HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Didi w 13 Luty 2025, 16:10:54
-
Witam,
Posiadam Hyundaia i40 kombi z silnikiem 1.7 crdi. Od pewnego czasu zmagam się z problemem przedniego zawieszenia ( oczywiście jeśli to jest zawieszenie -_-) a mianowicie chodzi o stuki na dołkach podczas wolniejszej jazdy. Mechaników nie pamiętam ilu już odwiedziłem, wymieniłem też sporo częściej i dalej to samo..
Wymienione zostały przednie amory, gumy drążka stabilizatora, wahacze, górne mocowania amortyzatorów, prawy drążek stabilizatora. Miał ktoś z Was taki problem? Szczerze mówiąc jestem już mega sfrustrowany ...
Miał ktoś może podobny przypadek ? Może pomóc w tym temacie ?
-
poruszaj kierą dynamicznie na boki, słyszysz coś czy cichutko?
-
Jeżeli przód to obstawiam sworzeń wahacza on hałasuje przy ruchu gora-dol.
Nie ma raczej prawego drążka stabilizatora bo drążek jest jeden. Może łącznik? Łączniki są tanie i najlepiej wymieniać obydwa.
Sworzeń wahacza jest o tyle kłopotliwy że po wymianie raczej trzeba geometrie sprawdzić.
-
Jeżeli przód to obstawiam sworzeń wahacza on hałasuje przy ruchu gora-dol.
Nie ma raczej prawego drążka stabilizatora bo drążek jest jeden. Może łącznik? Łączniki są tanie i najlepiej wymieniać obydwa.
Sworzeń wahacza jest o tyle kłopotliwy że po wymianie raczej trzeba geometrie sprawdzić.
Wymieniłem oba wahacze na nowe właśnie z powodu tych stuków i dalej to samo .. także nie wydaje mi się aby był to sworzeń..
-
poruszaj kierą dynamicznie na boki, słyszysz coś czy cichutko?
Ruszałem, cisza. Bylem też że dwa albo trzy razy na stacji, też nic nie wywnioskowali. Może to coś z przekładnia kierownicza? Też chyba lubi stukać na nierównościach ...
-
Witam Wszystkich.
Swego czasu też szukałem stuków w zawieszeniu własnie przy wolnej jezdzie
po lesie Okazało sie ze oderwał się kawałek blaszki w srodku tłumika.Popukaj pięścią w tłumiki
Powodzenia
-
U mnie stuki dość dziwne i głośne się pojawiały np. na dziurach a wszystkie końcówki były w porządku itd. problem leżał w kolumnie kierowniczej, nie pamiętam co brat wymieniał ale wymieniał w kolumnie kierowniczej albo coś od kolumny kierowniczej i faktycznie stuki ustały, mimo że na kierownicy luzów czy stukania czuć nie było.
-
Ale widzę że często przewija się temat "sprzęgła wspomagania łącznika kolumny" który właśnie generuje stuki:
Nie mam jak zapytać brata żeby potwierdzić czy to było to.
-
Chyba będę musiał wymienić ten element i wtedy się wszystko okaże. ;)