HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: Calgary w 27 Styczeń 2025, 00:10:36
-
Witam wszystkich. To mój pierwszy post. Mam problem z moim Hyundaiem.Diesel 1.7 rok 11. Przedstawię z czym mam problem , może ktoś z was miał podobny dylemat. W czasie jazdy zapaliły się kontrolki od: wspomagania, ABS , systemu antypoślizgowego i zjazdu ze wzniesienia.Dodatkowo nie można było kręcic kierownicą oraz bardzo wolno zaczeły działac wycieraczki. Po kilku minutach wszystko wróciło do normy. Ale po kolejnym kawałku jazdy ta sama sytuacja. Przy próbie odpalenia samochodu brak reakcji ze strony rozrusznika. Natomiast po jakimś czasie auto odpala , ale jakby z wielkim trudem. Zachodzę w głowę co to może być. Mechanika czy może elektryka. Proszę o odpowiedzi mądrzejszych w temacie i dziękuję. Pozdrawiam.
-
Elektryk... szukac problemu w połączeniach elektrycznych klemy akumulatora punkty masowe.. sprawdz w jakim stanie jest akumulator możliwe, że prześniedziały przewody zasilające w skrzynce bezpieczników pod masą lub przy niej.
-
Akumulator ma 1,5 roku nie było wcześniej żadnych problemów.Sprawdzę dzięki.
-
Witam Wszystkich Do sprawdzenia ładowanie,alternator Z twojego opisu wychodzi ze to problem na 100% z alternatorem.
Powodzenia
-
Dzięki bardzo, to samo powiedział mechanik. Pozdrawiam.
-
Potwierdziło się to alternator. Tylko jego cena : 420euro wydaje mi się bardzo wysoką. Nadmienię że mieszkam w Irlandii. Sprawdzałem w internecie i można już kupić za około 150, 200 euro. Dlatego moje zdziwienie.Mechanik powiedział że to zależy od wyposażenia danego modelu i od firmy .Ta firma to Hella.Moje pytanie czy mogę się czuć nabity w butelkę czy moje zdziwienie jest nie uzasadnione . Dzięki.
-
Może tylko wina szczotek lub regulatora a nie od razu wymieniać cały alternator. Alernator może być inny byle pasował.
-
Szczotki były całkiem zjechane, praktycznie to ich nie było.Podobno te tańsze to chińszczyzna, a ta firma Hella to ponoć jest dobra. Tak czy tak zamontowany więc go nie wymienię na tańszy.
-
Dlatego najpierw się wymienia same szczotki lub szczotki razem z regulatorem bo to prosta naprawa i raczej tania.
-
Dokładnie bym tak zrobił, gdyby były jakiekolwiek oznaki że coś jest nie tak. Wcześniej nie było żadnych problemów. Ale z drugiej strony mogłem się zorientować,że mając przebieg 350.000 tyś km, może w końcu odmówić posłuszeństwa. Cóż Polak mądry po szkodzie. Co nie zmienia faktu że cena 420euro wydaje mi się kosmiczna.
.
-
Niestety takie są ceny oryginalnych części w sklepach. Na allegro tez alternatory są po 1400 nawet. Sam mechanik pewnie ma z 20% zarobku od tego więc ma interes wkładania drogich rzeczy. Alternator można zaś kupić niedrogo używany bo one w hyundaiach się nie psują. Ale jak niestety nie ma się wyboru to trzeba zapłacić.
Sam ostatnio kupiłem pompę paliwa do Giulietty na allegro za szumne 30zł. Choć niepotrzebnie bo okazał się winny egr bo się zaciął i silnik nie chciał zapalać.