HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: danielko w 27 Styczeń 2025, 16:13:41
-
Cześć,
I30 GD z 2012, diesel. Jest problem z odpalaniem po nocy, szczególnie w zimne miesiące. Trzeba długo kręcić 2-3 razy.
Akumulator sprawny - wymieniany ostatnio.
Zastanawiam się czy to kwestia braku paliwa w układzie po zakończeniu jazdy - wymiana pompy paliwa? Czy coś jeszcze? Jakie macie doświadczenia?
-
Świece żarowe do sprawdzenia
-
Też obstawiam świece na 1 ogień , tylko albo sam wykręcaj na spokojnie żeby nie urwać gwintu albo jedź do kogoś kto się na tym zna. Możesz na ciepłym silniku jak go zgasisz zalać troche jakiejs substancji penetrującej do otworów na świece dzień przed wyjmowaniem . Nie zaszkodzi a może pomóc przy zapieczonych.
-
Dzięki. Coś penetrującego to np. wd40?
-
Ja u siebie w i30 urwałem jedną i potem męczyłem się z jej wyjęciem więc warto działać powoli i konsekwentnie. Radzą aby świece.wykrecac na gorącym - ok ale jak nie idzie to trzeba zadać jakiegoś penetrants np wd40. Ja bałbym się psikac na mocno rozgrzanym silniku. Jak będzie duży opór przy wykręcaniu i trzaski/skakanie gwintu to popisikaj i wkrec odrobinę z powrotem. W Kijance jedna wykręcałem chyba przez kilka dni ale wtedy miałem juz za sobą wydobywanie z i30 i z Xsary - na więcej nie miałem ochoty.
-
Dokładnie, dobrym podejściem jest kilka dni przed podejmowaniem próby wykręcania zalać w okolicach gwintu świecy środkiem penetrującym, po czym użytkować normalnie, żeby silnik się rozgrzewał i próbować odkręcać na ciepłym silniku. A podczas odkręcania jak zacznie stawiać opór to nie odkręcać dalej na siłę bo może gwint się zaciąć.