HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: thepablo w 03 Listopad 2008, 14:07:18
-
Szykuję się do wymiany oleju w swoim getzie (1.5 CRDi, model 2004, 3cyl, 12V 82KM). Auto sprowadziłem z Niemiec i nigdzie nie mam informacji na czym do tej pory jeździł.
Zwracam się z pytaniem do użytkowników getzów z silnikiem diesla, na jakich olejach jeździcie, jakie polecacie? Słyszałem, że do silników z turbiną są jakieś specjalne oleje.
Drugie pytanie.
Przy okazji będę wymieniał też filtry oleju i paliwa. Oryginalny filtr oleju za 50zł jest do zaakceptowania, natomiast za oryginalny filtr paliwa w salonie hyundai-a chcą 170zł. Kupić oryginał, czy ktoś może ma namiary na dobry zamiennik?
-
Wymianę w/w elementów zaliczyłem przed tygodniem :)
1. olej kiedyś lałem castrol magnatec GTD; teraz magnatec diesel 5W40 w sumie to już 5 podmianka. Na temat oleju zapewne usłyszysz 1001 opinii więc nie będę zachwalał, ani negował :)
2. wkład filtra oleju (oryginał) 26320-27100 w JC kosztował 33,11 zł
3. filtr paliwa (zamiennik) 25,55 zł; niestety już 2x nie spisałem sobie z niego cyferek, ale jak będziesz potrzebował tej wiedzy zadryndam do sklepu. Osobiście nie zauważyłem nic co mogłoby zdyskwalifikować ten zamiennik, jedyna różnica do oryginału to jest 2cm krótszy.
numer zamiennika: B30521PR
Pozdr, Radek
-
Osobiście nie zauważyłem nic co mogłoby zdyskwalifikować ten zamiennik, jedyna różnica do oryginału to jest 2cm krótszy.
z tymi zamiennikami to troszke jest lipa-moj z kolei ma doslownie o 1 mm wieksza srednice co powoduje ze nie mozna go dokrecic za pomoca oryginalnych srub.musialem zastosowac opaski jednorazowe-czyli druciarstwo :mrgreen: dobrze,ze przewody doplywowe mialy maly zapas dlugosci-starczylo na styk.
tak sobie mysle-jezeli taka firma nie potrafi zrobic dokladnie wymiarowo takiego filtra,to wole nie myslec jak tam w srodku to wyglada.....a w instalacji CR filtr paliwa jest na rowni wazny jak oleju.
-
Kilka słów wyjaśnień co do cen przedstawionych na początku tematu
Byłem w salonie i okazało się że:
1. Oryginalny wkład filtru oleju (a nie filtr jak wyżej pisałem) kupiłem za 49zł (salon Hyundai w Warszawie)
2. Filtr paliwa za 170zł okazał się błędnym wpisem w bazie danych. Przed chwilą dostałem informację z salonu Hyundai-a z Kielc, wkład filtru paliwa oryginalny 72zł. Nie będę kombinował z zamiennikiem, taka cena jest już do zaakceptowania :)
-
Uzupełniłem numery zamiennika, może komuś się przyda.
Temat sprawdzony, już druga podmianka :)
Zdradź ile skasowali Cię za podmiankę tego zestawu ?
-
Zdradź ile skasowali Cię za podmiankę tego zestawu ?
Wymieniał będę sam :)
-
Cieszę się, że w końcu znalazł się ktoś sam będzie majstrował i będzie można wymieniać się wiedzą :) Trzymam kciuki za powodzenie misji!
-
Witam,
Tez wymienialem ostatnio filtr paliwa i strasznie trudno sie do niego dostac, oczywsicie mialem zamiennik ktory jest kilka cm krotszy od orginalnego ale pasuje i kosztowal o polowe mniej :)
-
Cześć
Mam to autko od tygodnia , muszę zrobić wymianę oleju ,paska itp. Mam pytanko,
ile oleju ,,wejdzie" go getza?
Czy macie możliwość gdzieś namierzyć gumy do podału gazu , od hamulca i sprzęgła są ok ?Czy przy wymianie paska konieczna jest wymiana napinacza?
Podobno jest problem po wymianie paska z pompą wodną.
-
Czy przy wymianie paska konieczna jest wymiana napinacza?
Podobno jest problem po wymianie paska z pompą wodną.
pasek rozrzadu wymienia sie w tym silniku co 200kkm[tak pisze w e-techu ]-wiec na pewno trzeba tez wymienic pompe wodna przy okazji.oczywiscie takze napinacze.
-
Cześć
Mam to autko od tygodnia , muszę zrobić wymianę oleju ,paska itp. Mam pytanko,
ile oleju ,,wejdzie" go getza?
