HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: adamek w 17 Grudzień 2024, 00:12:38
-
Miewam problemy z odpalaniem silnika po dłuższym postoju. Odpala za 3-5 razem, po odpaleniu się lubi dławić, często zgasnąć. Dawniej też miałem problemy z odpalaniem ale doszedłem do tego, ze działo się tak gdy paliwa w baku było mniej niż 1/3 zbiornika. A że mam instalację LPG to nigdy jakoś nie tankowałem na full aż kiedyś było tańsze paliwo, zatankowałem na full i zniknął problem z odpalaniem. Myślałem, ze to taki zbieg okoliczności ale jak wypaliłem to paliwo problem z odpalaniem znowu się pojawił, po kolejnym zatankowaniu na full problem zniknął, aż do teraz bo od kilku tyg nawet mimo pełnego zbiornika problem wrócił. Zastanawiam się czy moze być za to odpowiedzialny właśnie ten regulator ciśnienia paliwa? Za bardzo nie mam go jak sprawdzić bo pełny zbiornik to pompy póki co nie wyciągnę. Chyba że jest jakiś inny sposób na sprawdzenie go. A moze jednak moje podejrzenia są błędne? Filtry paliwa oba oczywiście były wymienione jakiś czas temu na nowe, oryginalne więc już zostaje mi chyba tylko ten regulator.
Generalnie auto pochodzi chwilę to potem odpala od strzała za 1 razem za każdym razem. Postoi parę godzin i znowu nie chce odpalać.
-
Z opisu wynika jakbyś miał problem z zaworkiem odpowietrzania zbiornika paliwa - typowo właśnie problemy są zależne od poziomu w baku.
Poszukaj sobie odcinka "Naprawy nie do naprawy" chyba z Puntem albo C2 - żeby to wyeliminować odetnij (zacisnij) całkowicie wężyk odpowietrzający z baku.
A pompa paliwa działa, ciśnienie jest? Na OBD widzisz wartość tego ciśnienia? Może masz problemy z przepustnicą -zacinanie, lub fałszywym powietrzem z innego kierunku niż odpowietrzania bak
-
Z opisu wynika jakbyś miał problem z zaworkiem odpowietrzania zbiornika paliwa - typowo właśnie problemy są zależne od poziomu w baku.
Poszukaj sobie odcinka "Naprawy nie do naprawy" chyba z Puntem albo C2 - żeby to wyeliminować odetnij (zacisnij) całkowicie wężyk odpowietrzający z baku.
A pompa paliwa działa, ciśnienie jest? Na OBD widzisz wartość tego ciśnienia? Może masz problemy z przepustnicą -zacinanie, lub fałszywym powietrzem z innego kierunku niż odpowietrzania bak
Niestety to raczej chyba nie to. Ściągnąłem wężyk z zaworka, wlot zaślepiłem i dalej lipa z odpalaniem. Niestety OBD jest tu bardzo ograniczone i nie przekazuje ciśnienia paliwa o ile w ogóle w tym samochodzie jest jakiś czujnik, który mierzy konkretną wartość.
Przepustnica działa normalnie.
Chyba jakby łapało gdzieś lewe powietrze to przez większość czasu byłby problem a on tylko przy odpalaniu po dłuższym postoju. I jak już odpali to dusi się i gaśnie przy próbie dodania nawet lekko gazu. Przechodzi mu wszystko po ok minucie pracy i wtedy wszystko działa normalnie. Podpompowanie pompką paliwa przed rozruchem też nie pomaga.
Odpalenie w trybie awaryjnym na LPG bez problemu - odpala od strzała po takim dłuższym postoju też.
-
Zakrec gaz na butli i wyjeździj gaz z instalacji. Może odrobina gazu się przedostawać przy starcie na benzynie i zaklocac
-
To już dawno temu było sprawdzane. Tym bardziej, ze trzymając paliwo na full w baku problemu nie ma. Ponad rok czasu tankowałem zawsze jak dochodziło do 3/4 baku i za każdym razem odpalał za 1 razem. Zaczynają się problemy jak paliwa w zbiorniku mniej.
-
Musisz wyjąć pompę paliwa i zobaczyć jak pompuje na sucho zanurzając ją w paliwie. U mnie w getzie jak mi przestał zapalać to okazało się że pompa nie miała uszczelek tam gdzie wchodziła w obudowę. Nie wiem czy to była wina tego zy wina pompy bo ta też wymieniłem. Uszczelki dorobiłem z gumy sylikonowej od fajek z przewodów zapłonowych. PO tym potem już zapalał normalnie. A właśnie nie chciał zapalać na paliwie po postoju a jak polałem trochę benzyny na filtr powietrza to zapalał na i jeździł normalnie.