HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: lito77 w 27 Styczeń 2025, 19:38:31
-
Mam zagwozdkę. Pacjent i40 2015, 1.7crdi automat.
Po zaparkowaniu, na następny dzień (ostatnio po około 8h) auto odpala normalnie, chcę ruszyć ale auto jakby trzyma hamulec i nie mogę ruszyć. Obroty w górę a on jakby ręczny miał zaciągnięty. Na wyświetlaczu nie ma oznaczenia, że zaciągnięty. Zmieniam w automacie przód, tył dwa 3 razy i "puszcza". Co to może być? Cos z elektrycznym ręcznym? Jeżdżę na co dzień na AutoHoldzie, i tak jak parkuje jest on aktywny jeżeli ma to znaczenie. Zdarzyło mi się to pare razy ale ostatnio częściej, szczególnie jak jest na dworze zaparkowany. w hali raz tylko tak się "zblokował". Miał ktoś z Was podobny problem?
-
Ja jeżdżę na Autoholdzie ale na noc go wyłączam. Rano jak się zapomnę i go włączę to mam problem z ruszeniem bo hamulec trzyma. Ty masz w automacie tryb parkowania a JA zostawiam na 1-nce i mam spokój chyba że się właśnie zapomnę. Nie wiem czemu tak się dzieje - rdzewieje przez nieużywanie w nocy ???. Tak przy okazji, jak wychodzę z auta to wyłączam AUTO i zostawiam na biegu. W zimie tym bardziej jest możliwość że hamulce zamarzną a "bieg" nie.
-
Proponuję w takiej sytuacji oczywiście w przypadku Automatu na zgaszonym silniku lub neutralnym biegu lub za pomocą drugiej osoby spróbować przepchnąć samochód w celu sprawdzenia czy będzie swobodnie się przetaczał można zrobić to obracając kołem. Lub bez odkręcania koła podnieść samochód i sprawdzić czy koło jest zablokowane. Zespół aktuatora hamulca ręcznego jest wyposażony w silniczek elektryczny i sterownik i były przypadki, że po dostaniu się wody do częsci z elektroniką działy się różne rzeczy... można sprawdzić też błędy interface diagnostycznym w module hamulca postojowego.