Czy macie możliwość gdzieś namierzyć gumy do podału gazu , od hamulca i sprzęgła są ok ?Czy przy wymianie paska konieczna jest wymiana napinacza?
Podobno jest problem po wymianie paska z pompą wodną.
4,8L
instrukcja w temacie paska wskazuje na 120kkm
Pozdrawiam,
-
mam getza ,1.5 CRDi, rocznik 2008, czy moze mi ktoś powiedzieć czy normalne jest ze na tablicy nie widzę wskaźnika temperatury chłodzena w czasie jazdy,,jedynie przy przy rozruchu widać przez moment czerwona diodę na zegarze obrotomierza, czy takpowinno byc, czy może jest coś uszkodzone
-
mam getza ,1.5 CRDi, rocznik 2008, czy moze mi ktoś powiedzieć czy normalne jest ze na tablicy nie widzę wskaźnika temperatury chłodzena w czasie jazdy,,jedynie przy przy rozruchu widać przez moment czerwona diodę na zegarze obrotomierza, czy takpowinno byc, czy może jest coś uszkodzone
w moim w czsie rozruchu dodatkowo świeci niebieska dioda która gaśnie dopiero po rozgrzaniu silnika do 60°C, czerwona ponownie zapala się przy 120°C i zgodnie z instrukcją wtedy musisz natychmiast się zatrzymać i wyłączyć silnik
-
czytałem w instrukcji że niebieska powinna się świecić ponizej 60stopni, a u mnie wogóle się nie swieci niebiesk, myslę że to chyba jakaś usterka
-
fryzjerka34, to może być tylko przepalona :idea: kontrolki
-
Albo w ogóle jej nie masz. Ostanio poruszałem tą kwestję w ASO. Dowiedziałem się, że wersje produkowane w indiach posiadają niebieską kontrolkę. "koreańce" tylko czerwoną. Spr. po numerze VIN gdzie był produkowany twój Getz.
czy normalne jest ze na tablicy nie widzę wskaźnika temperatury
Tak, to normalne w wersji po lifcie.
-
ja tylko wiem gdzie się wlewa paliwo i płyn do spryskiwaczy, auto jest na gwarancji, chyba muszę warsztat odwiedzić
-
A czerwoną kontrolkę masz po lewej czy prawej stronie zegarów?
-
po prawej stronie obrotościomierza
-
Również nie mam niebieskiej lampki temperatury, tylko czerwoną. Jest to pewien problem, bo nie wiem kiedy silnik jest już rozgrzany. Reklamowałem to w ASO, bo w książce wyraźnie jest napisane, że mają być dwie kontrolki. Śmiali się, że jeszcze nikt im nie zwrócił na to uwagi i nie rozumieją mojego problemu, bo najważniejsze że komputer w aucie wie jaka silnik ma temperaturę. W salonie stał inny CRDi i on też nie miał tej kontrolki. Mój Getz jest produkowany w Korei, więc zgadzałoby się z informacją powyżej.
-
W moim też nie pali się niebieska kontrolka (Getz 1,1 z 2008 roku). Zapytałem się o to w ASO - czy tak ma być, czy to jakiś błąd. Odpowiedzieli mi, że to awaria i umówili się na naprawę. Oddałem samochód na cały dzień i na koniec dnia powiedzieli mi, że drogą doświadczalną (tzn. po rozebraniu mi deski) stwierdzili, że Getze z Korei mają nieaktywne niebieskie kontrolki. Myślałem, że na miejscu uduszę kierownika serwisu. :evil:
-
ja posiadam getza z 2007 1.1 koreańczyk i świeci lapka zimny silnik zato brak kontrolki zapalonych swiatł mijania poprostu getzy tak mają tak mi powiedzieli w serwisie
-
zato brak kontrolki zapalonych swiatł mijania
wiekszosc wspolczesnych aut nie ma tej kontrolki
-
zato brak kontrolki zapalonych swiatł mijania
wiekszosc wspolczesnych aut nie ma tej kontrolki
ale powiedz czy niebrakuje tej kontrolki w dzień najbardziej
-
ale powiedz czy niebrakuje tej kontrolki w dzień najbardziej
niby tak,ale skad producenci aut moga wiedziec,ze istnieje jakis kraj,gdzie jest durny nakaz jazdy w dzien na swiatlach.w normalnych krajach o czyms takim nawet bajek dla dzieci nie ma :-D a w nocy widac podswietlenie wskaznikow.
-
ale powiedz czy niebrakuje tej kontrolki w dzień najbardziej
niby tak,ale skad producenci aut moga wiedziec,ze istnieje jakis kraj,gdzie jest durny nakaz jazdy w dzien na swiatlach.w normalnych krajach o czyms takim nawet bajek dla dzieci nie ma :-D a w nocy widac podswietlenie wskaznikow.
i tu się z kolegą zgadzam :)