciągnie. Zobacz tutaj: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=287 . Jak popatrzysz na zdjęcia wyjętego podnośnika to zrozumiesz o co mi chodzi.
-
sprawdź jak masz linki jak miałem odwrotnie nie chciał dawać w dół tylko podnosił a się okazało że linka strzeliła
-
Zobacz jeszcze uszczelki, bo jak są zaciśnięte przez skorodowane prowadnice, to silnik ma na tyle mocy by opuścić szybę, ale podnieść ją już nie.
-
Winowajcą okazał sie przełacznik szyb , styki sie już troche powypalały i były zaśniedziałe. Zmylił mnie prąd na kostce przy silniku. Niepotrzebnie wydałem kase na nowy podnośnik z silnikiem. Ale za to mam teraz dwa silniki :-D (tylko po co :-P ) .... wystarczyło przeczyścić papierkiem ściernym ehhhh
-
oczywiście zabezpieczyłeś styki smarem? najlepiej silikonowym. Jeśli nie to lepiej przy jakiejś okazji to zrobić (styki mają być mokre) bo papierem zdziera się fabryczną powłokę ochronną i styki kończą się dużo szybciej. Jeśli się da warto też delikatnie podgiąć styki.