HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: TomW w 27 Luty 2025, 13:19:03
-
Witam. Podobno jest spory problem z silnikami hyundai/kia dotyczący topiącego się katalizatora co skutkuje dostawaniem się drobin do silnika i zacieraniem. Początkowo była mowa o silnikach 1,6 gdi teraz wychodzi na to że występuje to też w 1,5 dpi i silnikach t-gdi również. W tgdi z dpf uszkodzeniu ulec może również sam dpf przez te cząsteczki z katalizatora. Robi się burza powoli pod filmikami na youtube. Ktoś się spotkał z tym problemem? Jakie macie przebiegi w swoich tgdi?
-
Jest równoległy wątek o tym już na forum: http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,16216.75/topicseen.html
-
Ok, właśnie odnalazłem, dzięki.
-
Masz nowy filmik
-
Jest mój wątek w hyundai I 30 GD. Panowie panie zapraszam. Każda informacja pomoc podpowiedz . Opinia cenna na wagę złota
Temat bardzo kontrowersyjny aczkolwiek prawdziwy.
Zapraszam
-
Odezwał się w nim sam autor filmów.
-
Autor trochę mija się z prawdą.
Twierdzi , że samochód z 2022 roku jest już po gwarancji, bo minęły trzy lata.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale na cały samochód w tym silnik jest chyba 5 lat gwarancji.
-
No, żenujący gość...
-
Żenujący nie żenujący ale jak sie wszystko obejrzy od a do z czyli wszystkie filmy
To robi sie dość zastanawiająco.
Temat mocno kontrowersyjny to fakt. Ale daje do myślenia.
Brakuje tylko jakiegoś konkretnego potwierdzenia lub zaprzeczenia
Zaistniałej sytuacji.
Gwarancja ma tu drugorzędne znacznie
I
-
O ile pamiętam z mojego Hyundaia i30 prod 2008 gwarancja dotyczyła na pewno silnika bez osprzętu (słupek) czyli ta awaria byłaby objęta gwarancją. Producenci niechętnie przyznają się do błędów, chyba że są to absolutnie ewidentne wtopy jak np zapalające się baterie w pewnej partii elektrycznego Hyundaia Kony (i Kijanek chyba podobnie). Renault miało wtopę na 1,2 TCe i nie rozwiązali tego tematu (o ile wiem) mimo pozwów zbiorowych we Francji (podobno).
Jak błędy lekarzy kryje ziemia tak część (większość?) trefnych silników trafi na szrot z racji wieku albo użytkownik podda się i wyremontuje autko na swój koszt.
Rommie twierdzi że wyremontował 3 silniki a ich, w samej Polsce , jeździ z pewnością tysiące jeżeli nie dziesiątki tysięcy.
-
I jak ? Komuś już zatarł się silnik przez katalizator? Mam autko z 2022 roku z silnikiem 1.5 dpi, chciałem nim jeszcze z rok, dwa pojeździć, ale może sprzedać póki jest na gwarancji.
Tylko co kupić jak wszystko teraz takie beznadziejne, chyba chińczyka 😀
-
A czy 1.5Dpi ma EGR bo o to tu chodzi? Z silników w Hyundaiu w nowych jeszcze niedawno jeszcze były w sprzedaży Elantry z 1.6Mpi. Stary silnik ale wiadomo nie ma startu do tych nowych z turbinami ale za to trwały był.
Z silnikami teraz w nowych to raczej dramat się robi. Wszędzie wciskają litrówki albo nawet we fiacie słynne wadliwe 1.2Piuretech. Fajnie silniki już odeszły z produkcji bo normy co2 i kary za ich przekroczenie zabiły europejską motoryzację.
A chińczyki np. taka Omoda wygląda jak Hyundai ix35 a kosztuje mniej. Czy warto kupić teraz chinola to ciężki temat.
-
Małem 'przeboje' z katalizatorem. Na szczęście auto serwisowane w ASO w wymaganych okresach. Rzekomo wymienili 2. Odsyłam do mojego wątku:
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,15923.15.html
-
Usterka katalizatora nie oznacza jeszcze zniszczonego silnika. Sprawdzałeś czy są jakieś uszkodzenia gładzi cylindrów?